Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Ett imponerende stykke arbeid med å komme seg ut :muscle:

Tok litt tid før reaksjonen nedover kom. Hallo, kjøper først slik at han får fart på aksjekursen så dumper han ut med minst mulig tap, totalt sett. Smarting.

Og om et kvarter ringer Finanstilsynet og inviterer mr Hawkeye til et vennligsinnet møte i deres lokaler førstkommenda mandag kl 09:00.

6 Likes

Han har jo ikke hatt mer informasjon enn andre (om selskapet).

Du er klar over det er ulovlig med pump and dump?

Lov å ombestemme seg? :upside_down_face:

https://www.tiktok.com/@misterfot7/video/6796390951037308166

Can’t make it up.

Han har jo ikke uttalt noe. Kun kjøpt og solgt med lik informasjon tilgjengelig.

Trenger ikke uttale noe som helst når han utfører et kjøp stort nok til flaggmld. Hva han har uttalt eller ikke i sosiale medier / forumer vet ikke jeg noe om. Antar det og vil bli sjekket.

Ser man på hvilke aksjer han vanligvis trader i så kan man vel kanskje anta det ikke er helt rent mel i posen rundtom andre plasser han opererer og…

1 Like

Det koster peng å lære om dette kapitalstyret men det er jo morsomt også da .
Jeg fører ikke regnskap for da blir det bare så møkka trist hele greia. Millionene ruller men feil vei desverre.
Hehe. Ja ja jeg vet men jeg er voksen og det er mitt hus.

Bestemte meg for flere 10-år siden at biotec måtte være min greie og har vel vært med og finansiert og stått løpet vil jeg si.
Langsiktig heter det vistnok eller tulball kan vel også brukes.

Aksjereglene som foreksempel
"Du skal ikke forelske deg i en aksje " har jo en årsak som en sette seg godt inn i og ikke ture på og gi fae… i.
Jeg hadde vel ca /oppunder 6.000.000 eller 6 Millioner NOK da jeg var på toppen av min kvote-flax og sitter vel igjen med 1.3 MNK så langt.
MMen du og du så morsomt vi hadde det når vi i en stakket tidsperiode håvet inn kapital fra den ene vellykkede investeringen etter den andre.
Og det som var og vel fortsatt er mesteren i den tidens investeringer var jo Snøffelen.
Der ser en et godt eksempel på at å være “best in class” IKKE er noen garanti for varig suksess.
Vedkommende gikk på en smell i HUBRO som gikk konkurs (med forbehold om at jeg er rett informert)

Nei , enkelt skal det ikke være.
Jeg sitter og selger ut aksje-postene mine mine og har kun en post igjen , nemmelig PHO.
Når denne er solgt så er det nok GAMEOVER for meg.
Kanskje strekker jeg meg til en post til som er AFG.
AF-gruppen , ja se trenden selv.
Hadde jeg byttet til denne så hadde jeg nok vært en holden person som langt på vei kunne levd på utbytte men det vil aldri skje da jeg fortsatt ikke er sluttet med å STORM-FORELSKE meg i aksjen.

Trenger noen gode råd i nedselgingsprosessen .
Gjelder veien til å få tilbake ca 37,84 av tapet.

1. Må alle aksjene på ASK være solgt helt ned
    (Det måtte jo være toppen på uflaks dersom en skulle oppleve at meldingen / godkjenningen kom når en solgte seg ut og hadde planer om raskt å investere igjen før resultatet blir kjent.
    Det er slik sett den ene veien men dersom en ikke foretar seg noe så får en vel ikke skattepengene tilbake og må vente et år til .
    Leste liyy lenger oppe her at der var en som kjøpte først 200000 PCIB og deretter solgte det samme beløpet.
    Synes dette ligner mye på min sitiuasjon jeg
    Den ASK’n bør en studere litt da jeg synes det er lett å trå feil der.
    Jeg har bare samlet opp tapene på ASK’n og ser vel i ettertid at jeg burde ha krevd (les solgt) og realisert tapene , da det er en del kapital en ikke får renter på ved realisering.

2. Så var det noe om skjermingsfradrag ???

3. Og så kommer forholdet inn der en ikke har nok inntekt til at det kan bli noe av det beløpet som må til for at skatten blir tilbakegetalt.
    Eks:
    Dersom staten skylder deg 2,mill i form av kapital søm ikke er oppgjordt “IKKE REALISERT” og du realiserer tapet , dvs,selger med tap , så må du ha en voksen lønn for å kunne få tilbake hele beløpet som skatteetaten skylder deg .
    Du har simpeltenkt ikke stor nok intekt så du må nok bruke flere års-lønner for å få tilbakebetalt penger tilbake på din konto , og hva om du stryker med før du er ferdig her på denne jord.
    Med forbehold om alt stemmer så må en vel si at dagens praksisering kan være noe kritikkverdig.
    Dette er jo våre og ikke statens penger.
    Som tidligere beskrevet så kan en samordne familiens inntekter og da øker jo den samlede inntekten noe så det vil jo hjelpe noe men jeg vil råde alle som har ASK (les aksjesparekonto) å realisere tap inneværende år.

Er der noe litteratur om dette evnet som kan anbefales?

1b) De 2 andre aksjepostene jeg hadde var PCIB og CIRCIO.
De har bare stått på ASK og ettersom årene har gått så er nesten hele verdiene forduftet da jeg ikke har vært med på emisjonene .
Der sitter en altså med oprinnelige kostbare aksje-poster som kostet mye men som har tapt nærmere 100% av verdien sin og dersom en ikke realiserer tapet en har hatt så sitter en på 37,84% for lite og går glipp av renteinntekter på samme beløpet.

Ikke greit å verta gammal og håttalaus

Lykke til

6 Likes

Ganske sikker på at du må avslutte ASK kontoen din. Da får du fradraget.

Jeg har vanlig og ask konto i Pareto…
Pcib var på ask.
Førte over alle aksjene fra ask til vanlig handels konto. Trengte ikke selge …
Og avsluttet ask… Dette ordnet pareto…
Er fradraget større enn skatt til staten , kan dette føres som fradrag i er flere år, helt til fradraget er "brukt opp "

Skjermingsrente er kun til gunst dersom man har positiv avkastning. Mam får ikke ført det som fradrag, da er det kun» 37,84 % å få igjen.

Morro å se om det får konsekvenser. Personlig mener jeg han burde få lov til det i og med han ikke har tilgang på mer info enn markedet. Men har sett reaksjoner i Sverige med bøter i 100k klassen for å handle en ilikvid aksje med stort spread flere ganger med mindre enn 100 krone pr gang. Kursen har sikkert gjort et byks kver gang, så de mente da det var manipulasjon :sweat_smile:

PCI Biotech: Invitation to first half 2025 results presentation and corporate update

PCI Biotech half-year interim 2025 report

Kan noen ta med denne hunden til dyrlegen snart?

1 Like

Ser noen i ordreboken prøver å fiske volum, kan det være tid for rekyl før det meldes salg av selskapet i høst?

2 Likes