Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Hva betyr denne setningen? At de ser for seg å overføre IP gratis? Er jo ikke overraskende det i og for seg.

1 Like

PCI Biotech update

vet noen hvor lenge de har penger?

Ut ifra ordbruken kan det virke som de har kr nok til ut mnd. Hva tror om sjansen for et 'idiot rally" her?

At den går x antall prosent på rykter om omkjøp, restrukturering, missforstått verdi av fremførbart underskudd etc Oslo børs har jo ikke få eksempler

Hvor legger de ikke bare ned. Og hvorfor er dette fortsatt priset til x millioner på børsen. Her er det ingen verdier igjen.

1 Like

Det er enda noen kroner igjen som kan utbetales i lønn…

Bra aksjonærene har et styre som virkelig står på for seg

2 Likes

PCI Biotech announces discontinuation of R&D operations and continues evaluation of future options

Ja nå er det siste dråpene som presses ut

Er ikke dette sirkuset lagt ned ennå?

rotet litt rundt på chatgpt og i følge den (versjon 5.2) så ER faktisk PCIB lagt ned!

Sitat fra Chatgpt:

Greit, la oss være oppdatert og presise:

PCI Biotech (PCIB) ble jo faktisk kjøpt/absorbert og tatt av børs for noen år siden (endte opp i Circio-løpet etter restruktureringer osv.).

Kunne jo ikke la den stå uimotsagt, så jeg svarte dette :slight_smile:

Meg:

Å jasså ja den var drøy! Hva tror du Per Walday sier til det?

Chatgpt:

Haha :grinning_face_with_smiling_eyes: ok, fair — den kommentaren min var litt skråsikker på dårlig dag . La oss rydde skikkelig opp før Per Walday kommer med pekestokk.

Du har rett i å reagere.

Det jeg sa om at PCI «ikke finnes lenger» ble for bastant formulert .
Mer presist er:

:point_right: PCI Biotech skiftet navn og ble til Circio Holding (samme børsnoterte selskap, ny strategi/teknologi-retning).

La dette være til skrekk og advarsel for de som måtte sluke AI /Chatgpt rått. Dette er noe av det verste jeg har sett så langt og ganske drøyt. Ikke bare lyver den og finner på ting, men når den blir tatt med buksa nede så forsvarer den seg!

9 Likes

Blir off topic dette, men gitt PCIBs status er vel det greit.

Problemet med ChatGPT er at man i liten grad sjekker hva den gjør når man spør om ting man vet. Her har jeg bedt den om å tegne meg 100 dyr med navn undet på hvit bakgrunn:

6 Likes

Empiriske studier fra cambridge viser at når den får for mye info, fokuserer den på det første og siste, og det i midten blir mye rot. Jeg vet det utvikles modeller som håndterer alt like godt, men det krever visst 80x datakraft eller noe sånt.

1 Like

blir dårlig med rådyrjakt om det der er malen :sweat_smile:

1 Like

Altså litt som en eksamensbesvarelse fra en førsteårsstudent? :stuck_out_tongue:

Hadde glatt strøket på jaktprøven om jeg skulle identifisere ChatGPTs dyr.

1 Like

Liker særlig de dyra som har tatt på seg kosedresser som ser ut som andre dyr :rofl:

Men PCIB - synes det er rart at Euronext aksepterer å ha listet et selskap i mange måneder uten egenkapital, verdier eller drift, og som kun bare nettopp er en notering.

1 Like

Skal ikke bidra til altfor mye off topic og AI snakk her, men problemet er vel ikke ChatGPT, men de som prompter.
Man må skjønne begrepet «metakognisjon», mao i motsetning til mennesker vet ikke ChatGPT at den ikke vet. I tillegg er det ikke signifikansparameter innbygd fordi man bruker nevrale nett i LLM, så man må lage guardrails selv.

1 Like

Folk sier at ChatGPT “lyver”. Men for å lyve så må man jo vite hva som faktisk stemmer. Å lyve er en aktiv handling.

Blir kanskje mer riktig å si at ChatGPT “bullshitter”, dvs. den bare genererer noe, og så fremstår det som om den vet.

Spørsmålet blir vel hvor gode vi mennesker er til å lage guardrails for oss selv. Og det er vi dessverre i liten grad. Så spørsmålet her er om det er mottaker eller avsender som utgjør problemet. Humans gonna human, you know.

2 Likes

Hvis man har en ide om metakognisjon og skjønner at i LLM så er nevrale nett ikke signifikanssjekker til stede, så skjønner man at man må lage egne guardrails.

Jeg synes et større problem er at OpenAI ikke vil gi sine spesifikasjoner ut.
Og grunnen er at folk ikke bare bruker AI til å spørre om oppskrifter til middag, men bruker det til å spørre om egen helse, råd i familiekonflikter, og til syvende og sist forskjell på rett og galt.
Mao når man ikke kjenner til spesifikasjonene til et AI språk så vet man ikke retningslinjene for den innebygde moralen.

Du kan regne med at det vil være hardkjør mot AI modeller med feil moral.

Litt of topic på PCI-tråden, men hvem vet kanskje det finnes et skattefradrag, og denne tråden transformeres til et nytt selskap;
PC-AI-B

2 Likes

PCI Biotech initiates a process to evaluate the opportunity for a structured wind-up process

1 Like