Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

PCI Biotech Holding ASA is placed in Recovery Box

:smirk:

5 Likes

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

12 øre :sweat_smile::see_no_evil:. Stemningen er ikke helt den samme her inne som back in the days.

Husker jeg eide på 70-80 kr :smiley:

2 Likes

Plassert i skammekroken på godt norsk.

Hvis det er gravøl og minnestund her får jeg komme med mine ups and Downs.

Øyeblikk man husker best (positivt):

1. Utvidelse av avtalen med AZ (2019). Kursen gikk vel fra 25 til over 80 i løpet av noen uker.

Senere kom Corona og aksjen var nede i 25 igjen.

1. Da handelen ble stoppet i slutten av juni 2020 da kursen bikket ca 80,- nok en gang. Børsen sjekket med selskapet om det var noen årsak til den kraftige oppgangen som kom på volum. Vi trodde vel da kanskje det var noe i oppgangen at det ar en avtale med AZ på gang. Husker fortsatt spenningen i kroppen.

Og det motsatte; selveste D-dagen i oktober 2020, da AstraZeneca takket for seg. Tapte 950 000 den dagen .

Synd det skulle ende såpass stusselig for selskapet. Har personlig ikke eid aksjen siden desember 2021.

4 Likes

Kan spetalen ligge snuse på selskapet nå tro? Eller er regler mye strengere nå mtp fremførbart underskudd?

De kunne gjerne nevnte ved navn styret og valgkomiteen, som virkelig burde gå i skammekroken her.

1 Like

Snart 10 år siden det var morsomt å være biotekinvestor.
Ikke mange piler igjen nå til å kaste på blinken :sweat_smile::see_no_evil:

5 Likes

Den egentlige D-dagen var da AZ passerte fristen som Waladay eplekjekt hadde definert til tidligere, sommeren 2020. Men det var flere tydelige tegn i form av guidinger som ikke holdt og heller ikke ble kommentert/justert i tide tidligere i 2020 og 2019 også. Og det er i ettertid helt åpenbart at den dårlige rekrutteringen til RELEASE var fordi klinikerne ikke så god effekt - vel i likhet med for Nano. Lærdommen er aldri eie et selskap der du ikke stoler 100% på ledelsen!

7 Likes

Put that dog to sleep! :syringe:

1 Like

Notice of Extraordinary General Meeting, proposed company dissolution and delisting

image

Jeg har endel PCIB-aksjer, kjøpt tilbake når alle trodde at AstraZeneca skulle gjøre oss alle til mangemillionærer. Jeg har ikke solgt dem ennå fordi jeg har ikke hatt bruk for skattefradraget for aksjetap, (står på vanlig aksjekonto) Mitt spm er hva som skjer nå når selskapet går konkurs, jeg har vel fortsatt rett til dette fradraget?

Jepp!

Men kan vel bli stående “evig” uoppgjort på VPS kontoen.
Så når selskapet i praksis er oppløst, tror jeg du manuelt kan skrive in tapet neste skattemelding.