Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Det har ikke jeg,det var derfor jeg satte spørsmålstegn.Men jeg leste det her på forumet etter pressantesjonen.

1 Like

@Investor, har du oppdatert tallene i denne modellen? Vi har jo fått en del relevant informasjon siden februar.

• Mer data fra Extension
  • Oppstart RELEASE
  • Inkludering av Asia sites (Høyere LOA?). Japan ikke aktuelt foreløpig.
  • Distal inkludert
  • VACC data

Setter stor pris på informasjonen du deler med oss andre.

3 Likes

PCIB har enda ikke børsmeldt Asia sites. Fortsatt sannsynlig at det vil skje, men venter fortsatt 100% bekreftelse. For rekruttering til RELEASE kan dette mulig bli game-changer dersom det slår til.

3 Likes

PW sa vel klart og tydelig at de ikke så noen grunn til å ikke inkludere asiatiske sites, for meg i praksis en bekreftelse (med et forbehold at ting kan endre seg, verden kan gå under og slikt)

Jeg tror dog ikke at det blir gamechanger i forhold til rekrutteringen, sannsynligvis en raskere rekruttering, ja. Men jeg synes det er for tidlig å si at det blir en gamechanger på rekrutteringsbiten.

Det er for meg dog en opplagt gamechanger i forhold til marked, da markedet sannsynligvis vil dobles og vel så det. I tillegg vet man at for eksempel Sør-Korea har gode orphan-drug ordninger.

PW snakket også om at en tidlig partner i Asia ville vært mer optimalt enn å kjøre det selv. Så det er jo opplagt at de søker aktivt partnere på dette og muligens har hatt eller har pågående diskusjoner. Men da er det viktig å huske på at slike diskusjoner tar lang tid.

6 Likes

Er det absolutt bare meg som ser en mulighet for at det kan bli en game-changer i forhold til cash-burn også dersom de skal gjøre det helt på egenhånd? Som ikke nødvendigvis oppveies av tidligere interim?

2 Likes

Billigere er ikke gratis. Og det er oppstart av sitene som koster det vesentlige - marginalkost på en ekstra pasient behandlet er mye mindre. Og de skal ikke erstatte siter i vesten med siter i Asia.

1 Like

Det var Skuggedal som spekulerte rundt det i en podcast - at altså økte kostnader kunne kompenseres i en eller annen grad av tidligere interim. PW forholdt seg taus.

3 Likes

Samme pasientantallet totalt hvorav noen i Asia til lavere kostnad pr pasient. Ikke dumt det?

2 Likes

Lavere kostnad per pasient kanskje, men om oppstartsprisen blir høyere er det kanskje ikke en fordel på kort sikt… Men rimelig sikker på at det er en fordel på litt lengre sikt for oss som klarer å sitte stille i båten.

2 Likes

I og med at de primært ønsker en partner ser jeg ikke noe negativt i Asia-satsningen.

3 Likes

Poenget er at det har de åpenbart prøvd på nå i godt over et år uten å få til. Å gjøre det selv er siste løsning.

1 Like

De har vel prioritert andre land først, og de snakker mer om Asia og mulig partner for hver gang så jeg tror vi er nær en avtale.

3 Likes

Tviler på at det blir en gamechanger i forhold til cashburn, det kan påvirkes den ene eller andre veien, men det er argumenter for at det både blir billigere og dyrere. Så det må man nesten bare avvente. Alt tilsier dog at det vil gå raskere, og enda viktigere vil markedet mer en dobles, som er det aller viktigste.

Worst case scenario er et høyere kostnadsbilde, raskere interim og større marked. Ikke et dårlig worst case…

Dette er jeg helt enig i, men samtidig er det selvfølgelig nødvendig at de er tilstedet i Asia. Så selv om å kjøre det selv ikke var førstevalget, er det definitivt positivt.

15 Likes

CR 11/16 (69%)!
ORR 13/16, (82%)!
Nesten så man faller av stolen når man ser dette!

21 Likes

Har skrevet et innlegg om hode/hals i Vaccibodytråden.

Keytruda gir responsrater på 20-40%…

5 Likes

@Investor hva bør PCI BIOTECH etter din mening gjøre? Data er utrolig gode.

3 Likes

4 CR av 4 mulig på den minste dosen??? Avslutta pga konkuranse fra Keytruda? Dra meg baklengs inn i fulekassa!!!

8 Likes

Jeg synes PW lettet litt på sløret under intervjuet med Pål Falck. Det spørres om hva som blir neste indikasjon innen fimaChem. (ca 47-48 min). Han nevner spesifik at hvis man har en lisenspartner må neste indikasjon være i lisenspartnerens interesse og passe strategisk for lisenspartneren.

Tidligere i intervjuet nevner at han at fimaChem avtaler, som involverer “amphinex”, gjøres regionalt, feks en avtale i Asia, en i Europa osv.

Jeg tolker det slik, som jeg vel har skrevet tidligere på en av trådene, at PCIB har løpende diskusjoner med aktuelle lisenstakere på fimaChem. I disse diskusjoner inngår helt sikkert også temaet “hva blir neste indikasjon”.

Så strategien er vel da å ta RELEASE til interim, tegne partneravtale® og så gå igang med neste indikasjon. Jeg har spådd at regional avtale i Asia kommer innen de doserer første pasient i Asia, så det kan på det tidspunkt åpne opp for å gå i en ny indikasjon i fimaChem i Asia.

15 Likes

At en læge taler om mirakler er ganske vildt, det ser jo ud som om dette H&N studiet er ganske mirkauløst i seg selv.

At man kan skabe en dyb skin effekt uden at skader huden er ganske fantastisk, og som siteret nedenunder giver Pci heller ingen nærveskader. Safety, safety, safety snadder for FDA og EMA og patienterne.

Tak for deling og det viser bare et glimt af hvad vi har i vente med Pci behandling sammen med cellegift fimaChem. Og så har fimaVacc og fimaNac er mye større potensialet end fimaChem.

Råder folk å lese dette. Det er ganske unikt hva man kan få til med Pci.

22 Likes

Send innlegget til pressen! Dette ser jo meget lovende ut, kan absolutt ingen ting av hva PCI Biotec driver med, bortsett fra at jeg har stor tro på at selskapet kan oppnå noe stort i løpet av noen få år, og innlegget som er over virker for godt til å være sant!

5 Likes