Da har jeg tatt opp min gamle DCF analyse igjen og ryddet litt og revidert noen tall basert på diskusjonen over.
Kommentarer til parametrene.
Bile Duct Cancer
- LOA er satt til 60%. Basert på at jeg mener det er mer sannsynlig at dette blir godkjent enn ikke som er begrunnet i de meget sterke kliniske dataene. Får vi bekreftet de gode tallene i extension studien, bør denne kunne løftes til 70%.
-Pasienter per år er som diskutert over og etter innspill fra @Bra_Britt, noe økt pga oppsiden i distal og metastatisk sykdom.
-Pris er kjempevanskelig å sette, har her brukt Susanne Stuffers sine tall, da jeg ikke har noe bedre. Men som diskutert over er det er en betydelig oppside hvis man ser at ovelevelsen blir som i kohort 4.
-Første salg, peak salg, og antall år med salg. Realistisk sett kan vi få NDA i 2022 og første salg i 2023. Salgsprofilen er lagt ved i figur her.
- Diskonteringsrente. Igjen vanskelig å sette et riktig tall. 10% er relativt konservativt. I praksis innebærer det at en inntekt som kommer 5 år fram i tid diskonterer man bort 40% og en inntekt 10 år fram i tid diskonterer man bort 60%. Opererer man med høyere diskonteringsrente enn 10% vil jeg påstå at man gjør det vanskelig eller umulig å regne hjem noe særlig verdi i pre-kommersielle selskaper.
Pancreas off-label use
Som diskutert over er det spennende oppside i at fimaChem kan brukes off-label for inoperabel pancreas når den er blitt godkjent for bile duct cancer.
Det er naturlig å sette LOA lavt her, da det forutsetter en del ting for at det skje. Valgte å sette denne på 20%. Pasientgrunnlaget er hentet fra den linkede artikkelen over. Pga det høye pasientantallet blir dette også en betydelig verdi i DCF-analysen.
fimaVacc
-På det stadiet vi er nå(forhåpentlig vet vi mer om kort tid), er det omtrent umulig å sette noen verdi på fimaVacc. Det jeg har valgt å gjøre her er å rett og slett si at verdien at den uriskede verdien av fimaVacc er:
Investert beløp*10. Tallet er ikke tilfeldig valgt, fordi det representerer sannsynligheten(10%) for at man kan ta et produkt hele veien fra pre-klinisk til godkjent produkt. For at man skal reise kapital til biotech, bør avkastningskravet være omtrent 10x hvis man klarer å gjøre en klinisk validering. Enkel metode, men kanskje det beste vi har.
Som kjent er det investert omtrent 100 mNOK i fimaVacc. Vi har da en urisked verdi på 1 bNOK.
Jeg har satt LOA til 50% basert på at vi har indikasjoner fra ledelsen på at de har lyktes med valdieringen.
DCF verdien blir da 500 mNOK eller ca 13,5 per aksje.
Øvrig
Jeg har inkludert en cash burn på 106 mNOK per år, samt lagt til nåværende cash posisjon.
Oppsummert
I sum gir dette en DCF verdi på 13,2 milliarder eller 355 NOK per aksje.
Bare å komme med kommentarer, setter pris på det.