Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Husk att viktige motstand ofte ikke tas ut under åpning. Åpner aksjen under 42 kr imorgen ryker den nedåt.

Hva skjedde i PCIB btw? Har ikke fulgt med. Såg jo pent ut der en periode.

2 Likes

Det er en utsettelse som ser ut til å være på 3-4 måneder, så i mitt hode, så er dette en overreaksjon ned. I stedet for mars-april ser det nå ut til å være juni-juli for at de blir ferdig med utvidet fase 1. Jeg tolket det som en utsettelse på 4+ måneder først, men så er det nå en relativt troverdig fyr som har snakket med CEO som sier at de skal bli ferdige med utvidet fase 1 i H1. Det er bare 3 måneder til, og jeg tenker at FUD er på max nå.

2 Likes

Jeg klarer ikke å ha cash på konto…

4 Likes

Bunnen var nok på 42. Dukket opp utrolig aggresive kjøpere når den kom ned dit. Meg inkludert :slight_smile:
Opprinnelig plan var vel oppstart PF2 i juni. At denne nå ser ut til å starte i august er uten betydning for min del.
Man får nå kjøpt aksjer med 30% rabatt kontra for en uke siden. Slike muligheter kommer ikke ofte.
Stahet, tålmodighet og irrasjonell prising har jeg god erfaring med som Nano-aksjonær.
Dessuten er FimaVacc resultater rett rundt hjørnet :slight_smile:
Happy hunting!

2 Likes

Dette, pluss at aksjen gikk jo tross alt nesten tregangen på null komma niks.

2 Likes

Fikk meg en god latter av dette innlegget på HO:

er du en av de som ble tvangssolgt gepard1?

Du gikk fra kursmål 10.000kr til håpløst pga. en forsinkelse på 3-4 måneder.

Jeg synes det er ganske beskrivende for utviklingen i kursen de siden meldingen om at PCIB hadde kommet til en enighet med FDA om hvordan et pivotalt fase 2 studie kunne gjennomføres.

Liang på HO skrev denne sammenfatningen:

Hva var så positivt og spennende med Q417 rapporten?

FimaCHEM.

1a) Ingen konkurrenter i GGK

2a) PW uttaler direkte at han “forventer” bedre resultater i dobbel behandling enn enkel.

3a) Overall survival øker stadig og 25% er fremdeles i live per desember 2017

4a) Det regulatoriske løpet for pivotal fase 2 for GGK er ferdigdiskutert og regulatoriske myndigheter har gitt grønt lys.

5a) Finansieringen av pivotal GGK studie anses ikke som noe problem.

6a) “Alle” som er oppsatt for behandling for GGK får dobbel behandling.
(forutsatt de tåler det og at pågående studie viser fordeler med dobbel behandling)

7a) Fortsatt muligheter for oppstart av pivotal fase 2 i 1H18.

Fra Sørleningen:

"Selvsagt var det skuffende at dette trolig medfører at pivotalt fase 2 blir utsatt. Jeg skriver trolig, for det er fortsatt mulig at denne fasen kan starte opp i 1H 2018. Etter presentasjonen bekreftet nemlig Per at det fortsatt var mulig med oppstart i 1H 2018. Grunnen til at de valgte å guide oppstart til andre 2 halvår var at de ikke var sikre per i dag om de klarte den tidligere guidingen. Derfor valgte de å komme med en ny guiding.

Hva betyr så dette? Når Per guider fortsatt mulig i oppstart 1H betyr det selvsagt at innrulleringen har gått bedre i 2018 enn i 2017, for hvis det hadde gått i samme tempo er det lite trolig at de ville hatt mulighet for å klare oppstart i 1H 2018. Det betyr selvsagt også at om det ikke blir oppstart i 1H 2018 vil det trolig bli oppstart tidlig i 2H 2018."


FimaVACC:

1b) Interrimdata er ventet om (forhåpentligvis) kort tid.

Fra Sørleningen:

"På side 14 i presentasjonen, under fimaVacc, står det i punkt 3) Part 3 TBD (altså optimiseringsdelen). Når Pcib skriver dette, så betyr det selvsagt at de er usikre på om dette er nødvendig. Det vil i så fall kunne bety at fase 1 studiet med frivillige i England kan være ferdig tidligere enn planlagt, det vil si muligens allerede i 1H 2018.

Etter presentasjonen sa for øvrig Per at det ville komme nyheter fremover (uten å spesifisere innen hvilket område)"

2b Fra årsrapporten:

“An important value-creating step for the fimaVACC programme is a successful clinical translation of the promising preclinical data, through the ongoing Phase I study in healthy volunteers. A successful clinical validation would provide substantial risk reduction for the fimaVACC asset, as well as significant value enhancement and opening up for new partnering opportunities enabling PCI Biotech to enter into the immunotherapy field.”

Fra e-mannen:

This proprietary vaccination technology has entered clinical development with promising interim data suggesting that fimaVACC trigger early T-cell responses and provide high response rates, which are two highly sought-after features of vaccination platforms.”

Betyr det at responsen de får er så bra, og med tanke på at de pre-kliniske var spektakulære, at det vil være unødvendig å fin tune vaksineringen med tanke på lys og tidspunkt etter injeksjon. Det betyr at PCIB har to kliniske assets å spille på i løpet av 2H18. Det som også kom frem i praten etter presentasjonen, er at PCIB har muligheten til å bruke teknologien spesial tilpasset den enkelte pasient ala det Vaccibody skal i gang med. Nok en bekreftelse på hvor mange områder teknologien til PCIB kan anvendes"


FimaNAC:

1c) Synes PW og dokumentasjon dreier dette området nærmere det forhold at de begynner å imøteser avtale®.
De bringer også inn muligheter for flere samarbeidspartnere.

Generelt:

1d) Notering på hovedlisten
Fra e-mannen:


Jeg tror også at tidspunktet for å søke notering på hovedlisten ikke er tilfeldig, og det at Per sier at finansieringsløsningen kan komme samtidig som annonsering av endelig oppsett for PF2, betyr at de allerede vet hvordan løsningen blir. Jeg tror det blir partner allerede nå, som samtidig tar hele emisjonsfullmakten i en rettet emisjon, og at prisen kommer til å ligge godt over dagens sluttkurs.Det blir selvsagt spekulasjoner, men PCIB har hele tiden vært klare på at de vil ha inn en eller flere partnere. De har også det siste året stort sett bare vært på partnering konferanser. Når man i tillegg ser på konkurranse situasjonen, ref. dagens presentasjon, vil det være utenkelig at ikke flere selskaper er interessert i et samarbeid. Her kommer man til dekket bord med mulighet for AA/CMA i en indikasjon det ikke finnes godkjent behandling for i dag, og med en teknologi som er anvendelig på mange andre indikasjoner.”


At noen uker /måneder klarer helt å overskygge overstående fåe en til å undres.

Lykke til

Det jeg tenker er at PCIB har “fumblet” innrullering av pasienter til fase 1 studien og at dette reflekterer dårlig på PCIB sin evne til å følge opp kritiske deler av selskapets virksomhet. Samtidig, kanskje mangelen på nøye oppfølging skyldes at de hadde god tid for det utvidede fase 1 studiet i utgangspunktet fordi fase 2 studiet ble planlagt i paralell og de i utgangspunktet hadde en god sikkerhetsmargin der. Jeg synes samme hva nedgangen nå ikke stemmer med hvor selskapet faktisk er.

11 Likes

Passer utmerket, flott kjøpsanledning :grin:

3 Likes

Yes! :smiley:

3 Likes

Må si at dette trifectaet av partneravtale, pivotalstudie og børsnotering er besnærende.

3 Likes

Ser for meg interim avlesning mars -juni2019. I Q&A rundt 37 min så sa CEO-en at det ville ta 1-2 år fra interim avlesning til godkjenning. Han sa etterpå at det kanskje var litt pessimistisk, men at ting tar tid. Da får vi Q2 2010 - Q2 2021 som mulig kommersialisering.

1 Like

Stemmer det men som jeg skrev med mulighet for Fast track & Rawling går godkjenningsprossen mye fortere. Husk det fins INGEN behandling for disse pasientene idag.!
Så jeg setter mitt bet på tidlig 2020 :muscle:
Den store vinneren hær vil være pasientene, for jeg er overbevist om at vi har en partneravtale leeenge før dette uansett :wink:

3 Likes

3k new PCIB aksjer BOOOM!!! :money_mouth_face:

rebound bby :kissing_heart:

4 Likes

@Alex sa i september 16:

Brukbart grunnlag til å være optimist for ekspansjonsstudiet.

Q1 2017 i mai:

5 Likes

Og at FDA tolker resultatene på samme måte som Snøffelen og PCIB. Mao, at selv om det er et lavt antall pasienter, så er det et statistisk signifikant funn. Det ble gjentatt til det kjedsommelige på presentasjonen at du alltid vil gi flere behandlinger til pasienten hvis du kan. Det er lett å forstå hvorfor de kjører en utvidet fase 1 for å se om det er mulig med to runder med Fimaporfin.

Dead cat bounce, eller var det bunnen for nå?

2 Likes

When things turn to shit, i just put on this to get in the right mood and get on my feet again! :muscle: :star_struck:

1 Like

Trenger et brudd over 46-47 og helst vil vil tilbake til 50.

Men for hver dag som går vi ikke ramler under 40 jo bedre. :slight_smile:

2 Likes

Helst skal vi vel gå over forrige brudd opp, som stoppet på 47,95. :slight_smile:


Mulig det er litt støtte på 44 kr nå også

2 Likes

Fair enough, jeg maler med litt bredere pensel enn deg. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg er enig i at det store bildet er på 47-ish kroner, men ettersom vi har vært oppe i 48kr og så falt ned, så tenker jeg at vi må over den toppen før 47 kan bli en støtte igjen.

2 Likes

håper den ligger hær noen dager Quekkern har våkna og dobbel is comeing…
trenger bare litt mer tid… så blir det nye 10k pcib :yum:

1 Like