Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ikke mange endringer på den liste. Blir interessant at se om notering på Oslo Børs vil få noen betydning for omsetningen. Tok vel en ukes tid fra Targovax børsmeldte ansøkning til gjennomføring.

1 Like

ja de søkte vel om notering på Oslo Børs den 21.mars18 så det kan da ikke være så lenge til. Noen som har noen dato for når dette skal skje…? De pleier å ha gitte datoer for Noteringer på OSB mener jeg.

Targovax børsmeldte d. 17/3-2017 at de hadde søkt om overføring. Den 22/3-2017 ble det børsmeldt at de overføres fra d.23/3-2017.
Det må nesten bety at en PCIB melding er rett rundt hjørnet.

2 Likes

Jævlig spennende å se om det kommer ramlende en emisjon ved noteringen.

2 Likes

hmm , jeg tror nå mer på partner når safety for exstension studiet foreligger

Jeg tror emisjon eller partner kommer etter at de har svar på den utvide fase 1 studien, når de har litt sterkere forhandlingskort.

3 Likes

Jeg tror parter allerede er på plass og har vært det lenge. Mangler bare at bli enig om felles oppsett for at oppnå AA (PCIB, partner, Advisory board). Husk store selskaper ønsker ofte at være med til at bestemme oppsett av en avsluttende fase. Derfor tror jeg at finansieringen kommer samtidig.

1 Like

Ja, men kickeren blir da: har de søkt om flytting til hovedlisten nå fordi de ser alle brikkene er i ferd med å lande. :wink:

5 Likes

Blir spennende å se. Men siden pw uttalte at finansieringsløsningen blir meldt likt med oppsettet på pv2 studien, så er jeg helt sikker på at det blir emisjon nå, og partner lenger ut i løpet.

Ja. men blir det en rettet emisjon nå med reparasjonsemisjon etterpå eller blir det en “kjedelig” fortrinnsemisjon som kommer. Sistnevnte vil sannsynligvis komme med rabatt, førstnevnte kan bli med premie. Tror ikke aksjonærene vil være veldig begeistret for en fortrinnsemisjon pga. at mange er fullastet allerede, men forrige emisjon gikk bra. Noe rabatt på 50% har jeg ingen tro på, den store rabatten forrige gang kom av at PHO ikke ville være med lengre.

Spennende tider for pcib forskningsmessig, regulatorisk og også finansieringsmessig

2 Likes

Det er vel bare å finne ut når det er styremøte i Oslo børs. Det er styret som behandler søknader om listing

3 Likes

Neste styremøte er 25. april.
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Organisasjon/Styret

4 Likes

dette kommer frem i podcasten: 37:37
Det viktigste som ble sagt var vel at utsettelsen av dobbel behandling ikke hadde noen virkning på tidspunktet for igangsettingen på pivotal-studien.
Stemmer dette!??

1 Like

Tror ikke det. Min logikk sier først kommer resultatene fra extension studien som er blitt utsatt, så kommer formelt sett innvilget pivotal phase 2 fra FDA og så setter man igang med pivotal phase 2.

her har Snøffelen sitert en god del:

7 Likes

Ser at formuleringen min ble litt feil, da jeg skrev “utsatt” det er vel heller sånn at safety og data fra extension studien blir litt forsinket iforhold til hva vi gjerne hadde håpet.
De skal ha 6 lesbare pasienter i denne og 4 av 12 var blitt innrullert pr.01.01.18.

Videre limer jeg inn dette innlegget far liang på HO
Innlegg av: liang (12.04.18 10:34 ), lest 945 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Podcast Radium episode 42
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI_Biotech-Holding-ASA-Prospectus_FINAL_13_12_2016-ink-sign.pdf

Ta en titt på side 21 , oversikt over planlagt kapitalbruk for 2017.

  1. Hva er PCIB sitt største satsningsområde sett fra kapitalforbruk?
    FimaVACC: 26-32 MNOK
    FimaCHEM: 6-8 MNOK
    FimaNAC: 2-4 MNOK

Spydspissen er utvilsomt fimaCHEM men planlagt investeringsmessig så troner fimaVACC på topp med et planlagt forbruk i året som gikk som er 4X større en posten fimaCHEM.

Får vi en ahaaa-opplevelse av dimensjoner snart når foreløbige data på fimaVACC legges frem?

  1. Det som også slår meg når jeg hviler mine sløve øyne på tabellen på side 21 er en plutselig erkjennelse av at alt ser ut for å skje nærmest samtidig i tid.

FimaCHEM med resultater for pågående studie , partnere og finansiering og valgte regulatoriske vei.

FimaVACC med avgjørende foreløbige data på en “laser-adjuant” som er noe helt nytt innen medisinen med stort behov

FimaNAC med utlisensieringer innen de nyeste områdene av genteknologi.

3)En må jo undres om den bebudede noteringen på hovedlisten er tilfeldig?
Neppe.
Den er nok en av elementene i en storslagen plan med partnere/finansiering og utvikling.
Unngår en oppkjøp så blir det en hurtig vekst i dette selskapet.

Der er noe uvirkelig innen potensialet til PCIB.

lykke til

5 Likes

melding

2/04-2018 20:53:26: (PCIB.OAX) PCI Biotech: Exercise of employee share options and resolution to increase the share capital

Oslo (Norway), 12th April 2018 - Exercise of employee share options and resolution to increase the share capital in PCI Biotech Holding ASA (the “Company”).

  1. Options exercised

One participant in the Company’s share option program has on 12th April 2018 exercised a total number of 5,000 share options at a strike price of NOK 9.11 and a total number of 3,000 share options at a strike price of NOK 3.79, corresponding to a total number of 8,000 shares.

  1. Resolution to increase the share capital

Following the exercise of share options on 12th April 2018, the Company’s Board of Directors, pursuant to an authorisation granted by the Company’s Annual General Meeting on May 29th 2017, has decided to increase the Company’s share capital with NOK 24,000 by issuing 8,000 new shares, each share of par value NOK 3.00. Subsequent to the transaction, the Company’s share capital will be NOK 74,984,670 divided into 24,994,890 shares. The capital increase will result in gross proceeds of NOK 56,920.
Contact information:

Ronny Skuggedal, CFO
[email protected]
Mobile: +47 9400 5757

2 Likes

Har de fått aksjer til 9 kroner??? Jeg vil og!!!

1 Like

Bra det men kan ikke de ansatte smelle til som Kjos og kjøpe 1 mill aksjer til dagens aksjekurs, da snakker vi satsing og tro på eget utvikling :sweat_smile:

16000 aksjer til en sum av 56,920,- :crazy_face: ja takk