Er ikke corna et Rna virus? Ikke helt utelukket at Pcib kan bli med på en vaksine?
Det positive er at volumet er forsåvidt lavt.
Det positivt er at kursen er 28, hadde fryktet værre.
Den negative er at det er lenge igjen av uken
denne avtalen mellom AstraZeneca og Moderna er interessant sjøl om den ble inngått for sju år siden. Men da ikke først og fremst på grunn av de økonomiske størrelsene som ble offentliggjort.
For hva om AstraZeneca her lenge har plundra både med å finne den riktige "carrier " og en effektiv leveringsmåte - mens det spesifikke, store molekylet virke svært lovende?
For i så fall vet AstraZeneca nå veldig godt hva som ville løse problemet: Naken levering ved hjelp av PCI-teknologien.
Jeg føler meg derfor svært sikker på at AstraZeneca nå er sprengkåte på en mest mulig omfattende lisensavtale med PCIB. Og får de ikke en så omfattende avtale som de ønsker - ja, da kommer budet.
Det som imidlertid kan få AstraZeneca til å akseptere en noe mindre omfattende lisensavtale (altså innenfor PCIBs definisjon av “semi-exclusive”), vil være at det å trekke oppkjøpskortet, fort kan utløse en budkamp med farmagiganter større enn dem sjøl.
Positivt å erfare at PCIB nå synes å klare seg bedre enn snittet på OB
En skulle tro at PCIB og AZ har inngått en avtale da samarbeidet startet for 5 år siden.
Er vel innlysende at så er .
Dersom en kjente til noe av innholdet i denne avtalen så kunne en kanskje ha dannet seg noe meninger om veien videre.
Men dette arbeidet som pågår pr nå mellom AZ og PCIB må jo være seriøse greier.
Den siste godkjenningen på patentet låser AZ effektivt til å følge spillereglene , men det har nok aldri vært noe problem.
Tipper det blir en vanlig utlisensiering med upfront og milestones utbetalinger.
Den første avtalen , om det kommer fra CHEM , VACC eller NAc vil fullstenlig forandre selskapet og da er det bare å kaste beina på bordet og nyte reisen.
Lykke til.
Var ikke det Vacc og ikke Nac? Er en mulighet at AZ vil avvente med cash til patent på Nac er ok? Og det kan vel ta flere år iom at søknad ble sendt inn for ca 6mnd siden?
Hyggelig at det er så god stemning på forumet. Slik jeg analyserer status nå så er det 2 hovedgrupper av aksjonærer. Dem som er i tvil om avtale og ønsker å redusere og motsatt dem som tror på at det blir et positivt utfall av samtalene med AZ og dermed ønsker å øke beholdningen litt. En ting er jeg sikker på og det er at om det IKKE var samtaler på gang i disse dager så ville ikke kursfallet stoppet på dagens nivå!!!
Som jeg har terpet på før så tviler jeg på at AZ ville bruke snart 3 mnd for å konkludere med at det ikke blir videre samarbeide så mitt tips blir at optimistene vinner denne dra-kampen.
Alle burde se Andrew Cuomo på CNN gov. of new york når han har sine daglige taler om situasjonen i New york and US.
litt of topic men,
Cuomo for PRESIDENT sier bare jeg
Bonusfrelst:
Såvidt jeg husker er det lenge siden den patentsøknaden var sendt men de ble bedt om å justere noen formuleringer (ble ikke det omtalt under Q2-presentasjonen?)
En eventuell avtale kan vente til fredag, det meste av lønnings posen skal brukes på PCI aksjer ja
det nye NAc patentet ble filet internasjonalt Januar 2019 og bygger på allerede godkjente patenter hos PCIB.
Og det er denne file datoen som er viktig. For da kan ingen andre komme å få “filet” ett patent på den samme teknologien, det ville da ikke gå igjennom/bli filet.
Så hverken AZ eller noen andre kommer seg utenom PCIB hvis de skal bruke denne teknologien og det gjelder oxo det som dette nye patentet dekker og AZ kommer ikke til å vente til alle land har godkjent patentet med å skrive en evnt. avtale med PCIB.
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019145419&tab=PCTBIBLIO
Fredag kan passe veldig bra, da har eg bryllups dag å , så neste gang fruen sier snart 27 mars og tenker på bryllup, så kan eg tenke på pcib med et salig glis
stor flaske bollinger på fredag, melding eller ei
Så det som ble filet for ikke så lenge siden baserer seg på resultatene av samarbeidet med AZ eller ikke? Ble nevnt i podcast noen mnd før 2020 at den optimale leveringen med Nac er funnet. Kan vel indikere det pga gjennombruddet med AZ kom sommeren 2019. Ikke heller umulig at den optimale leveringen er uten AZ og 50x jf posteren høsten 2019.
Biotec lot Big Farma (S&N) få fullt innsyn for evaluering i 2 år og alle trodde jo at om de ikke hadde vært interessert så ville de avsluttet avtalen lenge før. Når de 2 årene var gått takket S&N for seg, og det var det.
Om så hadde vært tilfelle her, ville vel AZ sagt ganske tydelig fra, i stedet for å bruke tid på å utarbeide avtaler med PCIB i snart tre fulle måneder?
Feil topic Quad…
Jeg husker det ja.
Da hadde de jo også klart å få BP til å file produktet som medical device som vel kan sies å ha vært katastrofe. Hadde de fått produktet ut i apotekene som altmulig gel eller gått mere på eksem etc så ville det solgt i bøtter og spann.
Håper og tror ikke PCIB roter seg inn i lignende bondefangeri!
Quad , du jamrer som bravi fra HO…hver gang noe skal skje , gnåler han ( du?) om Biotec Pharmacon , der styreformannen var ingeniøren Thorsen som etterpå var styreformann for et søppelselskap som gikk konkurs…hold nå opp ! Tøvete sammenligning du kommer med
Husk at vi har hatt pandemi i perioden da
Roer seg over dammen på tampen så muligheter for en null/pluss-dag i morgen? Ser flere hevder at vi kan ramle 20-30% til men det får da være grenser. Nok er nok.