Det kommer snart positive nyheter rundt krisepakken fra myndighetene i USA. Republikanerne og Demokratene er ikke enige, men pakken kommer. Kanskje allerede i kveld.
Det er forbruket som bestemmer aktiviteten i arbeidslivet og ikke kortsiktige tiltak rettet mot bedriftene.
Slik jeg har oppfattet det har demokratene satt foten ned fordi forslagene så langt ikke balanserer bedrifts- og arbeidstakerhensyn godt nok.
Ja . eneste baisse-mulighet nå er kurs-jamring. At det kommer en avtale , er extremt sannsynlig. Ikke mange kronene å tjene/tape på trading nå. Mest underholdning.
Republikanerne har sagt at fredag antakeligvis blir dagen for pakken,. Problemet er at det ganske sikkert ikke er nok, for USA vil ogsaa bli rammet av det som skjer i andre land, i tillegg til at flere hundre millioner amerikanere skal sitte i lockdown en to til tre maaneder. Tviler sterkt paa om verdens gjeldsbobler vil overleve dette. Med eller uten stimuli. Det vil ryke ett eller annet sted som er for stort til og redde. Men har det ikke gjort det foer pakken kommer, skal boersen helt sikkert opp i noen dager. Slik at jeg tror ikke PCIB vil falle mer foer denne er oppe og avgjort. 26 billioner kroner pakken vil helt sikkert skape forventinger.
Ser Nano har ansatt ny interim CMO og at Rojkjaer slutter.
Kan Rojkjaer være vår nye CMO? I så fall finner vi vel det ut i morgen.
Hvis ikke, er det grunn til å igjen reise spørsmålet hvorfor det drøyer så enormt med å få ansatt begge disse posisjonene. Det er vel nå 13 mnd siden forrige CBO sluttet (han med det vanskelig navnet).
Kjøper vi forklaringen fra PCIB på at det er vanskelig få tak i rett person?
Per sa etter presentasjonen 26. februar at nyansettelsene nå var like om hjørnet.
Men vi vet jo fra før hva Per mener når han sier imminent
Har lagt merke til at AZ ansetter nye folk, men PCIB gjør ikke det.
Edit: En ruinert klovn løper rundt og legger avtrykket sitt på flere innlegg.
De oppdaterer heller ikke nettsidene , hvilket ville være naturlig hvis de skal satse på utporsjonering av rettigheter. Plutselig en dag kan det være slutt på alle våre spekulasjoner.
Nei, det er det ikke. Den er minst like god som din usaklige personfokuserte sammenligning. Sammenligningen går ikke på selskapene, men på forhåpningene til Big Farma som gjerne er litt naive. Jeg håper selvsagt det beste, men er forberedt på skuffelse. Det meste går ikke som man håper og tror.
Jonas Einarsson mente vel at det ikke var noen grunn til å henge seg opp i nyansettelsene i AZ rellatert til forhandlingene med PCIB.
AZ er stort selskap så jeg betviler også at det er noen sammenheng her.
Det med nettsiden ble vel tatt opp for mer enn 1 år siden. PCIB sa de skulle oppdatere den. Det har ikke skjedd enda.
Nettsidens utseende har ingenting med avtaler å gjøre.
Tenkte selvsagt ikke på utseende , men takk for klovnefjes
Pingvin og Ruben 2. Der peker dere paa noe vesentlig. Kanskje det heller mot bud allikevel? Er resultatene AZ og PCIB har forsket frem saa gode, samt at AZ ser mange andre muligheter med vaar leveringsteknologi, at de oensker og holde alle andre BP selskaper helt borte fra fatet?? Thats the big question! Maybe the answer is YES!
Høres ut som du har brent deg på det selskapet du til stadighet skriver om Quad, men Murphys lov gjelder ikke alltid og i alle selskaper.
Rekyl idag? Futtene stiger bra!
OBX future opp 4.7%
(Prosenten som står i linken er feil. OBX stengte på 591 i går.619 i skrivende stund, dvs +4.7%)
Ser Rogern er ennå mer optimistisk spår +6%
Blir nok rett opp 4-6% men ikke sikkert vi blir med på den festen. Dem som har falt mest får også størst rekyl så bl.a. olje og oljeservice kan få et hopp i dag? Blir i hvert-fall mer hvilepuls i dag.
Det var da voldsomt ,noen som har det travelt ?
Må si jeg ikke liker oppførselen til aksjen nå. Oppfører seg som et aspeløv
Alle som er ute sitter på nåle pute
Går i takt