Joda, men nå er den tilbake til hvor den var før avtalen, 1 mnd etter.
Enhver oppgang trenger stort sett å bli testet til nedsiden for å få skikkelig tyngde.
Hvordan ser aksjonærlistene til selskapet ut, har mange gamle aksjonærer fått sikret gevinsten sin og nye kommet inn?
Når man gjør litt mer grundig TA ser man at aksjen er i en langsiktig opptrend, og at den har korrigert tilbake på ganske lavt volum.
Det er lett å tenke at store forventninger kan gjøre det til en liten opptur… Men ved en AZ meldingen, melder det på seg heeelt andre aktører enn norske “små* aksjonærer… Ved en avtale med substans, rykker PCIB opp til” 1 divisjon " der nye penger blir tilgjengelig, både norske og utenlandske
Ja men fortsatt dobbelt så høy verdi på selskapet ift PCIB Vegar. Men ser poenget ditt.
Det @vegar_beider sier her er at store news events med store kursbevegelser utløser stor volatilitet i det kortsiktige.
Jøss, banebrytende info.
Vis meg heller biotechs hvor man IKKE har sett store svingninger.
Silence har gått fra 50 til 400 på et år, er penger det og. Da får man gevinstsikring når det kommer volum i aksjen, helt naturlig.
Hvor er Silence notert?
Husk at OB HATER emisjoner, og spesielt i biotek. Ved en avtale med AZ kan Pcib en gang for alle jage vekk emispøkelset som OB frykter. Det kan ha stor betydning for for de som ønsker ‘‘å legge aksjen i skuffen’’. Ikke like lett det når det kommer 2 emisjoner i året, ref andre bioteks på OB.
De er notert på LSE. Deler synspunktet ditt InVivo. Et biotek-selskap på Oslo børs som typ ALDRI mer har bruk for emisjon ville tiltrekke seg mange investorer.
Les heller innlegget mitt en gang til og les hva jeg faktisk sier
Og skal du gjøre “grundig TA” så bruk i det minste noen punkter som linjene treffer.
Slik ser min enkleste ut fra siste lange bunn:
edit: og gjerne nok om det, var ikke meningen å lage noen krangel. Ville mest helle noe kaldt realistisk vann over hodene på de som ser 10x på en AZ avtale og kurser på 1000.-+++
Var inne paa Biontech sine hjemmesider, og tenkte jeg skulle finne noen ord om samarbeidet med PCIB. Men det glimret med sitt fravaer. Selv ikke paa collaboration siden er vi nevnt;-(( Litt rart etter saa mange aars samarbeid. Eller?
Bruker regresjonstrendverktøyet til tradingview, så har ikke trukket strekene for trenden selv.
Greia er uansett at en avtale med AZ vil være et langs større material event for PCIB enn for Silence, som allerede har to på hånden. Og kursen til Silence har gått enda mye hardere enn pcib, uten å korrigere skikkelig hardt tilbake.
Så du sammenligner epler og pærer en smule her imho.
Men du har uansett et poeng som sagt, i at man må forvente at stor volatilitet til oppsiden også utløser stor volatilitet til nedsiden.
Så fornøyde longs som har sittet inne lenge får sikret gevinst, man får ristet løs svake hender. Jeg har sikkert sitert Karl Oscar på det alt for mange ganger men: “Aksjer synker for å stige”.
Nettsidene til PCIB er så dårlige at Biontech vil ikke ha på seg at de samarbeider med et så useriøst selskap som ikke kan freshe opp nettsidene sine engang
Vel da faar vi satse paa at PCIB ikke gidder og bruke ressurser paa dette, fordi de vet at AZ vil legge inn ett bud;-)) Alternativet er at de ikke har tid, fordi de har for mye og gjoere, og fordi organisasjonen er for liten til og sette av ressurser til dette?? Begge deler kan foroevrig tolkes positivt.;-))
Pcib+ AZ =…?? Let the hype begin!
s, clinical research company IQVIA and biopharmaceutical company AstraZeneca.
AZ har rettighetene til Acalabrutinib og MEDI3506 , som er de to andre som testes til tillegg til Bergenbios bemcentinib.
Så hvis noen trodde at AZ ikke jobber med vaksiner stemmer altså ikke det.
Så de har lansert de 3 første medisinene som skal testes, der BGBIO har en av kandidatene. Så er det 3 kandidater til som skal lanseres fortløpende?
Tørr nesten ikke spekulere i om Pcib sammen med AZ medisin kan være en av de 3 siste. Det måtte jo vært tidenes Bull melding.
Må uansett sende en gratulasjon til alle bgbio longs, vel fortjent. Og ikke minst norsk medisin på kartet!
Vet forresten ikke om denne har blitt lagt ut her, hentet fra en annen tråd;
European Biotech Investor Day 2020 .
New York City, June 23, 2020
Norsk Participating Companies
bgbio
pcib
trvx
Dette var interessant InVivo og Investor. At PCI Biotech har børsmeldt siste patenter og endret avsnitt under sin fimaVacc betyr at vaksinasjonsteknologien til PCI Biotech KAN være avgjørende også ved pandemi virus. Som du spekulerer InVivo i AZ + PCIB =! To be cont…
«AZ har rettighetene til Acalabrutinib og MEDI3506 , som er de to andre som testes til tillegg til Bergenbios bemcentinib.
Så hvis noen trodde at AZ ikke jobber med vaksiner stemmer altså ikke det.»
AZ gjorde stort kjøp i 2007 og det er dette benet som «har» MEDI3506.
MedImmune, LLC var et heleid datterselskap av AstraZeneca før 14. februar 2019, da det ble kunngjort at MedImmune-navnet og merkevarebyggingen ville bli avviklet til fordel for AstraZeneca. MedImmune ble grunnlagt i 1988 som Molecular Vaccines, Inc, og ble kjøpt i 2007 for 15,6 milliarder dollar.
AZ har kvartalspresentasjon i dag!
Joda, man kan ikke utelukke at PCIB ender opp uten avtale med AZ. Men på denne tiden av 2020 finner jeg at sannsynligheten for avtale med AZ må være betydelig større enn 50%. Hvorfor?
AZ har hatt teknologien til PCIB til utprøving i flere år. Det kan godt hende at det ikke har vært tilstrekkelig med tid til å utforske alle eventualiteter og hva teknologien kan benyttes til, men det burde være mer enn nok tid til å avgjøre hvorvidt PCIB sin teknologi er av interesse eller ikke.
Følgelig er det rimelig sikkert at AZ har funnet teknologien såpass interessant at de ønsker å gå videre med samarbeidet. Og det til tross for at PCIB satte foten ned og stilte krav til at de skulle kunne offentliggjøre hvem de samarbeidet med.
PW har også bekreftet at samtaler med AZ pågår. Jeg velger å lese «samtaler» som forhandlinger. Og disse forhandlingene går snart inn i sin femte måned. Det forteller meg at det er interesse og vilje på begge sider til å finne en løsning som egge parter kan tjene på. For ingen driver med forhandlinger i fire måneder dersom det ikke er grunnlag for å komme frem til en løsning.
Derfor mener jeg at sannsynligheten for at det blir offentliggjort en avtale som betydelig mer enn 50%. Men selv med 75% sjanse for en avtale, så vil det være 25% sjanse for at ting kan gå galt på oppløpssiden.
Men dersom det blir en avtale så tror jeg ledelsen i PCIB ikke selger seg til en spottpris. For ledelsen i PCIB vet at leveringsteknologien deres fungerer meget godt og de har derfor ingen grunn til å stå med hatten i hånden.
Jeg skjønner at mange aksjonærer for tiden føler seg som mushrooms; « Kept in darkness, fed by shit!». Men i denne typen forhandlinger er det en dyd av nødvendighet at ingen ting kommer ut før avtalen er klar til offentliggjøring. En liten lekkasje fra den ene eller andre siden kan velte hele avtalen. Derfor har jeg ingen forhåpninger at vi får mye info om de pågående forhandlingene ved Q1 presentasjonen neste uke, såfremt avtalen på det tidspunkt ikke allerede er offentliggjort.
Men som min salige mor sa; den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Bare spør aksjonærene i Bergen Bio.
Positive kommentarer fra CEO AZ. Nevner spesielt fornøyd med pipeline. Da fortsetter AZ å levere som kanskje DEN mest innovative BP? Tenk, kanskje biotekmyggen PCIB vil få mulighet til å bli med på denne reisen sammen med AZ?
AstraZeneca : First-quarter 2020
04/29/2020 | 02:08 am
Pascal Soriot, Chief Executive Officer, commenting on the results said:
'Our focus ensured another quarter of strong growth across every therapy area and region. The new medicines performed extremely well, and our pipeline continued to deliver. Standouts included landmark news for Tagrisso, Farxiga and Koselugo, our latest oncology medicine. The progress made on all fronts provides confidence that we will, once again, meet our full-year commitments.
I could not be prouder of how the AstraZeneca team has responded to the challenges of COVID-19. We moved quickly to maintain continuity of care, contribute to society, and use our scientific expertise to fight the pandemic. We hope our efforts to protect organs from damage, mitigate the cytokine storm and the associated hyperinflammatory state, and target the virus prove to be successful.’
Vi må ikke glemme at alle store, internasjonale firmaer en gang var en liten «mygg». Og de fleste av dem som har vokst seg til store, internasjonale BP har gjort det gjennom å «spise» andre små mygger, men mygger som har hatt en teknologi/medisin som kan bidra til at BP vokser enda mer.
PCIB er nok PR i dag en mygg. Men som vi hører PW sier, så har han ambisjoner om at PCIB skal vokse seg stor og på sikt bli ett av bena Norge skal stå på etter at oljealderen er over. Så spørs det da om PCIB får anledning til å vokse seg stor, eller om AZ med sine økonomiske muskler og appetitt på mygger med potensiale, sluker hele selskapet.
Den som lever får se.