Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

BergenBio opp 150% i dag. Ikke utenkelig at noe lignende kan skje ved god avtale for PCIB

11 Likes

Ja, der ser en hvorfor en er langsiktig…

Selv realiserte eg 300k tap i bgbioen i mars, og nå er toget gått forever.

3 Likes

Det er bare slik at det er umulig å følge alt.

2 Likes

Jepp, det viser at det faktisk er mulig!:wink:

Mange som blir trigget av oppgangen i BergenBio nå, så tror oppgangen der smitter over på alle andre biotek

8 Likes

ja, men lyspunktet som eg ville frem til, det er derfor en er long i pcib, nytter ikke være ute på gjerdet ved rette meldingen når det fundamentale er så bra :wink:

14 Likes

Nei, dagens oppgang i BergenBio er nok en vekker for de som vurderer Pcib.

Du mister kjapt 100% om du sitter på gjerdet.

11 Likes

Har tidligere poengtert viktigheten av diversifisering innen bioteksektoren.
Om man legger eggene i flere kurver har man mer spennende å følge med på samt redusert risiko.
I går var det PHO som gledet meg, dag har jeg Bgbio å glede meg over, så kommer Ultimo med store nyheter, kanskje også PCIB klare å forhandle frem en avtale utpå sommeren, og trolig kommer til og med Nano med noe positivt ut over høsten :grinning:.

5 Likes

Helt enig. Og jeg håper at det som har skjedd med Bergen Bio det siste døgnet sender et klart og entydig signal til gjerdesitterne i PCIB. Velger du å sitte på gjerdet for å avvente hvorvidt det blir avtale mellom AZ og PCIB, ja da blir du også sittende der etter at avtalen er offentliggjort.

Bergen Bio får på bakgrunn av forventninger om at deres medisin kan ha effekt mot Covid-19. En avtale mellom AZ og PCIB vil ha betydelig større «sprengkraft». Og sannsynligheten for at det skjer er etter min mening betydelig høyere enn 50%.

12 Likes

Jeg har en pen pott aksjer i BGBIO, og jeg har svettet mye mer enn normalt idag😅

MEN: PCIB er og bli min hovedsatsing. Tipper fimaVacc blir neste prøvekanin ut for å knekke Covid-19.

Hva med å prøve FimaVacc (PCIB) + AXL (BGBIO) + CPI fra eksempelvis AZ?

Norsk biotek ut i verden og fram i lyset, med PCIB og BGBIO i førersetet :muscle:

5 Likes

Jepp!

Og i dag fikk vi se at en biotek kan hoppe 150% over natten. Dette vil nok sette fart i posisjoneringen i Pcib fremover

12 Likes

Norsk biotek rykker stadig opp en liga og Norge er snart blant de beste land i verden på forskning og teknologi også innen biotek?

Vi har Oslo Cancer Cluster-kåret til en av de beste hub

Algeta oppkjøp

BergenBio Covid forskning

Og la det komme enda en ny vekker til det internasjonale biotekmiljø med PCI Biotech på den ene eller andre måten (chem, vacc og Nac) :crossed_fingers::rocket:

Det som skjer innen norsk biotekutvikling bør være med å øke verdivurdering av norsk biotekselskap betraktelig framover. Interessant å se oversikt snøffelen presenterte ved Moderna vs PCI Biotech. Kort fortalt var ikke pipeline forskjell stor (var det favør PCIB?) Markedsverdien derimot var den nesten 75-100 ganger høyere for Moderna enn PCIB sin mcap? Det viser på mange måter et potensial for stor verdiøkning.

Norge henger etter Danmark og Sverige med å få fram biotek og stor helsenæring. Nå kommer derimot Norge tilbake som olja lyn :crossed_fingers::rocket:

10 Likes

Kunne ikke sagt meg mer enig! Opprettet en ask i juli 2019 med de 5 jeg hadde mest trua på, satte inn 125k på kontoen og sa at disse skal stå til konk eller oppkjøp. Dagens verdi er 222k.

9 Likes

LM; Ville ikke vært så skråsikker på at en avtale mellom AZ og PCIB i størrelse vil overgå en avtale mellom Merck og BgBio om ikke så alt for lenge.

Man får en meget god pekepinn på hvor godt Bemcentinib forbedrer Keytruda om ganske nøyaktig 1 måned fra nå ! Dette vil i så fall bli langt større enn dagens melding om Covid-19!

2 Likes

Hadde det vært skråsikkert at PCIB landet en avtale med den mest innovative big pharma i verden ville selvsagt kursen allerede i dag vært mange ganger høyere​:crossed_fingers::rocket:

Nu er det bare tre børsdager igjen før PCIB kvartalspresentasjon den 6 mai. Oppdatering på status kommer endelig da.

5 Likes

Nei, men akkurat det har ikke jeg uttalt meg om. Jeg sier bare henviser til dagens oppgang i Bergen Bio, som ikke er basert på noen avtale med Merck, så dit jeg kjenner til. Sett dagens oppgang i Bergen Bio i relasjon til den informasjonen som er sluppet opp mot en børsmelding som melder om en avtale mellom AZ og PCIB, så er jeg ikke i tvil om hvilke børsmelding som vil ha størst sprengkraft.

Og for Bergen Bio sine aksjonærer så håper jeg da virkelig at en eventuell avtale mellom Bergen Bio og Merck vil evne å dra kursen høyere enn 40-tallet.

Uansett, poenget mitt var at dersom man sitter på utsiden når en slik avtale treffer markedet, ja da er sannsynligheten for at man blir sittende på utsiden svært stor. Moralen er at dersom du har tro på PCIB og at det blir avtale, da kommer du deg på innsiden mens det ennå er tid og anledning.

6 Likes

Det er sikkert lurt for noen. Det spørs hvilke mål man har. Hvis trygghet er det viktigste og man er fornøyd med en OK avkastning, så bør man diversifisere.
Men hvis man virkelig vil nå de store høyder er man nødt til å finne stjerneskuddet og bli sittende der.
Jeg håper og tror på 1000kr++ for PCIB.
En slik avkastning er umulig å oppnå med diversifisering. Det er heller ikke mulig å følge 10 selskaper like tett som ett.

17 Likes

Ingen motsetninger med å kombinere risikospredning med høy avkastning innen biotek om investeringsbeløpene er store nok og at man graderer størrelsene på investeringene i henhold til det man mener kurspotensialene er for de forskjellige selskapene.

Eksempelvis er jeg investert i 10 norske og utenlandske biotekselskaper med meget høyt potensiale.
I ett av selskapene PCIB har jeg 46.000 aksjer. Med kr 1000++ pr. aksje som du indikerer bør det bli nok til salt i grøten!

4 Likes

Alle 10 biotekselskapene lykkes neppe. Noen vil gå med tap.

Alle har forskjellige mål.
Min diversifisering er at jeg har mest i indeksfond. Da blir det feil å diversifisere i biotek i tillegg.
Jeg er ikke ute etter 10-100% avkastning. Jeg er ute etter 2000%++

Mitt poeng er derfor at diversifisering ikke er klokt for alle. Heller ikke hvis man er godt voksen. Da har man ikke 50 år å gjøre det på. Man må ha gevinsten raskt hvis det skal være noen vits.
Er du 20 år, da er jeg enig.

Et annet poeng er at for mange blir ikke livet drastisk bedre med f.eks 5 mill kr i gevinst.
Men får du 200 mill i gevinst, da snakker vi

10 Likes

Enkeltaksjer i dagens marked kan gjøre det utrolig bra, men markedet som helhet har mange fallgruver fremover.

Håper folk benytter tiden til å reflektere litt over risikoen både på mikro nivå (On-track, partnerskap, effekt og sikkerhet) men også makro nivå (Kjølig kapitalmarked, resesjon/depresjon etc.).

Fra å være 100% Bio-tech har jeg redusert andelen noen hakk.

Stay safe!

1 Like

Begge strategier har noe for seg, i forskjellige faser. Når en har bygget opp en god kapital er absolutt diversifisering fornuftig. For å komme dit kan en måtte spisse porteføljen mer, med den ekstra risiko og ditto større muligheter for rask fortjeneste det medfører.

3 Likes