Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Har holdt på med aksjer i snart 40 år og er totalt uenig med deg!

Mine 10 investeringer innen biotek er ikke tilfeldig valgt, og jeg har meget stor på alle selv om noen selfølgelig vil lykkes bedre enn andre.
Poenget er at innen biotek er avkastningen langt høyere enn i de aller fleste andre bransjer så om ikke alle lykkes fullt ut så vil noen gi full klaff og i sum gi en fantastisk avkastning.

Diversifisering gjennom indeksfond er i mine ører fullstendig hodeløst og utrolig kjedelig!

2 Likes

Jeg sa opp jobben for 20 år siden og har levd av investeringer siden. Noe må man leve av, da er ikke indeksfond “hodeløst og kjedelig”. Det er livsgrunnlaget.
Men spenningen får jeg av PCIB.
Som jeg skrev over, noen millioner ekstra ville ikke gjort noen forskjell.
200 mill derimot,.,.,.,
Poenget mitt er altså, det er feil å hevde at diversifisering i biotek er lurt for alle.

13 Likes

er helt enig,

eiendom siden min er dørgende dritt kjedelig, men det er mitt brød og vann og leve penger.

Børssiden (allså pcib) skal på sikt dytte eiendom siden gjennom taket, slik ny daglig leder kan ta over og eg bare kan ta en tur innom på kaffe :wink:

5 Likes

Hvis mann har tro på 2 Biotech selskap… Hvorfor kjøpe i eks 5 forskjellige, kun for å spre risikoen?

Senior…
En ting er å spre når mann har mange mill kroner…
For å komme ditt må du (mener jeg) vekk ifra å følge boka.
Har mann 200k som skal i aksjer, og målet er å bli “rik”…
Kan man ikke fordele dette på mange aksjer…
Er målet trygghet, er jeg enig…

14 Likes

Personlig har jeg kunn Pcib, og har satt meg veldig godt inn. Caset…
Personlig tror jeg ikke jeg kunne satt meg inn i 5 andre i tillegg.
Jeg satser Alt på en hest, fordi JEG har gjort Meg opp en personlig mening…

12 Likes

Nå er vel ikke biotek segmentet preget av trygghet uansett. Her er det store muligheter for både salt i maten og salt i såret.
For de fleste handler vel investeringer om sannsynlighet for god avkastning.
Med diversifisering i biotek er det en grei sannsynlighet for høy avkastning og det gode og bekymringsløse livet hva økonomi angår - om en av dem legger gullegget.
Og uansett langt høyere enn sjansen for å bli styrtrik på den utvalgte ene.
Men vi har alle ulike drømmer og grader av fallfrykt, og derfor ulike strategier. Helt greit det.

Godt trøkk i sektoren i dag, selv om PCIB foreløpig er litt seig.

5 Likes

Mye klokhet i dette, sitte all in i en aksje roter til hodet ditt.

2 Likes

Synes PCI holder godt mtp. at noen kanskje flokker inn i BGBIO.

5 Likes

Etter gaardagens salg i Pho har jeg igjen lytteposter i Nano/Pho.
Resten er fordelt mellom:
Pcib 59%
Ultimo 21%
Targo 18% etter aa ha kjöpt 65k de siste dagene.

6 Likes

Har man allokert 10.000 kroner til aksjemarkedet skjønner jeg godt at man velger å gå “All in” i f,eks PCIB.

Har man 1.000.000 kroner til samme formål, bør man kanskje revurdere en annen strategi.

4 Likes

Jeg er Topp-50 i PCIB. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Nano eller TRVX fordi jeg har sterk tro på PCIB :slight_smile:

15 Likes

Astra Zeneca med en fin Q1 rapport i dag.

Webcast kl 12:45.

https://edge.media-server.com/mmc/p/of3wcjsm

Kan jo dukke opp noe mellom linjene info i Q&A session hvis det kommer spørsmål om M&A eller R&D…

8 Likes

Leste intervjuet fra 2019 som en postet her i gaar., hvor PW uttalte at de hadde konkurenter paa omraadene fimaVacc og fimaNac. Paa fimaVacc omraadet har PW tidligere uttalt at det er en annen maate og gjoer det paa, dvs. og sette; det er vel antigenet det heter, rett inn i svulsten, isteden for maaten vi gjoer det paa, og mener og huske at det var ett universistet i USA som oppnaadde mer enn 90% heldbredelse i mus ved og gjoere det paa den maaten.

Allikevel, opp igjennom disse aarene man har vaert PCIB aksjonaer, og etter alt man har lest, har man faatt inntrykk av at vaar teknologi er det meste overlegent. Derfor er jeg overrasket over at vi ikke har flere partnere. Spesiellt innen fimaVacc og fimaChem.? Uansett, innbiller jeg meg at ingen kan oppnaa like gode resultater som vi gjoer med fimaNac, paa omraadene og med partnere fimaNac fungerer paa. Heller ikke like gode resultater som fimaChem skaper med cellegift.

Og med fimaVacc har vi allerede bevist gode resultater i mennesker, og det er bedre enn i mus. Slik at i sum, er det vanskelig og se hvordan dette skal gaa helt galt. Sjansen for det motsatte, synes og vaere mye stoerre.

3 Likes

Ikke for å si noe galt om ditt valg av PCIB, men jeg ville ha satt meg skikkelig inn i noen flere biotek-selskaper og funnet flere med et like skyhøyt potensiale som PCIB.

Ultimo og BgBio, bare for å nevne 2 norske som jeg personlig evaluerer til å ha et fremtidig verdipotensiale fullt på høyde med PCIB.

Ingen tvil om at PCIB har vist meget gode resultater innen alle sine 3 områder, men det er en masse biotekselskaper med utrolige mange studier og gode resultater innen kreftsektoren så det er umulig å ha den fulle oversikten over alle resultatene til enhver tid.

Som Pål Falck sa det så har bare AZ sammarbeidsavtaler og forhandlinger med et utall av andre selskaper enn PCIB. Men han mente PCIB hadde 50% mulighet for å inngå en god avtale med AZ.

2 Likes

Jeg hørte igjen podcastet i går, og mener folk her underslår totalt hvor tydelig Pål sa at det slett ikke er gitt det blir en avtale. Folk tokhausser opp noe som er mye mer usikkert enn det påstås.

Men: Oddsen er veldig godt til å være biotech, og PCIB som case står og faller slett ikke på den avtalen heller.

Vi burde snakke mye mer om Taiwan og Sør-korea og hvor mye det betyr at selskapet leverer på noe de faktisk guidet.

16 Likes

Dette er minst like viktig :+1:

3 Likes

Enig i det, jeg har hele tiden betraktet FimaChem som grunnmuren, og med Asia godt på gang blir denne grunnmuren både høyere og mer solid.

Når det er sagt har jeg også veldig god tro på at vi får et stort hus oppå grunnmuren :wink:

5 Likes

Ja, har vært inne på den tanken selv. Jeg har en del i PHO.
Jeg fortrekker de som dekkes av Radforsk. Det gjør det enklere å følge med.
Hvis det ikke blir avtale med AZ er det ikke fryktelig lenge å vente på Release.
Det kan også skje mye i Vacc og med de andre selskapene i Nac

6 Likes

Det er jo helt utrolig spennende! Tenk om det blir suksess på alle områder!

5 Likes