Det er vel mere ytelse og ikke antallet som gjelder.
Ca 30 års forskning av BP innen området må jo resultere i mange forsøk men problemet er likt i dag som den gang.
Det er vel mere ytelse og ikke antallet som gjelder.
Ca 30 års forskning av BP innen området må jo resultere i mange forsøk men problemet er likt i dag som den gang.
Det er også det som kan være styrken til fimaNAC, man har en løsning som fungerer her og nå for bruksområder der man kan lyse. Så kommer det sannsynligvis mer universale teknologier etter hvert, men hvis noen ikke har disse i skjul i labben sin allerede (som også er en mulighet hos feks Moderna eller andre) så kan fimaNAC forhåpentligvis tas i bruk som en av de beste løsningene i dag. Samtidig så er ikke problemet med levering “løst” som enkelte i tråden her skriver, er lite innenfor medisin som fungerer sånn dessverre.
Mange teknologier ja men siden du diskuterer sannsynligheten for en avtale bør du heller finne ut om noen av de teknologi-leverandørene har kommet gjennom samme nåløye som PCIB. Da først er de reelle konkurrenter.
Hvis du skal tippe på hvem som vinner femmila trenger du ikke regne med de som har brutt løpet eller er tatt igjen med en runde
Småprat tråden går i lag med kursen ser det ut som i dag
Jeg prøver bare å poengtere at det er mange som jobber med å løse dette problemet og at store selskaper ser på mange løsninger samtidig. Jeg tror det er mer sannsynlig at det blir en avtale med AZ enn at det ikke blir det, men prøver å problematisere at noen mener at dette allerede er i boks når man rett og slett ikke vet hva slags resultater AZ sammenligner med.
Det er jeg ikke uenig i, syntes bare argumentasjonen sto seg bedre uten å skalere opp konkurransebildet med flere enn de som eventuelt er reelle konkurrenter
Snart er fasiten her! Da slipper vi spekulere mer👍
Mulig det kommer melding i kombinasjon med kvartalspresentasjonen 6 mai. Uansett innen Juni. Anytime med andre ord!
Når kursen går ned så koker det på forumet, men når den går den andre retningen virker det som de fleste er for opptatte med å gni seg i henda enn å kommentere her
Vi burde være fornøyde med de siste ukers relapse oppgang, dagens nedgang tror jeg skyldes at noen PCI aksjonærer har vektet seg noe ned for å satse mer på BGBIO
50/50, 70/30, Ja hvem vet. Hvitfrakkene har nok “godkjent” teknologien ifra PCIB og oversendt ballen til svartdressene.
Disse bryr seg ikke så mye om “1000x forsterkning, virker på alt” osv. De siste 50% på 50/50 ligger nok hos dressfolka, og her skal PCIB passe inn i AZs nåværende strategi, prioriteringer og pipeline, i kort og langt perspektiv.
Er nok mange avveininger som skal gjøres her som har null med hvor godt produktet til PCIB er, og derav synes jeg det er helt OK med 50/50 for god avtale.
Men nå er vi så heldig at AZ slår stort opp på hjemmesiden at Delivery er prioritert, så da må det vel bli avtale
Ja , det var nok BGBIO sin dag i dag.
Utrolig bra og burde virke positivt på alle bioteks .
Einarsson i dagens podcast sa at dagens valg av BGBIO var det første selskapet av , var det 6 selskaper totalt som får “tilslag”.
Kan der være flere norske biotek’s som kan bli valgt ut og hvilke er aktuelle?
AZ har uttalt seg om H&N (link vist her på forum)
AZ ser fimachem også innenfor brestkreft.
Lykketil!
(PS @polygon @Snoeffelen kommentar, deres tanker? )
Photochemical internalization (PCI) is a technology for the release of endocytosed macromolecules into the cytosol following the external stimulus of light [2].
The technology is based on the use of low-dose photosensitizers located in endocytic vesicles that upon activation by light induce a release of endocytosed macromolecules into the cytosol. In this study dendrigraft polyL-lysines (DGL)
[3] were actively internalized into MCF7 breast cancer cells via PCI. Amphinex (Disulfonated tetraphenyl chlorin (TPCS2a)) was used as a photosensitizer in an adjusted dose for PCI, however an enhanced photodynamic (PDT) effect was achieved most probably due to loading of Amphinex into the DGL cavities and
its delivery into the cells. Flow cytometry analysis of cellular uptake of Amphinex revealeded a ~30% increase in uptake, when cells were treated with DGL and Amphinex together. In addition, DGLs most probably exhibit a proton sponge effect due their free ε- and α-amino groups. It has been previously shown that only the ε-amines are protonated at physiological pH, while the remaining free amines
may protonate in lysosomes due to their acidic pH [4]. This can result in swelling, destabilization and permeabilization of the lysosomal membrane which may eventually lead to apoptosis [4].
Takk TheLion for innlegget, liker sitatet “Flow cytometry analysis of cellular uptake of Amphinex revealeded a ~30% increase in uptake, when cells were treated with DGL and Amphinex together”.
Avtale kommer nok garantert
Bioventurehub gir ikke noe engasjement mot AZ utover en fysisk nærhet. Man kan leie seg inn, og det er det. Altså, det er en rekke fordeler for de som ønsker å gjøre det sånn, som tilgang på lab og inhouse ekspertise. Men som en liste over hvilke selskaper som er involvert med AZ, er trolig leietaker oversikten lite verdt.
Men det er jo lett å tenke i de baner når det tross alt heter BioVentureHub.
JE: “Vi vet jo at det er relativt stor interesse for plattformteknologien til noen andre selskaper i vår portefølje.”
Her var det nok først og fremst Vaccibody han tenkte på, men også Ultimovacs med TET/UV2 og PCIB med FimaVACC.
Det ble, fullt forståelig, mye BergenBio på småprattråden idag. Klart det er spennende - i særdeleshet for aksjonærene i selskapet - men allment innenfor den lille, norske biotekfamilien.
Når markedsverdien av BergenBio øker med 86 prosent på melding om at selskapet nå vil bli involvert i ett av de mange FoU-prosjektene for å komme først på banen med en trygg og effektiv vaksine mot covid-19, trigger det sjølsagt store forventninger til mulig medisinsk suksess - og dermed også til store penger lengre fram.
Samtidig demonstrerer dagens biotekhendelse hvilken enorm betydning psykologiske forhold kan ha på kursutviklingen, særlig på kort sikt.
Måtte de (=vi) langsiktige vinne og de kortsiktige tryne - jeg mener helt generelt.
BGBio er ikke med i vaksine kappløpet for covid-19, men skal teste bemcentinib som er en kapsel, altså oralt medikament, svært selektiv og en potent hemmer av AXL-kinase, som har vist en nøkkelrolle i kreftbehandlingen ved å forhindre immun unnvikelse, medikamentresistens og metastase i en rekke kreftforsøk og skal nå testes på covid-19 pasienter som en behandlingsløsning.
Nyere data for SARS-CoV-2 der funn antyder at bemcentinib stopper viruset i å komme inn i vertscellene og nøytraliserer dets antivirale forsvarsmekanismer.
Jeg leste (og har nå lest om igjen); børsmeldingen har éntydig referanse til covid-19. Så får hver enkelt tenke sitt om hva som utløste spretthoppet i aksjen idag.
Dette må vel være hoved verket om PCI skrevet av Berg og utgitt i februar 2020. Mye informasjon om forskningsresultater.
Astra Zeneca har full innsikt i hvilke forskningsresultater PCIB og Kristian Berg har oppnaadd med fimaChem, fimaVacc og fimaNac, og med det vet de hvilke synergieffekter det er mulig og oppnaa mellom de, PCIB og eventuelle andre partnere og datterselskap de maatte ha som kan trekke nytt av dette.
Saa vil det lede til avtale, eller ett bud paa PCIB. Thats the big question. At de sier nei til alt, er lite sannsynelig. Da maa de i saafall ha funnet noe som virker bedre andre steder.
I tillegg har PW uttalt at interessen for fimaVacc ikke akkurat har blitt mindre etter at de siste patentene har blitt offentliggjort. Og hvis og naar PCIB sitter i moete med andre BP selskap, blir de selvfoelgelig og informert om hva som er oppnaadd paa alle omraader PCIB anser at leveringsteknologien kan bidra paa. Og hvor godt.
Derfor kan en avtale komme naar som helst. Til og med fra steder vi ikke forventer det. Tipper Q1 rapporten, helt, eller delvis vil bekrefte dette. Ett spoersmaal burde stilles av de som kommer til og delta. “Har dere blitt kontaktet, eller vaert i moete med BP selskaper utenom AZ.”?? Det er ett enkelt ja eller nei spoersmaal som PW burde kunne svare paa. Og som vi gjerne skulle likt og vite svaret paa. For hvis svaret skulle vaere ja, ber vi ham ikke om og roepe hvilke.
Columna, takker for rettelsen.
Nå har jeg trålet gjennom hele Q1-presentasjonen til Astra Zeneca.
Jeg har ingenting håndfast å feste det til, så mange vil nok si at trådinnlegget mitt er verdiløst, men magefølelsen min forteller meg at Astra Zeneca, i tillegg til innen onkologi og kanskje andre ting, har interesse av «FimaBacc».
Det vil si, anvendelse av PCI-teknologien til bruk mot bakterielle infeksjoner, og til bekjempelse av antibiotika-resistens.