Det var vel ikkje akkurat eit ja nei svar?
“” PCI Biotech kommuniserer endring i avtalene for samarbeidsprosjekter. “”
Det står jo ingenting om når det isåfall blir kommunisert.
Det vil vel ikke overraske noen om det blir litt forsinkelse? Vi fikk jo dette i børsmeldingen om coronastatus:
PCI Biotech has per date of this announcement not a complete picture
of the long-term consequences regarding timelines and costs for the RELEASE
study, but short-term delays and increased costs are expected. For the fimaVacc
and the fimaNAc programmes the main identified implications are short-term
downturn in business development activities.
Flott abradinho
Ser nu virkelig fram til kvartalspresentasjon førstkommende onsdag. Kun to børsdager igjen
De to nyansettelser blir Batman og Robin
Det står vel implisitt at det blir kommunisert når endringen inntrer.
Så de kan sikkert i teorien sitte i forhandlinger den 29.juni og meddele at fristen blir utsatt til 10.juli.
Men mitt poeng er at det ikke er noen grunn til å anta forsinkelser, før dette eventuelt blir meldt. Kanskje det skjer på Q1, men jeg tviler. Disse samtalene tror jeg blir prioritert og veldig mye av grunnarbeidet var nok unnagjort før Corona kom for fullt.
Håper ikke at det første innlegget mitt her på forumet oppfattes som bear, men jeg stiller meg kritisk til tidspunktet for ansettelsen av ny CBO på nåværende tidspunkt.
I mitt hode kan det gi indikasjoner på at forhandlingene med AZ ikke går som ønsket og at det derfor er viktig å få inn ny CBO for å prøve å jobbe videre med å markedsføre PCI til andre BP.
Det hadde forøvrig vert spennende å visst hvor lang ansettelsesprosessen har vert. Jeg vil tro at Ludovic har hatt en oppsigelsestid hos nåværende arbeidsgiver og at ansettelsen ikke skjedde over natten.
Er det noen som har gjort seg opp tanker rundt dette? Jeg syntes helt klart det er sent å komme med ny CBO 2mnd før fristen går ut, men jeg regner også med PCI graderer seg for alle mulige utfall av forhandlingene å tenker langsiktig.
Jeg er forøvrig ellers bull og har ca 85% av porteføljen min i PCIB. Uansett om det blir avtale eller ikke så er PCIB i mine øyner unikt og en fantastisk investerings mulighet jeg ikke ville vert foruten
De har vært på jakt etter de to siste ansettelser i lang tid! Betryggende på alle måter at de endelig er ansatt i viktige posisjoner. Bull.
Og OM deal med AZ eksempelvis blir i form av at AZ vil eie 10-40% av PCIB og med rettet emisjon er det best at huset er in ordnung på alle måter (her: ledelseposisjoner besittet og av biotekere med internasjonal erfaring og kommersialisering. Det er det nu
Personlig tolker jeg ikke det som negativt i forhold til noe avtale med AstraZeneca, men skjønner hva du mener og det er godt å få input fra andre synspunkt også!
Det er eg heilt enig i. Eg har ikkje tru på at der er noe som helst forsinkelse på AZ avtalen.
Men svare du fekk mener eg kun er eit stander svar som ikkje fortelle noe som helst iforhold til spørsmålet du stillet.
Bonusfrelst lenket til denne saken tidligere i dag. Det går klart frem hva Pcib ønsker å bruke nyansettelsen til.
Jeg tenker at de har ventet på riktig kompetanse isteden for å ansette noen i hast. Stillingen har uansett vært dekket internt.
I tillegg kan man lese
“I en kommentar sier han at hans fokus vil være på strategiske beslutninger og gjennomføringen av kommersialiseringsstrategien for fimaChem, som skal forbedre effekten av cellegift ved lokal kreftbehandling.”
Hvis man leter etter forskningsrapporter/forsøk for “Extrahepatic Bile Duct Cancer” så dukker både TAKEDA og AstraZeneca opp som sponsorer…(og selvsagt også PCIB)
Siden dette virker å være en svært god og ettertraktet CBO så tviler jeg sterkt på dette skal tolkes negativt ifm AZ avtalen. Om det hadde vært en ukjent person i dette miljøet så kunne det virket som en «hasteløsning» som kunne da vært nødvendig ifm avtalene som forhandles.
PCIB har søkt lenge etter personer i denne/disse stillingene, og som alt annet i biotek tar dette tid. Tidspunktet er nok ikke av mer betydning enn at det måtte forekomme en eller annen gang.
Jeg kan bekrefte overfor alle som tviler, at Ludovic Robin er ansatt for å ta seg av FimaChem.
Han vil primært få ansvaret for å gjennomføre avtaler med potensielle distributører av fimaporfin (release studien) i alt fra America til Korea. Derfor er timingen av ansettelsen god, han får litt tid til å sette seg inn i selskapet, før han skal ut og lande avtaler ila 2021.
Han har ingen rolle i de forhandlinger med AZ som pågår nu, dette ordner ledelsen og Styret.
Spot on!
FiloD
I kommentaren din ligger det indirekte en bekreftelse på at PCIB holder fast på strategien for utviklingen av selskapet slik jeg har oppfattet den - utlisensiering av produkter som er klare for det, videreutviklng av andre produkter og uaktuelt å vurdere eventuell kjøpsinteresse for selskapet.
Hele dette resonnementet om at “nei hvis de ansetter nå så må det bety X eller Y” er helt flawed.
Ethvert selskap som er i noensomhelst prosess vill så godt som alltid uansett kjøre business as usual helt frem til siste slutt og blekk på papir. Hvis ikke gir du bare leverage til motparten.
Edit:
Og det er selvfølgelig grunnen til at jeg mener det er så taktisk feil å ikke kjøre en emi når kursen føk til 60+ i fjor. Straks man setter seg i et mindset om at “nei vi skal ikke hente penger fordi vi uansett får dem inn fra partner” så har man gitt noe av makten i forhandlingene til motparten.
Sånn, nå kan dere trekke tilbake alle likes og thumbs ups dere rakkere.
Det høres lovende ut. Lufovic ser ut til å være en meget god CBO med brei erfaring og de rette egenskapene for å lande gode avtaler i fremtiden!
Det ville vært uansvarlig å ikke vurdere kjøpsinteresse for selskapet.
Selvfølgelig blir det solgt dersom prisen er god nok.
Stor nok kjøpsinteresse for selskapet ser ut til å være fraværende p.t.
Det er godt mulig, det ville vi ikke visst noe om før det eventuelt kommer bud uansett
Men poenget er uansett at selvfølgelig vil selskapet vurdere bud, -det sier seg selv.