ja, jeg tenker at de holder fint fast i strategien, de kommer til å utlicitere når fimaChem (release studien) er klar.
De er veldig gode strategisk og tenker proaktivt, og kommer til å jobbe på partnere og avtaler allerede før de får godkjennelse sånn at de mye raskere kan gå igang når godkjennelse kommer.
Hvad videreutvikling og kjøpsinteress angår så tenker jeg at her er flere ting i spill. Oppkjøp er alltid, som i alltid, en del av forhandling billedet når en stor BP forhandler med en mygg som Pcib.
Jeg har tidligere hatt ganske stor tro på at oppkjøp var og er en mulighet. Ganske enkelt fordi fimaNac er så potent en teknologi, at AZ vil ha interesser innenfor hele spektret av fimaNac. Og de vil helt sikkert forsøke å sikre seg rettigheter til de største anvendelses områder herindenfor (les. økonomisk største områder, tenk bare på diabetes).
Derfor tenker jeg hva blir det så igjen til de andre BP, Biontec, Bava etc, smuler?
Hvist det er sånn, så kan de jo heller sette seg på hele fimaNac og da kan de like gjerne kjøpe hele selskapet, for det blir dyrt.
Men jeg har i det siste begynt å helde til en litt anden modell. Den som går på at de kjøper seg inn via en rettet emision, upfront og royalty på det de selv vil utvikle. Det tilfører selskapet kapital og AZ blir en partner.
På den måde kan Pcib fortsette med de andre sammarbeider og at flere kan få glede av Pcib sin teknologi plattform og Pcib kan iværksette langt flere studier innenfor både fimaChem og fimaVacc.
Det er egentlig den modell jeg liker best fordi da får vi opparbeidet et stort Norsk biotec selskap, med gode kompetencer i Norge, og Pcib sin plattform tekologi kan komme mange tilgode i hele den medicinska verden.
Motargumentet mot denne tanker er at Pcib har ingen ressourcer til selv å kjøre så mange og store studier, og det vil kreve mye å opbygge disse, men det har AZ.

)