god 1.mai folkens 
RELEASE studie relatert:
Når man ser på Covid-19 status 01.mai er det 2 troverdige land som skiller seg ut i Asia og det er Taiwan og Sør-korea som har “kontroll” på epidemien gjennom mye testing, maskebruk av hele befolkningen, sosial distangsering, mobil app. og sporing av nye tilfeller som effektivt isoleres.
Hele verden ser på utbruddet i overnevnte land og jobber mot å kopiere det som er blitt gjort der for å oppnå samme “kontroll” på epidemien.
Tyskland som er viktig for oss med tanke på rekruttering av pasienter i Europa, er det landet som har håndtert epidemien kanskje “best” i Europa selv om de har blitt hardt rammet med 163,162 påviste tilfeller men har oxo hele 126,900 som er blitt friske igjen pdd. og har en betydelig lavere dødsrate målt mot andre europeiske land.
**FimaVACC enhance immuno response levels and NAc deliver the molecules
**
Når det kommer til Vaksiner så leder Moderna “racet” da de var tidligst ute, og siste oppdatering sier at en Vaksinen “kan” være klar i slutten av 2020. (US goverment sponser med nesten 500mill$)
Cambridge, Massachusetts-baserte Moderna har en mRNA-basert vaksine, mRNA-1273, for tiden i fase I, dvs tester vaksinen i friske frivillige for safety.
Noe som er nytt for meg er at Moderna ALDRI har utviklet en eneste vaksine som til nå er blitt godkjent og kommet på markedet ennå…
En annen ting jeg fått med meg er at statistikken sier at 1 av 100 vaksiner som testes historisk sett ender opp med å bli godkjent. (kan VACC være en nøkkel for mange hær…!) tenker da ikke på corona…
New York-baserte Pfizer er en av verdens største på vaksiner. #4
Pfizer utvikler nå en mRNA-basert vaksine, BNT162, under et partnerskap med Mainz, Tyskland-baserte BioNTech.
BioNTechs Covid-19-fokuserte prosjekt inkluderer fire vaksinekandidater.
Fra Top-10 listen finner vi oxo # 9. Bavarian Nordic
Bavarian Nordic is one of the top 10 vaccine manufacturers in the world and specializes in R&D of immunotherapies for cancer treatment and vaccines for infectious diseases.
Har nevnt det før men for meg ser fimaVACC ut som er midt i blinken for BAVARIAN …
PCI Biotechs vaksinasjonsteknologiplattform, fimaVACC, er hovedsakelig rettet mot å styrke CD8 T-celle-responser på terapeutiske og profylaktiske vaksiner. Ved å frigjøre antigener (peptider og proteinantigener) fra endosomer, blir MHC klasse I presentasjon forbedret, sterkt stimulerende antigenspesifikke CTL-responser. I tillegg forbedrer fimaVACC hjelper T-celle- og antistoffrespons.