Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Tror ikke han har oppdatert analysen sin de siste månedene, dvs etter at de nye opplysningene vedr Taiwan dukket opp.

3 Likes

Tipper oppdatering som inkl Asia kommer etter Q presentasjon… :blush:

5 Likes

Her er en ny artikkel utgitt i går (30/4) hvor PCI er mye (positivt) omtalt og tydeligvis brukt som en viktig del av forsøket og blir omtalt gjennom hele artikkelen.

Hele greien går litt over hodet på meg :man_shrugging:, noen som kan ta stafettpinnen og se om det er noe nytt her eller noe å bite seg merke i?

• Synergy between Photodynamic Therapy and
    Dactinomycin Chemotherapy in 2D and 3D Ovarian
    Cancer Cell Cultures

• Division of Surgery & Interventional Science, Faculty of Medical Sciences, University College London

7 Likes

Akkurat samme taktikk Pål Falck bruker for sannsynlighet for avtale med AZ (51%).
Jeg tror det er for å være forsiktig. Hvis man justerer sannsynligheten og diskonteringsrenten noen få prosenter gir det enorme utslag i prisingen, og kan virke useriøst. Jeg har regnet meg frem til1000kr bare på GGK inkl Asia. Jeg mener å huske at Snøffelen kom frem til noe tilsvarende (?)

En avtale med AZ vil ha langt større betydning enn pengene avtalen innebærer. Det vil også være det endelige bevis på at leveringsteknologien virker. Det samme vil en AA i GGK.
(Vurderer å kjøpe meg ytterligere opp. Får vi denne sjansen igjen ?)

16 Likes

god 1.mai folkens :hugs:

RELEASE studie relatert:
Når man ser på Covid-19 status 01.mai er det 2 troverdige land som skiller seg ut i Asia og det er Taiwan og Sør-korea som har “kontroll” på epidemien gjennom mye testing, maskebruk av hele befolkningen, sosial distangsering, mobil app. og sporing av nye tilfeller som effektivt isoleres.

Hele verden ser på utbruddet i overnevnte land og jobber mot å kopiere det som er blitt gjort der for å oppnå samme “kontroll” på epidemien.

Tyskland som er viktig for oss med tanke på rekruttering av pasienter i Europa, er det landet som har håndtert epidemien kanskje “best” i Europa selv om de har blitt hardt rammet med 163,162 påviste tilfeller men har oxo hele 126,900 som er blitt friske igjen pdd. og har en betydelig lavere dødsrate målt mot andre europeiske land.

**FimaVACC enhance immuno response levels and NAc deliver the molecules
**

Når det kommer til Vaksiner så leder Moderna “racet” da de var tidligst ute, og siste oppdatering sier at en Vaksinen “kan” være klar i slutten av 2020. (US goverment sponser med nesten 500mill$)

Cambridge, Massachusetts-baserte Moderna har en mRNA-basert vaksine, mRNA-1273, for tiden i fase I, dvs tester vaksinen i friske frivillige for safety.

Noe som er nytt for meg er at Moderna ALDRI har utviklet en eneste vaksine som til nå er blitt godkjent og kommet på markedet ennå…

En annen ting jeg fått med meg er at statistikken sier at 1 av 100 vaksiner som testes historisk sett ender opp med å bli godkjent. (kan VACC være en nøkkel for mange hær…!) tenker da ikke på corona…

New York-baserte Pfizer er en av verdens største på vaksiner. #4
Pfizer utvikler nå en mRNA-basert vaksine, BNT162, under et partnerskap med Mainz, Tyskland-baserte BioNTech.
BioNTechs Covid-19-fokuserte prosjekt inkluderer fire vaksinekandidater.

Fra Top-10 listen finner vi oxo # 9. Bavarian Nordic
Bavarian Nordic is one of the top 10 vaccine manufacturers in the world and specializes in R&D of immunotherapies for cancer treatment and vaccines for infectious diseases.

Har nevnt det før men for meg ser fimaVACC ut som er midt i blinken for BAVARIAN …

PCI Biotechs vaksinasjonsteknologiplattform, fimaVACC, er hovedsakelig rettet mot å styrke CD8 T-celle-responser på terapeutiske og profylaktiske vaksiner. Ved å frigjøre antigener (peptider og proteinantigener) fra endosomer, blir MHC klasse I presentasjon forbedret, sterkt stimulerende antigenspesifikke CTL-responser. I tillegg forbedrer fimaVACC hjelper T-celle- og antistoffrespons.

8 Likes

Les denne, hovedstory på CNN nå.
Noen har hatt lyst til å se nærmere på Moderna… :sunglasses:

5 Likes

Moderna + NAc er jo super spennende, tenk om NAc er nøkkelen for at Moderna skal få ett gjennombrudd med sin mRNA teknologi samme som BioNTech.

Tror Moderna blir vår neste NAc partner.spørs bare på hvilken Deal AZ gjør med oss.

BioNTechs Covid-19-fokuserte prosjekt inkluderer fire vaksinekandidater. sammen med Pfizer

To av disse kandidatene består av et nukleosidmodifisert mRNA (modRNA), en inkluderer et uridin som inneholder mRNA (uRNA), og den fjerde kandidaten har selvforsterkende mRNA (saRNA).

5 Likes

Kjør på Bamse… Du har mye å gå på :joy::smiling_face_with_three_hearts::blush:

2 Likes

Som vi trodde og håpet på, Tyskland kjører videre med kliniske studier, merk “offen” nedenfor.

Multi-Centre, Randomised, Open-Label, Phase 2 Study to Assess the Safety, Tolerability and Efficacy of Fimaporfin-Induced Photochemical Internalisation of Gemcitabine Complemented by Gemcitabine/Cisplatin Chemotherapy Versus Gemcitabine/Cisplatin Alone in Patients With Inoperable Cholangiocarcinoma
(offen)

https://www.umm.de/ii-medizinische-klinik/forschung-lehre/klinische-forschung/klinische-studien/

25 Likes

Den som ler sist, osv :slight_smile:
Jeg har en grunn til,- vise takknemlighet til PCIB. En slektning fikk flere gode leveår takket være Kristian Berg. Han var en av de aller første prøvekaninene. (Det het PHO dengang)

24 Likes

Trist og Hyggelig å høre Bamse.

Fundamentalt ser det meget bra ut for PCI Biotech. Det er bygget sten for sten over år. Investert store midler og innsats fra dyktige ansatte, ledelse og styret. Er meget imponert. Tre ben Nac, Vacc og Chem. Alle hver for seg med enorm mulig oppside.

Ikke minst; Alene er RELEASE studiet på god vei til suksess. Og ja, det er fortsatt risiko. Men det begynner å bli håndtearbart mener jeg. Faktorer som nevnt over er kjente og statistikk, konkurrenter osv. Det KAN nu se ut til at prising ser latterlig lav ut. Og det basert på RELEASE alene. Pål F bør bli utfordret på sin input i analysen. Fint med konservative analyser, men hvis alle data/faktorer er på den konservative siden og WACC svært høy gitt stat signifikans blir kursmål 86kr en vits? Men dette skal Pål F kunne og ikke jeg. Dyktig han, men bør utfordres på inputen!

Det viser seg over tid igjen og igjen, its all about fundamentals! Og onsdag er fundamentals her med oppdatering om status. Sten for sten og fortsatt derisking?

3 Likes

Har Pål en gang tatt med resultater av den ekstended 2.gangs behandling studie? Er den helt avrundet?

1 Like

Although, there is no significant difference in the ratio of CD4 to CD8 between two groups, the expression level of CD8 in COVID-19 patients was significantly higher than the normal individuals. This result suggested that the cellular immune responses triggered by COVID-19 infection were developed through overexpression of CD8 and hyperactivation of cytotoxic T lymphocytes.

7 Likes

Hvis PCIB hadde delt opp i 3 børsnoterte selskaper hadde FimaVac og FimaNac etter modellen til Pål blitt verdsatt til under 300mill hver… Hmmmm :roll_eyes:
For en oppside i % det hadde blitt/blir v et mulig oppkjøp eller lisens avtale ifra AZ…
Det “lukter” jo total feil prising ifra Pål Falck :face_with_monocle:
Greit med et forsiktig estimat… MEN :blush:
SE muligheten folkens, tidenes mulighet! :astonished::blush:

Så kan mann legge på fremtidsutsiktene til FimaChem og FimaVac litt lenger frem, hvis ikke PCIB drar noe spennende opp ifra “hatten”
Jo mer jeg funderer, jo mer fantastisk kan 2020/21 bli :blush:

16 Likes

Det er helt gjengs i biotech at kun lead candidate er det som prises inn i særlig grad av markedet. Analytikerne må bare forholde seg til det.

4 Likes

Synes det er vel mye hakking på Pål Falck (Arctic Securities) og det kursmålet han har satt for PCIB-aksjen.

Vi skal være klar over at aksjeanalytikere generelt - av gode grunner - er langt reddere for å sette et for høyt kursmål enn det motsatte. Skulle man forlede meklerhusets / analysebyråets kunder til å kjøpe en aksje som langt fra når målet, er mye prestisje og rennomé tapt.

For min del legger jeg langt mer vekt på hva Pål Falck har uttalt ved flere anledninger. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på at også Pål Falck er veldig klar over at PCIB nå befinner seg “farlig nært” et kommersielt gjennombrudd, og at det i og for seg kan skje på hvilket som helst av de tre produktområdene.

For øvrig er det helt greit for meg om
Pål Falck, og eventuelle andre analytikere som måtte komme til etter hvert, kommer løpende etter kursen.

29 Likes

Pål Falch har ikke så mye valg. Skulle vi ende opp uten en AZ-deal ville det se tåpelig ut om han hadde priset inn en god avtale. Ikke at jeg tror det skjer, men det er lettere for oss å slenge frem forventninger enn for en analytiker. Han må faktisk regne med å bli konfrontert med dette av kunder hvis han bommer.

10 Likes

Enig med det dere skriver. MEN hadde eks FimaVac stått alene i november før AZ meldte seg på med fult navn og det vi vet idag. Hadde antagelig aksjeverdien for Nac ligget på mellom 1 og 1.5 milliarder… Vi hadde også spekulert i en større mulighet for oppkjøp…
I tillegg lurer det 2 andre interessenter til FimaNac, utenom AZ… Da blir prisen på under 300mill for Nac en total feil prising…

4 Likes

Veldig hyggelig for oss om både Pål og alle andre bommer totalt på verdiene, men ikke noe å stresse med :wink: Nå er ikke PCIB splittet i tre selskaper heller da :slightly_smiling_face:

6 Likes

Snøffelen eller Investor oppsummerte pipeline og teknologi med PCI Biotech og Moderna (eller var det BioNTech. Det innlegg var ment stikk motsatt av din påstand? Markedet priset store verdier utenom lead. Jeg vet ikke sikkert. Men hvor henter du din bastante påstand om det når Moderna eller BioNTech til fulle viser solid prising av hele pipeline med mcap langt over 100 mrd.

Pipeline og faser viste liten forskjell og det betyr at det slettes ikke kun er gjengs i Biotech at kun lead candidate gis verdi i markedet. I det innlegg viste det også til PCI Biotech 2 mrd mcap vs godt over 100mrd mcap.

5 Likes