Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Pengene 258 mill holder til q1 2023 ved bruk av 23 mill per q. Da er kassa tom

4 Likes

Lar Jonas smake for meg. Ikke förste gang markedet feilintepreterer. Lett forstaaelige nyheter hadde kommet i gaar.

Det går nok litt mer i q når realese kommer bedre i gang.

men det blir nok stoppet av kontroll organ og godkjent tidligere, så ingen fare :wink:

4 Likes

Veldig bra Bonusfrelst!

Fra rapporten:

These new initiatives are being implemented to accelerate patient inclusion when the current restrictions of the COVID-19 pandemic are resolved, with the aim to reach interim analysis by Q2 2022.

Og samtaler pågår med AZ og er ikke avsluttet og det er potensialet for utvidede samarbeid (deepening of partnerships)! :partying_face::rocket:

The current collaboration partners include AstraZeneca and the five biotechnology companies Bavarian Nordic, BioNTech, eTheRNA immunotherapies, IMV and Phio Pharmaceuticals. All these collaboration partners are exploring synergies between their proprietary nucleic acid technologies and the fimaNAC technology, with potential for further deepening of the partnerships.
The collaboration agreement with AstraZeneca has been extended several times and the scope of the collaboration was recently expanded to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration ran to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months until end of June 2020 to evaluate the potential for further collaboration.

11 Likes

Kassa blir ikke tom med AZ avtale innen 8 uker :slight_smile:
Og nå nevnte de endelig corona,.,.,.

12 Likes

Kan noen gi en kommentar til hvorfor en emisjon kan tolkes utfra dette?

Fordi noen ønsker det skal tolkes som det :joy:

Pengene 258 mill holder til q1 2023 ved bruk av 23 mill per q som Bonusfrelst skriver. Og PCIB skriver fortsatt with the aim to reach interim analysis by Q2 2022. Med andre ord helt unødvendig å spekulere nu.

Og viktig og riktig at Norge har et biotekselskap som er konservative over tid. Perfekt

Fin rapport og spesielt at de undersøker covid 19 opportunities! Det var overraskende!

Potential COVID-19 opportunities

Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the short term. PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs.»

Flott med Taiwan!
Og flott med de to nyansettelser!
Ikke minst AZ samtaler er ikke avsluttet og det forholder seg til timeline innen Juni!

Gleder meg til presentasjon, spørsmålsrunder og podcast radforsk!

15 Likes

Latterlig å snakke om emisjon etter denne presentasjonen. Avklaring med AstraZeneca nærmer seg, og det er verdt å lese hva selskapet skriver om de andre samarbeidene innen fimaNAcc. Rimelig stor sannsynlighet for solide inntekter innen 2022-2023 (og ikke minst innen juli 2020)…!

13 Likes

Står skrevet emisjon med store bokstaver her.

Det er en problemstilling jeg er i daglig, så velkommen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men rapporten er ikke voldsomt negativ. Den er unbiased og ryddig slik jeg leser den. Alle skjønner at økt kost medfører risiko for at interim ikke kan nås med dagen cashbeholdning. Denne utviklingen er en videreføring av forrige rapport, og relativt åpenbar.

Det man kan spørre seg er om, er bruken av pengene de har. Gir det mest bang for the buck å sette folk på bakken vs. å kombinere fysisk tilstedeværelse med digitale (rekruttering)strategier - som benyttes av de fleste som ønsker å øke effekten av sin tilstedeværelse?

At Pcib velger en tradisjonell strategi på dette området, bekymrer meg noe. Korea, blant annet, er online så det holder. Man kan fint tenke seg at en digital strategi som øker synlighet av RELEASE på Naver, KakaoTalk og andre lokale plattformer ville skapt en heldig effekt på innrulleringen.
Håper de får inn digital kompetanse via Dr. Robin, og at dette dermed endrer denne strategien.

6 Likes

Litt urovekkende eller uheldig formulert på side 7 i presentasjon “Currently not clear that the cash-position will suffice to reach interim read of the RELEASE trial, given the uncertainty surrounding long-term consequences”. De insinuerer at det kan komme en emisjon, og sier samtidig at de ikke tror på en avtale med BP som gir penger i kassen før 2022! Jeg synes denne formuleringen var enten dårlig eller urovekkende.

Fordi selskapet sier at de ikke er sikker på de har nok penger på grunn av forsinkelser og økte kostnader. De tar grep for å ta igjen tapt tid, men det koster selvfølgelig mer å åpne flere sites.
Situasjonen er fortsatt uklar så hadde det vært bare RELEASE å ta hensyn til så tror jeg de ville ventet til de hadde bedre oversikt. Det som kan få dem til å hente penger nå, tror jeg, er planene om å teste fimaVacc i egen regi på en eller annen sykdom. Da kan de sikre nok penger til RELEASE og samtidig ha bedre fremdrift i de andre programmene.

Godt at nye CBO is på plass.

Godt at de ikke utelukker COVID mer så klart som de gjorde!

FimaChem som vi viste.

Fimavacc noe trinn videre :slight_smile:

Synd at FimanNacc ikke får sammen glans på papir som de ga i børsmelding 2019.

1 Like

You called it my friend. En emi under AZ-hypen hadde gjort seg.

1 Like

Det er jo b*llshit! Tro gjør man i kirken. Dette handler om hva man VET pdd. De kan ikke påregne noe som ikke er avtalefestet. Enkelt og greit.

13 Likes

Totalt sett synes jeg dette er en helt nøytral rapport, uten store overraskelser hverken negativt eller positivt.

RELEASE er som vi allerede vet forsinket pga Covid-19 situasjonen. Ikke noe mer negativt der enn man har fått av info så langt, kanskje bortsett fra FPD i USA som har blitt forskjøvet til 2H. Men som jeg sa i går så ville ikke det være en stor overraskelse. Asia-sites er på vei, men heller ikke her får vi så mye mer info enn vi allerede har fått.:nerd_face:

FimaVacc ga ingen store nyheter, men de opprettholder at publisering i tidsskrift skal skje i 1H 2020. Ellers interessant at de ser etter Covid-19 muligheter. :+1::+1:

FimaNAC-samtalene med AZ er ikke utsatt, og det er kanskje det mest positive med dagens rapport. Vi får håpe Per kan utfylle dette med et par ord på presentasjonen. :innocent:

Finansene fikk et solid oppsving pga Euro-plasseringen til Ronny. Well played! :money_mouth_face::ok_hand:Så må de selvsagt skrive at de basert på Corona-situasjonen ikke vet om de har cash til interim, men de har fortsatt en meget god cash-beholdning sammenlignet med mange andre selskaper. Så det er ingen grunn til panikk på dette området. :+1:

Ellers slår det meg hvor lite det skrives om FimaNAc. Det er ikke skrevet noe nytt om FimaNAc siden november 2019, bortsett fra at AZ-samtalene skal være ferdige 30.06. Det blir bare spekulasjoner selvsagt, men jeg tolker det veldig positivt med tanke på forhandlingene med AZ. :star_struck:

Så blir det spennende å se hvordan markedet reagerer på en litt «kjedelig» rapport. Men vi har sannsynligvis en stor trigger som kan inntreffe når som helst innen utgangen av neste måned, så jeg selger ikke en eneste aksje! :muscle::sunglasses:

25 Likes

2023 er mer enn 2,5 aar til. Ergo har vi penger nok i lang tid fremover. Og avtaler det foelger penger med, vil helt sikkert aapenbare seg i god tid foer den tid, slik at vi ikke trenger en release emisjon. Ergo kommer det en AZ avtale det foelger penger med i sommer, burde det ikke bli flere emisjoner, for PW vil helt sikkert forsoeke og unngaa og skape ett gallopperende antall aksjer i PCIB hvis han ikke maa…

Men kommer det ikke en AZ avtale det foelger penger med i sommer, kan det selvfoelgelig utloese ett emisjonsbehov for og kjoere igang ett eget fimaVacc studie. Men tviler paa at PCIB vil lansere noe slikt, foer AZ avtalen er avklart.

10 Likes

La oss spørre @Rasp :point_left:

Rasp?

2 Likes

Hvis @Rasp eller noen andre ble overrasket over det som kom idag, så må det være fordi de har gjort et slett forarbeid.

Eller fordi de ønsker å være negative.

12 Likes

Selv om det er veldig sannsynlig at man får inn lisensinntekter som dekker utgifter til interim, så er det ikke noe en finansdirektør kan planlegge etter. Eller skrive. Men dersom det ikke blir noe cash fra AZ nå løpet av sommeren, så blir det garantert en emisjon dersom kursen tillater det. Men at det ikke kommer noe cash fra AZ har i alle fall ikke jeg noe tro på.

To positive ting: Vi får den vitenskapelige artikkelen om VACC i løpet av inneværende måned, og FPD i Asia er fortsatt 2H2020.

Synes dette forøvrig var en nothingburger.

19 Likes