Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ja dette var sannelig forsiktige greier i tradisjonell PCIB stil!
Svært lite nytt her, og skuffende lite omtale om fimaNacc!

1 Like

Er vel denne kommentaren i rapporten

Currently not clear that the cash-position will suffice to reach interim
read of the RELEASE trial, given the uncertainty surrounding long-term
consequences

Rasp solgte i går, som gjør det veldig beleilig å bajsse i dag.

7 Likes

Som nevnt av andre må de ta utg i det som foreligger nå. De kan verken skrive at det blir eller ikke blir cash fra AZ forhandlingene. Samtalene er konfidensielle.

Blir det avtale og cash fra AZ avtalen faller behovet bort. Blir det ikke det og videre forsinkelser etc KAN det føre til at pengene ikke strekker til.

Jeg tror det blir avtale og noe cash. Om det så “bare” blir 100mill NOK er emibehovet før interim en ikke sak.

10 Likes

Men må de gni det utover i rapporten?

Alle vet jo at det KAN bli behov for emisjon dersomhviseatte.

Det er jo helt mongo å i det hele tatt skrive det, lissepasning til tradere og kortsiktige

10 Likes

Jeg liker deres nøkterne stil. Det gir mye mer tillit enn f.eks Nano´s “superhappy Costa”.
Det er fortsatt mer enn 50% sjanse for avtale med AZ, men det kan de ikke skrive.

4 Likes

Det hadde jo vært festlig hvis CFO hadde stått og sagt at på grunn av Corona-situasjonen så er ting for øyeblikket litt usikre, men vi får nok en BP-avtale før 2022, så det går nok bra! :partying_face::joy::joy::joy:

Hvis det var det du ønsket @Ted, så tror jeg du blir skuffet… :smiley:

8 Likes

I disse Covid-19 tider får vi akkurat det vi ville ha fra PCIB, ett selskap som fortsetter alle aktiviteter og som ikke har behov for å kutte til beinet eller si opp ansatte.

Ingen negative nyheter å finne noe sted så langt jeg kan se.

14 Likes

Denne teksten er aerlig i naavarende situasjon, men leser man mellom linjene, virker det som om PCIB vil vente og se om de kommer inntekter, foer en emisjon eventuellt blir noedvendig. For (Curently not clear), maa bety at de haaper paa, eller regner med at situasjonen vil endres.

4 Likes

Se @bamse sitt svar

Jeg liker deres nøkterne stil. Det gir mye mer tillit enn f.eks Nano´s “superhappy Costa”.
Det er fortsatt mer enn 50% sjanse for avtale med AZ, men det kan de ikke skrive.

4 Likes

Ærlig, men totalt unødvendig!

Men å skrive det opplagte, at dagens kontantbeholdning kanskje ikke rekker til interim, det kunne de skrive!

Blir bare oppgitt , ikke rart kommunikasjon er et eget fag…

4 Likes

Det følger den kommunikasjonslinjen de har lagt seg på. Så jeg synes det er helt OK. Og så må investorene selv bestemme om de synes at en cash-beholdning på 260mill er til å leve med.

Sist ga de beskjed om at pga usikkerhet så visste de ikke helt hvordan dette ville påvirke, men de følte seg trygge på at de ville ha cash til interim i Q2 2022. Nå har Corona-situasjonen dratt seg voldsomt til de siste par månedene, og da er det mer enn rimelig at de ikke kan stå og love at de har cash til interim gitt DAGENS situasjon. Men de kan ikke ta med NOE potensielt positivt de neste to årene i det regnestykket, BARE basere seg på dagens cash-beholdning.

Basert på hva de sa på Q1, så synes jeg det er lagt bedre å kommunisere som de gjør, enn som du virker til å foreslå; at de ikke skal si noe som helst. De ville uansett fått spørsmål om dette på Q&A, og da kunne de jo ikke akkurat løyet heller… :man_shrugging:

16 Likes

De har kommunisert veldig eksplisitt tidligere at cash rekker til interim, og det var selve definisjonen på behovet i den forrige emisjonen. Når det ikke lenger er 100% sikkert at cash rekker til interim, så MÅ de kommunisere det.

21 Likes

Kan man et snev av poker, så burde man skjønne hvorfor de ikke kan fokusere på NAc i rapporten.

20 Likes

Jeg tror de prøver seg på covid19 viruset👍

4 Likes

Ingenting overraskende i rapporten, og angående cash-posisjonen så står det fortsatt at:

“Several new initiatives to recoup long-term recruitment projections are being explored and implemented to accelerate patient inclusion when the current restrictions of the COVID-19 pandemic are resolved, with the aim to reach interim analysis by Q2 2022.”

Mao, målet er fortsatt at PCIB kan klare interim-avlesning til Q2-2022, tross litt COVID19-motvind og noe forsinkelse på site-åpninger i RELEASE.

Så kan selvsagt dette løses ved at det kommer cash via fimaNAC og fimaVACC, men de har jo også fullmakt til en rettet emisjon på 10%.

Så kan en jo spørre seg hvorfor styret ikke har benyttet seg av det, for på f.eks 60 kroner ville det gitt penger til halvannet års drift, minst.
Eller sagt på en annen måte; garantert kommet i mål med RELEASE, satt i gang egen fimaVACC-studie og startet opp en ny indikasjon på fimaCHEM.
Det ville sikkert mer enn kompensert kursmessig for en 10% utvanning.

Husk at PCIB ikke bruker mye penger, innhenting på 10% utvanning av cash på dagens kurs gir drift til 6-7 kvartaler, mens det tilsvarende for feks NANO er 1 kvartal (10% utvanning på dagens kurs og pengebruk).

Ja selv en 5% utvanning i PCIB på dagens kurs kunne trolig gitt sikkerhet for RELEASE til interim, OG egen fimaVACC-studie (strategien med fimaVACC er fortsatt å sette gang eget studie i tillegg til partnering).

Det må bety at styret vurderer at det ikke er hensiktsmessig å hente i penger nå i en svært beskjeden utvanning. Det kunne de jo fiksa på null komma svisj.
Og at det enten vil komme inn penger på annen måte, eller at det er mye gunstigere å bruke 10%-fullmakten ved en senere anledning.

Tror selskapet har veldig god kontroll på situasjonen, og at helt nøytral fremstilling av rikets tilstand er det korrekte.

65 Likes

Det mest spesielle ved rapporten er hvor lite det står om FimaNac aktiviteter. Det virker som de har lagt et lokk på dette​:rofl::rofl:. Rapporten bekrefter at prosessen med AZ er på track mot en utlisensieringavtale​:star_struck:

10 Likes

Vel, som min salige fysikklærer på gymnaset en gang sa;“det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende!” En del PCIB investorer valgte å selge seg ut/ned i går i fporkant av rapporten. Det gjorde de i sterk tro på å få kunne kljøpe seg biløligere inn igjen. Samtidig som de proklamerte at de reduserte risikoen og at de alltids kunne kjøpe seg inn igjen på 70-tallet dersom de tok feil.

Nå skaøl vi være forsiktig med å ta noe på forskudd. Det norske markedet er rimelig uforutsigbnart når det kommer til reaksjon på kvartalsrapporter. Men Rasp og andre vil stå seg på å ikke la sine egne disposijoner prege sitt syn på PCIB. Da blir man ikke lenger tatt seriøst. Nok av eriøse skriobenter på FA forum som har gått i samme fellen. Det blir dessverre ganske så patetisk. Det er en ærlig sak å ta gevinst og selge seg ut for å redusere risiko. Men gjør du det så vis at du er mann og har ryggrad til å stå for dine avgkjørelser, selv om det skulle vise seg at du tok feil. For feil gjør vi alle sammen fra tid til annen.

Ha en riktig god dag!

19 Likes

Avklaring nærmer seg med AZ, med uvisst utfall.

Latterlig med emisjon? Ja, da har du ikke vært i gamet lenge nok.

PCI er et selskap jeg følger og har penger i av interesse og stor tro, men å tro at en emisjon ikke kan komme vil jeg nesten påstå er mer “latterlig”. Men nå synes jeg man skal være litt nøktern i sine ordvalg. Spennende å følge fremover uansett, men stort utfallsrom.

1 Like

Enig, noe som maa bety at AZ avtalen er like hot. Egentlig sier kvartals rapporten at situasjonen er status quoe. Og med AZ avtalen paa vent, er det ikke noedvendig og sukre den ytterligere

Men haaper PW vil gi noen signaler om hvordan det staar til med de andre fimaNac partneren i radium podcasten senere i dag. Og eventuellt om vi er noe naermere avtaler med nye partnere.

2 Likes