Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vel, som min salige fysikklærer på gymnaset en gang sa;“det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende!” En del PCIB investorer valgte å selge seg ut/ned i går i fporkant av rapporten. Det gjorde de i sterk tro på å få kunne kljøpe seg biløligere inn igjen. Samtidig som de proklamerte at de reduserte risikoen og at de alltids kunne kjøpe seg inn igjen på 70-tallet dersom de tok feil.

Nå skaøl vi være forsiktig med å ta noe på forskudd. Det norske markedet er rimelig uforutsigbnart når det kommer til reaksjon på kvartalsrapporter. Men Rasp og andre vil stå seg på å ikke la sine egne disposijoner prege sitt syn på PCIB. Da blir man ikke lenger tatt seriøst. Nok av eriøse skriobenter på FA forum som har gått i samme fellen. Det blir dessverre ganske så patetisk. Det er en ærlig sak å ta gevinst og selge seg ut for å redusere risiko. Men gjør du det så vis at du er mann og har ryggrad til å stå for dine avgkjørelser, selv om det skulle vise seg at du tok feil. For feil gjør vi alle sammen fra tid til annen.

Ha en riktig god dag!

19 Likes

Avklaring nærmer seg med AZ, med uvisst utfall.

Latterlig med emisjon? Ja, da har du ikke vært i gamet lenge nok.

PCI er et selskap jeg følger og har penger i av interesse og stor tro, men å tro at en emisjon ikke kan komme vil jeg nesten påstå er mer “latterlig”. Men nå synes jeg man skal være litt nøktern i sine ordvalg. Spennende å følge fremover uansett, men stort utfallsrom.

1 Like

Enig, noe som maa bety at AZ avtalen er like hot. Egentlig sier kvartals rapporten at situasjonen er status quoe. Og med AZ avtalen paa vent, er det ikke noedvendig og sukre den ytterligere

Men haaper PW vil gi noen signaler om hvordan det staar til med de andre fimaNac partneren i radium podcasten senere i dag. Og eventuellt om vi er noe naermere avtaler med nye partnere.

2 Likes

Ledelsen i PCIB er ikke enige med deg. De har vært lenge i gamet. De kunne enkelt tatt en 10% emisjon, men lot være.
Men så vet de også mer om AZ forhandlingene

8 Likes

Ledelsen i PCIB er udugelige på emisjon.

Synes det er veldig spennende at de så og si ikke nevner AZ og Nac, tror Per gleder seg til dagen han endelig kan lette på dette lokket her.

14 Likes

De kunne VELDIG enkelt gjort det, men lot være, og nå må de plutselig la finansiering henge som en løs tråd i kvartalspresentasjonen, istedet for at de har den bufferen mot usikkerhet.

Geiran, jeg tror at Musk har noe her å si. Skal bare kjøre emisjon på fundamentele planer.

Hva om de tror 90% på AZ ?

5 Likes

Enig med InVivo, men skulle de nå finne på å kjøre en emisjon på 10% kan de stryke den håpløse setningen med en gang. Markedet ville juble, og det ville være bare en liten dump i veien. Derfor er det litt komisk å lese når traderne nå bruker e-ordet for å skape frykt.

4 Likes

Nå må dere som har solgt dere ut, slutte med svartmalingen som er så lett gjennomskuelig. Dette er helt nøytralt og vi har masse spennede som kommer! Får vi en dip, mener jeg kursen vil hente seg inn igjen, mye grunnet FOMO!

6 Likes

En må anta at interressen for å være med på en eventuell emisjon vil være betydelig om det skulle bli aktuelt.
Grunnen er jo at resultater vil foreligge om flere år frem i tid og da vet vi mye mere om sansynlige meget positive resultater.
En helt annen stemning enn dagens.

2 Likes

Hjelp! Hvor finner jeg link til web presentasjonen?

2 Likes

Nøytral og god rapport. Solid cash-posisjon, som er styrket pga. valuta.

Det blir meget spennende å høre mer om de to nyansettelsene, som virker å være helt top notch.

AstraZeneca fortsatt on track.

Ellers, interessant at de har et helt eget avsnitt om Covid-19 og PCIBs muligheter her.

«PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs.»

8 Likes

https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2020/04/27/7521688/pci-biotech-webcast-q1

5 Likes

Jeg leser dette som veldig bevisst spill. De har brukt covid19 for hva det er verdt. De har vært på hæla i REALEASE lenge. De gjorde en cover up med å lansere AZ tidligere, men det kunne de ikke gjøre denne gangen. Så de valgte å lage en veldig negativ vinkling med covid19 som bakteppe for å komme seg ajour igjen.

Helt riktig.
Hoppet alle hausserne over highlights tidlig i rapporten?

Dette kalles å forberede markedet på forsinkelse og at cashbeholdning ikke strekker til.
Ved neste korsveg kommer forsinkelse og emisjon.

Tolker jo dette temmelig negativt ift forventningene rundt AZ-dealen.
For meg virker det nå opplagt at det ikke er mange milliarder ei heller hundre millioner kroner i up front det diskuteres om.
Da ville det jo vært helt unødvendig å forberede markedet på at de må hente mer cash til RELEASE.
Mest sannsynlig er det forlengelse av samarbeidet og forsøk i mennesker som er neste skritt. TTT.
Så dette er også et beskjed til markedet om hva som kommer. Beklager det kalde vannet i årene til flere her inne som håper å få jackpot nå og ikke om 5 år.

Cashburn må forventes å øke framover med nye toppfolk ansatt og iverksetting av stadig flere sites.

Jeg kasta ut halve beholdninga mi i PCIB i går, men har fortsatt en alt for stor del av stacken min i PCIB (hva diversifisering angår).

2 Likes

Per ser mer opplagt ut i dag enn forrige gang :slight_smile:

7 Likes

Syns vel kanskje ikke at man kan holde konsekvensene av Corona, en en gang hvert hundrede år-hendelse, mot PCIB eller noe annet selskap. Skjønner poenget på generelt grunnlag, men likefullt.

5 Likes

De kan jo ikke skrive i en pressemelding at de forventer x-antall 100 millioner i upfront fra AZ før de har signert noe… :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

11 Likes