Her møtes vi på brei front, @HiroProtagonist.
Jeg liker tilnærmingen din - og ikke minst poengteringen av styrets rolle og ansvar. Etter aksjelovgivningen og selskapets vedtekter “kjenner ikke” aksjonærene andre enn styret. De er våre tillitsvalgte. Og har vi tillit til styret har vi også - per definisjon - tillit til ledelsen.
Gjennomgående er det etter mitt syn altfor mye “Per har sagt” - referanser her på forumet.
Samtidig er det slik at det er CEO og hans mannskap vi oftest ser og hører. Den erfaringen representerer etter mitt syn til fulle grunnlaget for den formelle tilliten.
Så til punktene dine:
Pkt. 1
Kan vi stole på at Must har et sterkt ønske om å bidra til å være med på å bygge et sterkt og langsiktig norsk biotekselskap, så vet jeg om andre aksjonærer med til sammen et sjusifra antall aksjer som også vil stille opp.
Pkt. 2
Copy that.
Pkt. 3
Her tror jeg styret vil strekke seg langt med hensyn til cherry-picking fra AstraZenecas side og at AZ forstår hva det koster. Da tenker jeg primært på indikasjoner innenfor onkologi.
Med hensyn til indikasjoner utenfor onkologifeltet, ser jeg for meg at AstraZeneca her kan ha behov for mer preklinisk arbeid. Likevel skal de nå måtte betale for det. Ingen videre gratisforskning, heller ikke omfattende opsjoner. Det ligger potensielt svimlende verdier her som slett ikkf bør gå i dragsuget av en ellers god avtale.
Pkt. 4 og 5
Copy both.