Tipper kursen vil gaa hoeyt ved foerste avtale, fordi alle vet det vil vaere foerste av mange som kommer. Og innen aarets slutt, har vi muligens minst 1 avtale paa hvert forretningsomraade. I tillegg er det store sjanser for at AZ tenger avtaler for mer enn 1 indikasjon. Saafremt de ikke tar steget fullt ut og kjoeper oss.
Det kommer an paa hvor hoeyt de rater vaar teknologi, og om hvorvidt oensker og dele denne med andre BP selskaper, som helt sikkert vil bite paa kroken foer sommeren er over. Saa the big question blir, oensker AZ ekslusivitet eller ikke???
Er det nye aksjonærer fra BGBIO som kjøper PCIB nå?
Det handler nok mye om å være eksponert i det selskapet som har potensiale til å komme med store nyheter FØRST og hær ligger vel PCIB meget godt an.
Partnerforhandlinger pågående med BP AZ er jo en trigger av dimensjoner aktivert senest ved utgangen av juni i år.
Skal jeg være helt ærlig så fremstår begge selskapene som meget gode valg.
lykke til
Har lagt tungt belånt en periode, lettet litt i dag. Svir allerede men tryggere i tilfelle tilbakefall.
Stemmer det. men det var per 25 april.
I dag har han vel 26 000%.
Startet med 5 mill$ investment i Moderna Therapeutics i en pre-IPO, og det var blitt til 320 mill$ ved IPO i 2018 på 18,60$ aksjen, skulle vel være god for nær 1,4 mrd$ i Moderna-aksjer as we speak.
Også Moderna Therapeutics startet en gang som et lite bioekselskap, med spennende teknologi.
Hei! En ting jeg lurer på er hvor mye tror dere PCI hadde vært verdt hvis det var ett amerikansk selskap, de har jo ikke noen sperrer på å snakke opp selskaper, i motsetning til i Norge hvor vi ikke sier noe før vi er 110% sikre(BergenBio har jo gått på en liten smell her, så vi kan se vekk fra de).
Hva tenker dere?
HVIS det blir avtaler / partnere osv og PCIB lykkes blir det internasjonal prising også for norsk biotek. Så transparant er markedet. Kanskje bare litt lenger tid før prising kommer til syne i Norge?
Algeta ble vel 20 mrd for en indikasjon med 3 mnd forlenget levetid, helt enkelt sagt.
BioNTech er samarbeidspartner til PCIB. Se mcap og pipeline. Se mcap Moderna og pipeline. Se avtaler og verdier i mRNA avtaler snøffelen viser over i tråd.
Du KAN velge å bli svimmel av mulig summer.
Ja det er det som er problemet :-), men glad for at det er litt substans bak når de stiger ikke bare at det er ett luftslott. Har selv hatt kreft(Malignt Melanom), så håper og ønsker at vi ikke selger selskapet til AZ men inngår en partneravtale og fortsetter å utvikle det i Norge, så får vi heller vente litt lengre med de store pengene!
ja, når snøballen får rulle så blir den stor
som vi igjen kan få til å fungere optimalt i sannsynligvis flere indikasjoner
Med full oppkjøp og PCIB som datterselskap, ville vel teknologien fått massive krefter bak seg til å komme pasienter til gode raskere🤔.
Kan være ett alternativ det og
Viktig poeng, @IngBrun!
Vi må huske at «Algeta» også fortsatt er i Norge og har gjort mye bra for norsk biotek, selv om de har vært eid av Bayer de siste årene.
Det at AZ ønsket å utvide samarbeidet til «andre sykdommer» etter å ha kommet til så gode resultater som de gjorde i fjor sommer (50x effekt på levering av naken mRNA), sier meg bare at de vurderer om de skal slå på stortromma og kjøpe selskapet eller deler av selskapet, fremfor å «bare» gå for lisensiering av FimaNAC i enkelte indikasjoner.
Et PCIB som fortsetter å være del av Oslo Cancer Cluster, men som er helt eller delvis eid av AstraZeneca, vil ikke være en dårlig løsning synes jeg.
Nettopp. Dette er/blir nok spennende for mange medisin- produsenter som har effektive medisiner, men ikke får levert godt nok.
Er nok en del penger som flyter fra BgBio til PCIB i dag.
BgBio er spennende. Jeg har aksjer der. Men usikkerheten der er at vi ikke vet om det virker.
Det vet vi i PCIB. Vi vet også timeplanen, og den er kort.
Det er min drøm også, men jeg håper at det blir slik at AZ i framtiden vil møte datteren sin med et ‘Morn, Montebello!’ - et ‘Morna, Montebello!’ ville være synd for norsk farma/biotek.
Så nasjonalistiske bør vi være!
Har ikke fått sett så nøye på tox-profilen til Moderna fase 1 Covid. Men noen nevnte vel at den var brukbar høy.
Det bekrefter bare potensialet til NAc, der NAc kan brukes på mRNA.
Ja, den blir levert med lipider.
NAC kan levere det nakent. Så får hver og en tenke sitt
Jeg tenker at Moderna er fullt klar over PCI.
Hva er sannsynligheten for at 1 arm i fase2 blir med PCI ?
Ikke helt umulig, men kanskje i senere versjoner ?.
AZ burde “hviske dem i øret”
Æsj, snakk om fortidlig å kaste belåning, men får glede seg over oppgangen på resten