Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

And Montebello, Norway :joy:

7 Likes

Nei ‘‘the preliminary results are beyond impressive’’ :wink:

13 Likes

The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target
multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form
and function.
The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early
stages, but the preliminary results are beyond impressive. The uniform effect of PCI against a number
of malignancies represents an area of high interest in the molecular genetics of these pathologies.
The phase I trial data showed that nearly all the recruited patients had life expectancy not exceeding
weeks to few months, yet many have survived for many months to few years after only one round
of PCI (average survival about 12 months). Reduction in morbidity and mortality was achieved in
many aggressive advanced and/or recurrent malignancies of the head and neck and breast areas.
The applications of PCI can extend beyond this to involve other malignancies that are resistant to
conventional therapies. Moreover, the role of PCI in managing primary disease is another potential
that would allow direct comparisons with chemo-radiation or immunotherapy.

Algeta hadde 3 måneder?

10 Likes

:thinking: synes at dette kan være ett rødt flagg at Norge ikke blitt nevnt. Gjerne overbevis meg at det ikke er det.

Jeg mener vi henger oss alt for mye opp i «Juni» . Det kan godt være at PW snakket om juni, men sa bare egntlig innenfor juni som blitt sagt i tidligere meldingen. Forhandlingsprosesser er ikke så statisk at man kan spå datoer, uker eller måneder. Pga børsmelding bør senere utfall blir kommunisert.

Våkner vi opp mot en melding før GF hadde det meg ikke forbauset.

Lykketil.

Skulle det blitt utlyst nye stillinger ved AstraZenecas forskningssenter i Norge, mener du? :sweat_smile:

8 Likes

I podkasten etter Q3 i november, så ble PW spurt om det gikk an å spekulere i hva de «andre sykdommene» var. Og han sa da at det var Jonas Einarssons jobb (men han var ikke tilstede).

«Men hvis jeg hadde vært Jonas, ville jeg spekulert i at det enten kunne være i huden, eller et sted… osv»

Har vi oversett «huden» her, når vi har snakket om diabetes osv?

6 Likes

Ikke helt. Mener å huske det er blitt nevnt sår i huden man kan utvikle med diabetes som en spekulasjon her på TI. Mulig det er det PW hinter om?

3 Likes

Det var den Moderna-linken det ja. Diabetiske fotsår. Selvsagt. :ok_hand:

Og AZ øker på med nye stillinger innen Cardiovascular, Renal and Metabolic diseases «to our EXPANDING New Modalities Chemistry Team»:crossed_fingers::crossed_fingers::grin:

Og Annette Bak, som er leder for «Advanced Drug Delivery» følger på med «We work closely with them» på LinkedIn :star_struck:

https://careers.astrazeneca.com/job/gothenburg/team-leader-medicinal-chemistry-new-modalities-chemistry/7684/16171921

10 Likes

Med ett slikt svar, sender kanskje PW ut ett signal om at Einarsson’s spekulasjoner treffer midt i blinken, f.eks. med Diabetes m.fl.

6 Likes

Når Per så krystallklart sa " i løpet av juni" så må han ha vært temmelig sikker på denne konklusjon og det tyder på at dem var 98-99% i “mål” da denne uttalelsen kom hvis ikke måtte han ha formulert seg annerledes.
Det er ut i fra mine vurderinger ( etter Per sine utsagn) større sjanser for at “avtalen” kommer i god tid før “fristen” men det som også kan ligge i dette er at det ikke blir noe oppkjøp men at det blir et videre samarbeide med fordelingsnøkkel på fremtidige inntekter. På kort sikt kan dette gi grusing av kursen men på lang sikt kan dette gjøre PCIB til et solid utbytteselskap så derfor kan en “dårlig” avtale gi tidenes kjøpsmulighet.
Hvorfor skal AZ bruke 30-50 milliarder når dem kan bruke noen få hundre mill og mangedoble “kapasiteten” i PCIB ?
( TENNVESKE DETTE - spent på reaksjon)

4 Likes

Enig i alt her @arve1954, bortsett fra at kursen blir «grusa» ved AZ-avtale! Da skal den i så fall være skikkelig elendig.

Å kunne gå videre i er kommersielt samarbeid med AZ vil bare styrke PCIB sin troverdighet og de får den nødvendige anerkjennelsen fra BP som vi trenger for å bli lagt merke til. Så jeg tror de aller fleste varianter av en AZ-avtale blir tolket veldig positivt! :sunglasses:

Jeg synes også det hørtes ut på PW som at dette var stort sett ferdigforhandlet, og at vi får beskjed i juni om fortsettelsen. Jeg tror også fort AZ kan få en 10% eierandel i PCIB i en videreføring av samarbeidet. I så fall ville det vært gull for videre kursutvikling både på kort og lang sikt! :bullettrain_front::muscle:

11 Likes

Jeg håper og tror du har rett men mange har forventet “milliarder” så derfor kan ( sier kan) den kortsiktige reaksjon bli negativ ( snakker om dager mulig bare timer). Dette vil oss som har troen på selskapet en unik mulighet for å fylle opp beholdningen. Jeg vil kjøpe alt det kontoen tillater.

3 Likes

Jeg tipper det er skrevet en opsjon mellom PCIB og AZ med en ‘expiry date’ (innløsningsdato), og at det er grunnen til at både Walday og Skuggedal er så skråsikker på avgjørelse i Juni. Falck var innpå dette han også da han gjestet Radium sist.

3 Likes

“I huden” er på legespråk intradermal. De fleste vaksiner settes intradermalt, og dette gjelder i utgangspunktet alle applikasjoner av FimaVACC også (inkludert kreft). Det er er altså ikke omtaler av intradermal levering som kan styrke vår tro på evt. testing av AZD8601.

4 Likes

Eg tror ikke kursen dupper om der blir avtale, uansett hvor liten den evt blir.

Mange her forventer mye, men ikke finans pressen, de forventer ingenting :wink:

Klar til og kjøpe mer, nei - ved avtale stiger nok kursen så for min del blir det nok ikke flere aksjer om en ikke treffer godt på trading :wink:

3 Likes

PS.
Tror vi lett kan ende dagen mellom 75 og 80 for uansett god/dårlig avtale så er selskapet latterlig lavt priset. Mange “tilsvarende” selskap er mye høyer priset og vi har da et “produkt” ( patent) som flere garantert vil ha en bit av .
Lykke til alle sammen.

3 Likes

I Radium, episode 125, var Pål Falch fra Arctic S… Pål har tidligere jobbet i AZ.
Han mente at hvis det ble en avtale med PCIB, så ble den ikke dårlig! :+1:t3::smiley:

16 Likes

Blir det all time high før GF den 27 mai?

Går kursen over 70kr nu, går det vel rett opp, TA?

Rett i taket er hyggeligst :joy: :partying_face: var det ikke en som så 100kr på TA? Det kunne vært fint før GF!

Fundamentale verdier føler jeg at jeg behersker og da kan PCIB kurs være svimmelhøy i dag.

70kr er brutt :partying_face:

6 Likes

Ulike formasjoner som kan innfri. Går den ned og tester 63 så kan den gå “rett opp i taket” etterpå. Jeg håper på en stabil oppgang med gradvis økende volym.

3 Likes

And here we gooo :wink:

4 Likes