Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Toucha 70 der! En liten gevinstredusering nå, så er det strake vegen! :wink:

5 Likes

70,3!

60 000 aksjer omsatt på 20 min. Og interessen øker :+1:

Og dattera ser ut til å få høyere kurs en mora. Og der fikk dattera høyere kurs.

Nu er PCIB kursen ned «bare» 7% i år.
Nu er tiden inne for positiv avkastning i PCIB i år?

12 Likes

Stjålet fra @Boms
Har ikke tilgang til hele artikkelen men BP er på kjøperen

We don’t know all the details about what exactly is driving Roche BD chief James Sabry this time, but he’s clearly on a preclinical tear.

Six weeks after paying out $190 million cash to partner with Arrakis on a transformative collaboration on their preclinical effort to drug RNA, the pharma giant dealmaker is back with $135 million in cash to collaborate with Vividion, which clearly won over Roche to a new way to achieve protein degradation — one of the hottest tickets in R&D that has emerged in recent years.

5 Likes

Postet denne på insiderchatten, men ble i så godt humør av den at jeg må dele den her også. Ta plass. Jupiter and Mars, here we come! Han en fin dag, kjære menighet.

12 Likes

Det var en svært kort artikkel, så det ser ut som om du har fått med deg essensen. Endpoints News er vel en gratis nyhetsside så vidt jeg kan huske, men man må registrere seg å få en daglig mail eller to. Men seriøst og bra!

3 Likes

Biotechnorge ned, mens PCIB holder seg knallsterk fra gårsdagens oppgang. Dette lover godt mot avklaring med AZ.

Det er nå det er viktig å huske på hva PCIB er og hvor potensialet ligger. For etter å ha vært nede på 30-tallet i mars kan 70kr aksjen virke som en «høy kurs» for oss småaksjonærer. Som flere har nevnt tidligere er det CHEM som er vårt hovedprodukt og lengst fremme i løypa mot kommersialisering. Alene er potensialet skyhøyt og det ser nå bedre ut med både Taiwan og Sør Korea sikret for rekruttering i RELEASE. Teknologien til PCIB har dog ikke GGK som eneste inntektspotensial, der hode og nakke ga gode resultater, bukspyttkjertel kan være en mulighet og generelt er det flere områder der det er vanskelig å komme frem med behandling i dag. Pr. dags dato ser dataene gode ut på nuclein acids også, noe som gir oss god grunn til å tro at vi kan slå gjennom med AZ & Co i juni. 70kr aksjen representerer ikke en brøkdel en gang av hva CHEM vil kunne levere i årene som kommer. Med suksess i NAc og Vacc i tillegg er det vanskelig å spå hva som faktisk er en fair prising, men å holde på aksjene til vi faktisk er i nærheten av verdigrunnlaget vårt er noe jeg anbefaler til samtlige.

Grunnen til at jeg vil påminne dere om dette er at jeg virkelig ønsker Tekinvestor-forumet det beste, og mest igjen for risikoen vi småaksjonærer sitter med.

Fokus på ball, det er oppgang i sikte!

35 Likes

Flott skrevet :slight_smile:

4 Likes

Omsatt 130 000 aksjer på en time. Og god omsetning på 70kr pluss. Sterkt

2 Likes

Arrakis is netting $190 million upfront, but the deal could ultimately reach several billion dollars in worth thanks to clinical, commercial and sales milestone payments. Gilman didn’t specify disease areas Roche is particularly interested in, saying only that the targets in the partnership span all three of Roche’s major therapeutic buckets: cancer; immunology and infectious diseases; and neuroscience, ophthalmology and rare diseases.

And it has three active oncology programs that take aim at RNAs that code for undruggable proteins.

7 Likes

Godt volume !!

1 Like

Og husk, hvis Finansavisen hadde skrevet en artikkel om PCIB nå hadde den siste setningen vært:

«Aksjekursen har steget de siste ukene, men er fortsatt ned 8% så langt i år.» :rofl::rofl::rofl:

8 Likes

At PCIB har negativ avkastning på 7% i år er merkelig gitt covid oppmerksomhet, resultater og triggere! Selv svensker og dansker tror jeg hadde priset PCIB annerledes? Må ikke alltid til USA for å finne høyt verdsatte helse- og biotekselskap. Se hva svensker og dansker har av verdifulle selskap!

Funderer på om PCIB KAN komme til å få forside i finanspressen gitt mulig avtale? Eller Asia partner RELEASE? Tenk det? Og internasjonal presse. Norsk biotek er på vei!

I mitt hode burde PCIB allerede nu vært head to head med norske Vaccibody hva gjelder markedsverdi. PCIB må da stige 2-3 ganger. Leveringsteknologi og pipeline! Å si head to head med Moderna mcap må det ventes med. Stige nesten 200 ganger for å komme opp dit i verdi :rocket: :joy:

Er ikke mange børsdager før GF 27 mai. Sannsynlig kun ordinær GF hvor punkter blir banket gjennom?

6 Likes

Jeg gjorde mitt siste kjøp i dag på 71,3 og er officielt fulllastet. Nå får det bære eller briste. Men helst det første :wink:

6 Likes

Her henger jeg overhodet ikke med i svingene!
Snudde døgnet i går og la meg kl. 02.00 i natt og våknet nå kl. 10.00.
Hva våkner jeg til? Et lass av nye innlegg og bøtter med ny informasjon og vinklinger ang. vårt kjære selskap: stillingsannonser, diabetes og kanskje en kur mot støttestrømper… Jeg har ikke lest så nøye. :wink:
Tror jeg må varsle Styret , eller gamle Must, om at aksjonærene snart er sprekkeferdige og ikke må pines mer.

Nei, dette er virkelig et herlig forum å våkne til! :joy:
Mange, gode innlegg å fordøye for en senior. Venter på en ungdomskur. Kan ikke teknologien til PCI Biotech snart fixe telomerene mine? De begynner å bli litt møllspiste…

https://sml.snl.no/telomer

12 Likes

“Å si head to head med Moderna mcap må det ventes med. Stige nesten 200 ganger for å komme opp dit i verdi :rocket: :joy:

Mine NOK 6910,- er p.t høynet til NOK 7040,- :grin:

3 Likes

Da kan vi sende en gruppe melding til Cayman Island med overskrift: PCIB aksjonærer :joy:

1 Like

Husk at spesialisten på dette feltet heter Nicolai Tangen. Han underskriver ansettelseskontrakt med hovedstyret i Norges Bank samme dag som vi har GF - 27. mai og trenger forvaltere av en mulig skjult formue (Olsen-skjult i alle fall). Skal vi tilby Tangen våre tjenester?

1 Like

vet du hva, når eg engang selger pcib langt oppe på fire siffret, så skal eg betale min skatt med glede :wink:

7 Likes

… og jeg skal bli ulønnet skatteoppkrever for den norske stat på Cayman Island! Det vil jeg ha råd til. :joy:

1 Like

«Du kan få være med meg til Cayman Island,…men det blir ikke av min lomme, du må betale for det selv». :sweat_smile::joy:

1 Like