Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det har du helt rett i, Solo. Derfor er det så utrolig å lese angstbiterske innlegg om at man har skjulte motiver dersom man ikke alltid og til enhver tid stryker hunden med hårene.

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200226_1

PW nevner ordet " partnering " med AZ ---- Kl 0.44.00
(potensiel partner)

0.45.42 : PW bekrefter at dersom forhandlingene med AZ blir kanselert så vil dette bli børsmeldt .

Meget gode oplysninger i denne spørrerunden etter Q419.

4 Likes

Det vi vet Even44 er at AZ har sagt at FimaNac har gitt gode resultater, og Jonas har bekreftet at de forhandler om en avtale. Det er bra nok for meg. Den som ikke er overbevist bør selvsagt ikke kjøpe aksjer.
Ingen kan skylde på noen annen om man kjøper aksjer og det ikke går til himmels i løpet av uker/måneder. Ingen kan skylde på noen annen om man tviler og ikke blir med om det går til himmels. Så enkel er min verden.

6 Likes

Det er rett.
Men i min verden, og jeg over tid vært inne i flere titalls selskap, finnes det i alle både positive og mindre positive elementer. Det finnes særdeles gode utsikter, og det finnes farer og feller. Hvis ikke hadde kursene stort sett vært helt annerledes.
Ingen selskap er helt sorte eller helt hvite. Og det er derfor slike fora, som dette fremragende vi skriver på her, har en funksjon, der vi kan diskutere de ulike elementene opp mot hverandre.
Ikke den bedrevitende holdningen om at enten er du med oss eller så er du mot oss.

7 Likes

Norwegian opplevde matching halt i dag , fordi de får låne penger av staten. Regner med at vi får oppleve matching halt ved neste børsmelding for PCIB , selv om det så bare er sites i Asia… “Alle” skribentene her skjønner at det skjer noe snart , mens traderne ( som kanskje ikke bryr seg om det fundamentale ) kaster seg på ved børsmelding. …Om man tidligere har vært inne i et ti-talls selskaper , med positive og mindre positive elementer…sier det lite om hva som kommer for akkurat PCIB…kom heller med de mindre positive elementer for PCIB , takk :slight_smile:

4 Likes

Det er vel derfor vi diskuterer Even. Kommer noen med overoptimistiske utsagn blir de motsagt, og motsatt. Det ligger i sakens natur at de fleste som følger med på og skriver i en diskusjon er mer enn middels interesserte i akkurat dette selskapet, og da har vi gjerne noen aksjer også. Derfor vil en negativ røst gjerne møte motstand fra flere enn det en positiv gjør :wink:

3 Likes

Det er ikke så lite symtomatisk for de mest optimistiske skribentene (hauserne) som Solo, at når Per W. ar uttalt at det det er interesse for FimaVacc så skriver Solo at det er stor interesse for FimaVacc.
Egentlig har det ikke skjedd noe positivt innen FimaVacc det siste året, nesten tvert imot. Eneste er at det ikke var noen særlig ekstern interesse for å se på dybderesultatene i halvåret før presentasjonen i høst, samt at Per har sagt at AZ ikke har vist noen interesse.
At det nå i lengere tid har vært stille som i graven angående FimaVacc tar jeg heller som et negativt enn som et positivt tegn.

Innen FimaChem og ikke minst innen FimaNac er det grunn til stor optimisme, mens det innen FimaVacc er vanskelig å si så mye om hvordan det går pr. idag.

1 Like

Nå ble det veldig mye synsing fra oss alle. Kanskje akkurat fimaVacc blir brennhet neste uke.

4 Likes

Blir veldig glad og positivt overasket om det skulle komme noe positivt om FimaVacc!

Men en sak som jeg tror kan forsinke forhandlinger og avtaler f.eks. innen FimaVacc er den utrolig tynne bemanningen. Hadde gjerne sett det dobble antall kompetente ansatte selv om dette gir mer lønnsutgifter. Nå sa Per til meg og noen andre etter siste presentasjon at nyansettelser var nært forestående men intet har enda materialisert seg. Etter det sa han at han hadde så mye å gjøre at han måtte løpe.
Kan virke som at det er en ond sirkel at de få personene i ledelsen nå har så mye å gjøre at de ikke har tid til nyansettelser og at de dermed får enda mer å gjøre, og at fremdriften i selskapet således blir hemmet.

2 Likes

De som følger litt med er kjent med at du er skeptisk til alle med unntak av Ultimo.
Har litt problem med å ta deg seriøst …

4 Likes

Per «måtte løpe» fordi han ikke lenger hadde lyst til å svare på aksjonærenes spørsmål. :sweat_smile:
Hele Q4-presentasjonen bar preg av at Walday ønsket å si så lite som mulig om alt. Det virket som om han var bekymret for å røpe sensitiv info.

Ingen har det SÅ travelt. :wink:

6 Likes

Aksjonærene i PCIB presterer faktisk å selge aksjen i minus i dag…en kan jo lure på hva som er galt her i verden (utenom Corona og et par andre ting).

PCIB har fått like mye juling de siste ukene som f.eks. NANO, men den endelig rekylen (langt) over 30 lar vente på seg.

FPD fra USA eller et eller annet positivt fra PCIB hadde vært godt nå :slight_smile:

5 Likes

Er det veldig vanskelig å skjønne at noen som har god gevinst på traderposisjoner sikrer disse og at andre som fremdeles er nervøse benytter styrke til å selge seg ned?

ja, for så store volum at der er noen store gevinster er vanskelig å se :wink:

3 Likes

Det er jo finansieringsordninger som gjør at daytradere må være ute til kl 16.25…dessuten er det fredag…regner med at daytraderne ikke bryr seg om hva vi skriver her…

2 Likes

Xon; Er så absolutt ikke negativ til PCIB, men etter 38 år i aksjemarkedet har jeg til en hver tid en rimelig sunn skepsis til alle mine investeringer.

Hadde håpet at flere på TI hadde en mer balansert holdning til de selskapene man er investert i da dette ville gjordt diskusjonene mer fruktbar for alle deltagere.

5 Likes

Kanskje de ikke ansetter noen, fordi AZ har antydet at de kan vaere interessert i og kjoepe hele selskapet??;-)))

7 Likes

solo; Mulig det, men selv håper jeg ikke på noe oppkjøp av hele PCIB på nåværende tidspunkt.
Ellers fortsetter jeg å kjøpe litt hver dag kursen befinner seg under kr 30, senest nå for 1 time siden.

4 Likes

Nano opp 13%
Pcib opp 1%. :joy::joy::joy: God Helg :metal:

2 Likes
  • De har nå forhandlet i 3 måneder etter flere års samarbeid.
  • AZ kjenner PCIB svært godt.
  • I følge Einarsson er det “full trøkk” i forhandlingene.
  • NOK har falt betydelig.

Hvor lenge gidder de å forhandle når de kan kjøpe hele FimaNac for bare f.eks 3,33 mrd EUR (1000kr/aksje) ?

10 Likes