Småpenger!
En tre måneders Norwegian bailout mener du?
Hele forsiden på hjemmesiden til AZ omhandler jo delivery.
Mange 10 år med forskning og kapitalbruk har ikke innfridd men nå kan løsningen vare her.
Uansett , AZ mener alvor med å løse delivery gåten , bare se på selskapets forside og de 5 punktene.
Gjentar denne som jeg synes er verdt å bruke litt tid på.
Tilbyr de kr. 1000, eller mer pr, aksje er jeg fornoeyd.
en skal vel kunne klare seg med det ja, i dette børsklima, så kom igjen, klokk inn meldingen
PCIB svinger med 10% i løpet av dagen? Ikke enkelt å velge kjøp/selg på slike dager. Tok en post på SoftOx i dag jeg og så kom det melding. Anbefaler å lese litt om dem.
God helg.
Da er jeg offisielt pensjonert som 35åring.
Børs på heltid.
Var vel egentlig trist å høre det da. 35 er da ingen alder. Lykke til som børshai på heltid. Jeg har prøvd nå i snart 1,5 år og synes det er topp selv om jeg har tapt 9 mill i år.
De tapet merker du ikke stort til når du får 1400 pr. aksje serru
Skal si det svinger i biotek.
Vår samarbeidspartner BioNTech har denne uken gått fra 45 USD til rundt 100 og i dag tilbake til 45…
PCIB er jo kjedelig i forhold
Kan det skyldes at vaksine ikke er det hotteste akkurat nå?
Kunne få mulighet til å jobbe heltid, med det man liker best er motsatt av trist Børs/trading er lidenskap.
Er lei av å jobbe corporate. Pt er ikke verdi av portefølje stor nok til å sørge for fam. på 5 så en pcib home run hadde gjort susen! Gjerne også i bgbio.
9mill i realisert tap eller 9 mill ned på investeringene, uansett sitter du da på en voksen ek. Ser fram til å sitte med samme midler.
Takk for detaljert bidrag. Interessant å se tallene som danner grunnlaget for kommentarene dine og ha et eksempel på hvordan en pcibaksjonær investerer/trader. Det virker som om du har gjort imponerende avgjørelser underveis her selvom du nå har gått på en smell. Klokt å ikke være belånt fremover og gleder meg til vi skal oppover igjen!
Slightly offtopic:
Jeg innså i dag at jeg har blitt påvirket av forumet her etter måneder med lesing.
Når en kammerat spurte hva jeg kom til å gjøre dersom det ble en avtale svarte jeg uten å tenke: reker og rødvin
Har nettopp avslutta dag 2 med reker ( FERSKE JA) og rødvin jeg.
Om det er tillatt så en kommentar til gearing. Nå har jeg 5 mill bevilget og ikke brukt pga usikkerheten i dagens marked. Så snart vi har kontroll på virus og alt rundt dette kan jeg gå tungt inn i markedet igjen og det med slike beløp som jeg ellers ikke ville hadd muligheter til. Har du 100k og får 10% gev så blir det 10k men slår du til med 10% på 5 mill så har du 500k. Dette gir gode argument for gearing men da anbefaler jeg nesten ubetinget at du MÅ ha en personlig megler. Jeg betaler 0.015% og det er verd hvert øre.
0.015%rente på belåningen, eller kurtajse?
Belåning er et must om man begynner med «to tomme hender» Skal godt gjøres å bli økonomisk uavhengig med 100k i ek. Gearing av portefølje er risikabelt imo.
Hva er argumentene for at man må ha personlig megler?
Interessant sitat fra AZs hjemmeside:
« Up to 80% of the targets we are seeking to reach are inside cells where they can be hard to access. Through a balanced approach of internally developed technologies and external collaborations, we are making progress in addressing the challenges of intracellular targeting of therapies.»
/Kan/ det være (bl a) PCIB de sikter til her…?
Teksten er 100% match.
Nei, kan jo ikke være PCI de mener. Med dem har de jo bare testet sine medisiner opp i mot PCIs teknologi i 4-5 år, hadde et ‘breakthrough’ i fjor sommer i følge Walday, ville teste teknologien på andre områder enn onkologi mot nyttår fjor, og har forhandlet om en avtale i snart 3 måneder uten å forkaste videre samarbeid. I tillegg til at NaC er bevist å kunne booste leveranse av mRNA med 50x.
Det er nok ikke PCI som omtales her…