Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Småpenger!:wink:

3 Likes

En tre måneders Norwegian bailout mener du? :sweat_smile::joy:

1 Like

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/developing-the-next-generation-of-drug-delivery-technologies.html

Hele forsiden på hjemmesiden til AZ omhandler jo delivery.
Mange 10 år med forskning og kapitalbruk har ikke innfridd men nå kan løsningen vare her.

Uansett , AZ mener alvor med å løse delivery gåten , bare se på selskapets forside og de 5 punktene.


Gjentar denne som jeg synes er verdt å bruke litt tid på.

14 Likes

Tilbyr de kr. 1000, eller mer pr, aksje er jeg fornoeyd.

4 Likes

en skal vel kunne klare seg med det ja, i dette børsklima, så kom igjen, klokk inn meldingen :wink:

2 Likes

PCIB svinger med 10% i løpet av dagen? Ikke enkelt å velge kjøp/selg på slike dager. Tok en post på SoftOx i dag jeg og så kom det melding. Anbefaler å lese litt om dem.
God helg.

1 Like

Da er jeg offisielt pensjonert som 35åring.
Børs på heltid.

11 Likes

Var vel egentlig trist å høre det da. 35 er da ingen alder. Lykke til som børshai på heltid. Jeg har prøvd nå i snart 1,5 år og synes det er topp selv om jeg har tapt 9 mill i år.

De tapet merker du ikke stort til når du får 1400 pr. aksje serru :slight_smile:

2 Likes

Skal si det svinger i biotek.

Vår samarbeidspartner BioNTech har denne uken gått fra 45 USD til rundt 100 og i dag tilbake til 45…

PCIB er jo kjedelig i forhold :grimacing:

4 Likes

Kan det skyldes at vaksine ikke er det hotteste akkurat nå?

Kunne få mulighet til å jobbe heltid, med det man liker best er motsatt av trist :slight_smile: Børs/trading er lidenskap.
Er lei av å jobbe corporate. Pt er ikke verdi av portefølje stor nok til å sørge for fam. på 5 så en pcib home run hadde gjort susen! Gjerne også i bgbio.

9mill i realisert tap eller 9 mill ned på investeringene, uansett sitter du da på en voksen ek. Ser fram til å sitte med samme midler.

1 Like

Takk for detaljert bidrag. Interessant å se tallene som danner grunnlaget for kommentarene dine og ha et eksempel på hvordan en pcibaksjonær investerer/trader. Det virker som om du har gjort imponerende avgjørelser underveis her selvom du nå har gått på en smell. Klokt å ikke være belånt fremover og gleder meg til vi skal oppover igjen!

3 Likes

Slightly offtopic:
Jeg innså i dag at jeg har blitt påvirket av forumet her etter måneder med lesing.

Når en kammerat spurte hva jeg kom til å gjøre dersom det ble en avtale svarte jeg uten å tenke: reker og rødvin :fried_shrimp::wine_glass:

4 Likes

Har nettopp avslutta dag 2 med reker ( FERSKE JA) og rødvin jeg.
Om det er tillatt så en kommentar til gearing. Nå har jeg 5 mill bevilget og ikke brukt pga usikkerheten i dagens marked. Så snart vi har kontroll på virus og alt rundt dette kan jeg gå tungt inn i markedet igjen og det med slike beløp som jeg ellers ikke ville hadd muligheter til. Har du 100k og får 10% gev så blir det 10k men slår du til med 10% på 5 mill så har du 500k. Dette gir gode argument for gearing men da anbefaler jeg nesten ubetinget at du MÅ ha en personlig megler. Jeg betaler 0.015% og det er verd hvert øre.

2 Likes

0.015%rente på belåningen, eller kurtajse?

1 Like

Belåning er et must om man begynner med «to tomme hender» Skal godt gjøres å bli økonomisk uavhengig med 100k i ek. Gearing av portefølje er risikabelt imo.

Hva er argumentene for at man må ha personlig megler?

1 Like

Interessant sitat fra AZs hjemmeside:

« Up to 80% of the targets we are seeking to reach are inside cells where they can be hard to access. Through a balanced approach of internally developed technologies and external collaborations, we are making progress in addressing the challenges of intracellular targeting of therapies.»

/Kan/ det være (bl a) PCIB de sikter til her…? :slight_smile:

37 Likes

Teksten er 100% match.

3 Likes

Nei, kan jo ikke være PCI de mener. Med dem har de jo bare testet sine medisiner opp i mot PCIs teknologi i 4-5 år, hadde et ‘breakthrough’ i fjor sommer i følge Walday, ville teste teknologien på andre områder enn onkologi mot nyttår fjor, og har forhandlet om en avtale i snart 3 måneder uten å forkaste videre samarbeid. I tillegg til at NaC er bevist å kunne booste leveranse av mRNA med 50x.

Det er nok ikke PCI som omtales her… :star_struck:

4 Likes