Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

For å gjøre spørsmålet mer relevant, det ville vært veldig klønete å måtte avholde ekstraordinær generalforsamling i fellesferien.

Det stemmer men det er like sannsynlig med en avtale tidlig i juni som sent. Jeg vil tro det avhenger av når selskapene har styremøte. Selv om avtalen evt allerede er ferdigforhandlet må den styrebehandles.

7 Likes

Det var akkurat sånn mitt «Superbull case» var ment, @abacus. Kanskje ikke det beste for selskapet over de neste 20 årene, men for meg som investor synes jeg faktisk 1000kr aksjen i 2020 ville vært helt sinnsykt (og derfor noe jeg vil anslå som svært lite sannsynlig).

Jeg hadde solgt på dagen, det har jeg ingen problemer med å innrømme.

8 Likes

Helt korrekt, @sjog. Seinest i Radium-podkast #128 sa Walday at avklaringen kommer i juni.

Ruletten settes fram tirsdag morgen. Den har 21 felt. Det er alt vi vet.

Og i tråd med det du skriver; det er styrene i AstraZeneca og PCIB som sammen setter ruletten i gang.

8 Likes

Som det er nevnt tidligere. En MULIG avtale med AstraZeneca eller andre beilere vil ha et stort utfallsrom. For å gjøre det hele enkelt.

UANSETT hvordan en mulig avtale vil se ut, vil PCIB teknologien få verdifull validering av BP. Enormt verdiøkende for PCIB!

Det betyr mye for en biotekmygg med hele tre ben (og mulig Bac mm en gang i fremtiden) å få validering av sin teknologi. Tenk da hvilken tilgang på mulig avtaler, kapital, ressurser og partnere for PCIB i vacc, Chem og Nac. Direkte opprykk til elitedivisjon. Og direkte opprykk til internasjonal mcap. Det er min humble mening.

Og er AstraZeneca kun den ene som er interessert?
Hva med BioNTech (eies også av et par BP?)?
Roche har noen nevnt her tidligere.
Altså mange mulig beilere?

Og det skjønner nok AZ som har gjort mange dealer før at OM de vil ha teknologien før noen andre må dealen prises som det gjør i internasjonal biotek :bomb:
Tror flere undervurderer PCIB sitt forhandlingskort. Børsmelding fra november 2019 kan indikere at PCIB har svært gode kort utdelt i forhandlinger!

4 Likes

Og han gjentok dette på ABGSC Life Science Summit 26.mai, så det ville overraske meg veldig om det ikke er avklart før 30.06.

Og skulle det komme en melding om at de må «forhandle på overtid», så vet vi med stor sannsynlighet at det faktisk blir noe.

12 Likes

Er det bare Troved og jeg som har skattepenger tilgode? Truste og bære, eller var det Blind Trust Tangen kalte konstruksjonen sin… :nerd_face:

slutt å mas om de skattepengene, noen må betale ganske kraftig :wink:

5 Likes

Maken til «vandring» rundt gullkalven skal en lete lenge etter.
Kanskje på tide at noen og enhver tar en bolle :joy:

1 Like

“Ta deg en bolle” står i Ulf Gleditsch’ slangordbok “Det får’n si” fra 1952 og betyr:

“Ta deg en bolle suppe” - ikke gjærbakst! :joy:

2 Likes

Selskapets versjon:

" Aim is to out-license the technology on non-/ semi - exclusive basis"

Helt sikkert satt av styret.

5 Likes

Ja, @ufo. Det er alltid styrets ansvar å trekke opp strategien (og skaffe de ressursene som trengs til å realisere strategien).

7 Likes

Det er nok noen i PCIB som scroller gjennom her på TI også.
Einarsson har vel til og med skrevet et innlegg her.
Give us some good news, please :slight_smile:

7 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/200526-ABGSC-Life-Science-Summit.pdf

Selskapets mening vedrørende fimaNAc:

Collaborative strategy-
Strong preclinical data on intracellular delivery of nucleic acid therapeutics-
Research collaborations with key players in the field.

Kan det sies klarere?

FimaNAc:
-Sterke prekliniske data
-Forsknings samarbeide med key players innen gen-teknologien.

Jeg mener PCIB langt på vei bekrefter at resultatene innen preklinisk for delivery er meget gode.
Uttrykket “strong” brukes ikke over noe middelmådig.

Key players (i flertall)

Ingen garentier for avtale med AZ men mye tyder på innerblink her.

6 Likes

ABGSC Life Science Summit i Stockholm ble vel kanskje ikke akkurat noen «høydare» for oss PCI Biotech blodfans! Presentasjonen var preget av at den manglet ferske data og bar også preg av litt copy/paste i fra ansvarlig «redaktør». Jeg har forståelse for at det noen gang blir feil i utformingen av presentasjonsmateriale, men forventer at dette er betydelig bedre ivaretatt ved kommende konferanser. Jeg synes denne ser litt spennende ut (i gult):

Det som er litt ekstra stas er at denne blir tilgjengelig gratis (broadcasted live event) og det burde da være mulighet for å se vår mann (hvem nå enn det blir) presentere vår poster.

“Thanks to the generosity of our sponsors , we are able to make this virtual conference and its recordings free for registered participants.”

Vi finner for øvrig flere kjenninger på listen over sponsorer:

Så her har vi enda en ting å glede oss til fremover :slight_smile:

Edit! Capaz: Kjenner ikke til om AstraZeneca har vært sponsor tidligere eller ei, men vi får google litt og se hva vi finner :wink:

De var ikke sponsor i 2019:

10 Likes

Mener å huske at det var noen som kommenterte at dette var første gang AZ var sponsor på denne konferansen… vet du noe om det?

1 Like

I hvilken børsuke i Juni kommer avklaring PCIB / AZ ?

  • Første uke (senest søndag 07. )
  • Andre uke (senest søndag 14. )
  • Tredje uke (senest søndag 21. )
  • Fjerde uke (senest søndag 28.)
  • Månedslutt (29. juni - 05. juli)

0 stemmegivere

3 Likes

Kanskje PCIB burde satse på Kina med fimaVACC’n ?
Har en følelse av at miljøet i KINA ville være i stand til raskt å innvolvere seg i slik banebrytende teknologi som PCIB besitter.

Håper og tror at de har opparbeidet og vedlikeholdt kontakten og at nye data blir introdusert mot interessenter for teknologien.
Den selger seg ikke selv (uanssett hvor lovende og banebrytende den er.)

1 Like

En poll til å more oss med mens vi venter. Vi glemmer fort at PCIB har flere mulige triggere enn AZ, bla noen som jeg tror er ganske imminent og reelle, uten at jeg vil si hvem og påvirke stemmegivningen.

Hvilke meldinger/nyheter får vi innen neste kvartalspresentasjon (ultimo august)

  • AZ avklaring
  • FPD Asia
  • FPD USA
  • Partneravtale fimaChem
  • Partneravtale fimaVacc
  • Eget Vacc studie
  • Endring eller nye avtaler Nac
  • ODD i Japan
  • ODD i Sør-Korea
  • Breakthrough Desgination gallegang
  • Fast Track Gallegang
  • PRIME Gallegang
  • Publikasjon fimaVacc
  • Publikasjon fimaNac (AZ)

0 stemmegivere

5 Likes

Ledelsen har vel uttalt at det er fra nå og utover man eksternt skal prøve å selge inn fimaVacc.
Synes det er i seneste laget, og frykter salgsteamet er litt tynt besatt i selskapet.

Men kan håpe på at den lovede artikkelen i The Lancet gjør “vei i vellinga” og man ser litt mer aktivitet innen fimaVacc i tiden som kommer.