Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

DonS; Du skjønner deg ikke på de som tør stå utenfor aksjen.
Enig at ved en god avtale vil aksjen fyke langt over nåværende kurs.

Men hva skjer ved de andre ufallene?

1. Man får en “sånn passe” avtale som er er litt skuffende i forhold til forventningene.
    2.Man får en forlengelse uten at det følger penger med.
  2. Det blir ingen avtale.
    4.Det blir utsettelse.

Her er det mange utfall som skaper usikkerhet for investorer da ingen bortsett fra AZ og PCIB pr. idag har sikker kunnskap av hvor man lander. Det aller meste som skrives her på forumet forblir spekulasjoner.

Når det er sagt tror jeg det ender opp med en avtale nå i juni, og forhåpenligvis en bedre avtale enn det markedet forventer.
Et oppkjøp av fimaNac eller hele PCIB ser jeg som svært usannsynlig, selv om intet er umulig i denne verden.

3 Likes

Jeg anser utsettelse som en meget høy sannsynlighet. Covid19 vil kunne bli brukt som argument for å sparke kanna lenger ned i vegen før man ender opp på noe.

2 Likes

Svært gode betraktninger du gjør her, @Tacobaguette! Har selv sittet i aksjen siden 2015, og oppløpssiden mot mål mot AZ deal er svært spennende, men likevel ikke avgjørende for reisen PCIB skal ha de nærmeste årene. GGK er hovedsatsingen, og jeg sitter like trygt med mine aksjer om det ikke skulle bli deal med AZ. Svært mye skal gå galt om ikke PCIB om noen år er Norges desidert mest omtalte og verdsatte biotekselskap som vil få Algeta til å likne en mygg i forhold.

14 Likes

gsk skal bidra med en adjuant mot korona (forsterke eksisterende vaksiner)

Så , det blir kanskje en ny vinkling mot korona?

FimaVACC publiseres snart i et tidsskrift og / eller på konferanser.
Denne adjuanten fra PCIB er vel noe av det ypperste som eksisterer på verdensbasis og fortjener å bli brakt frem i lyset.
Ikke minst sett fra et pasient-ståsted.

Så , har adjuanten fimaVACC en plass i fremtiden blandt corona bekjempelsen?

8 Likes

Jeg har redigert innlegget mitt, og gitt deg mine betraktninger for forsinkelse. Takk @abacus, viktig innspill. Dette er selvfølgelig en faktor som også spiller inn, men om det på sikt vil føre til en reell forsinkelse for RELEASE vil tiden vise.

4 Likes

Strengt tatt er det tale om en forsinkelse og ikke en utsettelse. Noen ganger er semantikk viktig.

Med andre ord er det ikke guida noen ny tidsramme verken for interimsavlesningen eller fullt studieløp - langt mindre tatt noen beslutning om utsettelse.

Tvert om har selskapet kunngjort ulike tiltak for å bøte på at man ligger etter opprinnelig tidsskjema. Dersom innrullering av pasienter i Taiwan og Sør-Korea snart kommer i gang, kan mye “kjøres inn”.

14 Likes

1H 2020 ✓fimaVACC Phase I results published in scientific journal

PCIB- Potential COVID-19 opportunities
Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the short term.

PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs

BBC 22 May 2020
Better understanding of Covid-19’s impact on the immune system
They have looked at immune cells in the blood of 60 Covid-19 patients and found an apparent crash in the numbers of T-cells.

13 Likes

Man kan snakke om utsettelser, alle muulig slags betraktninger, og hvilke kursnivaa AZ eventuellt skal inn paa.

Men for ledelsen i PCIB, er jeg ganske sikker paa at ingen vil komme billig til PCIB aksjene. Heller ikke AZ. Da satser de heller selv, frem til teknologien er bevist suksessfull en gang for alle. Og hvis noedvendig, sitter undertegnede gjerne med paa med en emisjon, eller to til for og bevise dette.

7 Likes

Apropos klinisk testing

Da barnebarnet på 6 år kom hjem til sin mor nå etter påske og sa han likte seg i den nye kohorten han var plassert i, var det ei som skvatt! (Hun jobber med forskning på T-celler…) :sweat_smile:

9 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-133

Ny radium podcast
DNB Bioteknologi med porteføljeforvalter Benedicte Bakke

Hvis ikke PCIB passer inn i det nye DNB Bioteknologi fondet så skjønner jeg INGENTING! :sweat_smile:

5 Likes

Det har vært hypet utrolig masse om dette biotekfondet på denne tråden.

Har dere et eneste logisk argument for at PCI Biotech passer inn i den porteføljen. per i dag?

1 Like

hør hva de sier på podcasten da, porteføljeforvalteren Benedicte Bakke forklarer jo selv kriteriene de setter og PCIB passer jo perfekt spør du meg.

De er dessuten inne i Photocure som eneste norske selskap p.d.d.

Du må huske at dette biotekfondet er nytt og kun i sin spede begynnelse.

1 Like

Det måtte nå være at de er der for å tjene penger da :wink: (ikke nødvendigvis på kort sikt men med et par års horisont) Men jeg gir f i hvilke selskaper de investerer i.

Volumvektet gjennomsnitt kurs er nu 70,7kr.
Synes å se tendens til at kursen ofte ender under volumvektet og liksom skal ned på lavt volum og langt under volumvektet før børsslutt de siste dager? Stemmer det?

Er noen glade for å holde kursen i leiet, eller blir det for mye konspirasjon?

Å ende en krone flere dager under volumvektet er kanskje litt snodig? Det blir dersom det er slik flere dager mange kroner.

Lukter :rocket:?

3 Likes

Ser jo det samme mønsteret hver dag, opp på begynnelsen av dagen, så litt ned for så å gå opp 2-4 %til ca kl 11. Så faller den jevnt og trutt utover dagen til stengetid, med noen få økninger. Dette har pågått over lang tid nå. Hvorfor kan jeg ikke gi svar på :slight_smile:

2 Likes

PCIB har fått 1 - 2.000 nye småaksjonærer det siste halve året.
For de fleste av disse er teknologien og mulighetene på sikt ikke interessant. For dem er det 50/50 som gjelder denne måneden og da vi de fornuftige ta gevinsten og selge nå.

1 Like

Ingen egentlig fornuft hos småaksjonærer som gjør slikt, ihvertfall ikke om de selger alt. I beste fall sterkt innskrenket snusfornuft.

5 Likes

Er nok mange som kjøpte på 30talllet, ikke galt å sikre over 100% :slight_smile:

Ikke hvis den stiger 1000% heller ?
Så lenge jeg antar at PCIB har best risk/reward på Oslo børs er det helt uaktuelt å selge uansett hvor mye den har steget. Det er alltid potensialet fremover som teller.

8 Likes

Fortsatt ikke ille avkastning med 100% på et par mnd, samt at den er garantert på dette tidspunktet :slight_smile: