Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kunne de ikke ventet med å børsmelde dette til det var innvilget :sweat_smile: Hadde planer om å øke lodd bunken på lønnings dagen imorgen :disappointed_relieved::disappointed_relieved: jaja får nøye seg med noen mindre lodd enn planlagt

Her også,har også Smoltek som fikk sin første avtale i dag .Like spennende som Pcib.

2 Likes

Gjentar mitt spørsmål. Hva er så spes/bra med dette patentet som tilsier 25% oppgang? Gir dette grunnlag for avtaler med kr på bordet? Blir litt forvirret og er muligens ikke helt alene på den planeten i dag??
Håper noen kan gi et begrunnet svar.

4 Likes

Jo, fruen har kjøpt for vi har bryllups dag, så sprettes må det,

Dog har hun kjøpt to ser eg :joy: så da er der en for PCIb og :+1:

6 Likes

Patent for virus i desse tider, lukter gull :ok_hand:

2 Likes

Tid for litt hausse :grinning:

23 Likes

Tror ikke det har bare med børsmeldingen å gjøre i det hele tatt. Det er stor underliggende interesse for PCIB slik jeg ser det. Mange som har sittet å ventet på lavere kurs, eventuelt at markedet skal stabilisere seg. Når det da er tegn til oppgang er det mange som ikke vil stå utenfor som hiver seg på etterhvert som kursen stiger. Det er sikkert mange som har solgt på veien ned som sitter med planer om å kjøpe seg inn igjen. Det er i alle tilfeller slik jeg tolker dagens oppgang.

13 Likes

Arve:
Selve patentet står det mye god info om på fundamental-tråden, og patentet kan være svært viktig. Det er også spesielt at de børsmelder i dag at de har fått beskjed om at patentet blir innvilget i begynnelsen av april. Det kan tyde på at de ønsker å sende ut et signal til omverdenen, og da tenker jeg ikke på oss aksjonærer. Kanskje har det noe med pågående forhandlinger å gjøre.

Når det gjelder dagens (og gårsdagens) oppgang med tilhørende volum tror jeg at det handler om mer enn patentet. Det kan f. eks være større fisker på vei inn i dammen. Neste oppdatering av top 50 blir spennende.

13 Likes

Det fantes jo gode grunner til at PCIB steg til 85 kr. Disse grunnene er ikke blitt borte på veien, og prisen reflekterer nok heller hvorvidt markedet fokuserer på mulighetene eller på risikoen. Riktignok blir det nok betydelig vanskeligere å nå 85 kr nå som markedet er preget av virusfrykt.

5 Likes

Kombinasjonen total coronavirus angst båret frem av hele verdens media og ny teknologi for markedet som har et muligens ekstremt potensiale i å forsterke ALLE nye forsøk på vaksiner som hele menneskeheten nå setter sin lit til er jo så eksplosivt ladet som det går ann.
PCIB må frem i lyset.
Så enkelt er det.

PCI teknologien kan være svaret , ja , i min verden er det svaret.

lykke til

11 Likes

Takker for svar. Jeg la frem samme problemstilling for ett par uker siden ( med det samme det smallt ) men da var bl.a. kommentaren i fra Einarson i podcasten ( noen hadde spurt samme der) at dette var for tidlig for PCIB sin vaksineteknologi? Er det da sammenheng med dagens patent-melding og at det var dette vi venta på? Kan det nå vise seg at PCIB sin “metode” har noe å bidra med i dagens viruskaos? Derfor det varsles at det vil bli godkjent om få dager/uker? Kan være en tikkende bombe som øker verdien på PCIB VESENTLIG før forhandlingene med AZ er sluttført? Da kan “bamsefar” sine våte drømmer om kurs 1000+++ bli en våt drøm som blir reell etter hvert? Nesten vanskelig å oppnå hvilepuls nå. Spekulasjoner på øverste hylle men som skrevet tidligere så er det noe som ikke rimer med dagens oppgang volum osv i forhold til meldingen som faktisk bare er et forvarsel. Huff å huff for en spennende fredag det kan bli?

9 Likes

Skulle det slå til får vi vel vurdere å adoptere den underlige kombinasjonen dere har på Nordmøre med reker og rødvin her på Østlandet også :wink:

7 Likes

Rødvin og torsk er jo en perfekt og anerkjent sak så hvorfor ikke reker og rødvin? Bare prøv det. Du blir ikke skuffet.

3 Likes

Spises rekene som på Østlandet, eller er det en egen tvist?

Hva er galt med en god Montrachet til reker?

Oppgangen stemte ikke med meldingen. Det ble kjøpt aggressivt selv om det ble solgt villig. Tror det er større aktører på gang. Så spørs det om de kjører den ned for å få mer billig eller pm de har dårlig tid.

5 Likes

Ja det er jo min konklusjon også men hvorfor denne “beskjeden” om at dem vil få patentet? Ligner på at noe haster? Er dette normal “tjenestevei” da?

1 Like

@arve1954,

Det er alltid lurt å lese børsmeldinger sjøl og ikke bare lese forumtråder eller lene seg mot mekleren din.

I meldingen står bl.a.

“This US patent is therefore important for PCI Biotech’s partnering efforts and it also provides intellectual property of importance for our ability to potentially generate an internal future vaccine pipeline, said Per Walday, CEO of PCI Biotech.”

8 Likes

Internal future vaccine pipeline…med andre ord, emisjon.
12 kr i morgen, selg! :scream:
:roll_eyes:

7 Likes

Ironi egner seg dårlig skriftlig, noen ganger.
Det var ment som spøk.

6 Likes

Jeg tok den. Du skulle latt den stå litt til :blush:

3 Likes