Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg må faktisk bare ta av meg hatten for dette forumet her. Det er vanvittig hvor mange kompetente folk som finnes her :+1::pray:

16 Likes

Ja Det er vel ett annet selskap som driver med det. PCI teknologien brukes vel også i forskning på hjerne kreft uten at pcib biotec har noe fortjeneste på eventuell medisin. Men han grunnleggeren Kristian forsker på flere ting som ikke pcib eier. Eller tar jeg feil?Det er spekulativt å si at pcib har fortjeneste på noe de ikke har kommet ut med i en børsmelding.

2 Likes

Du har rett i at Kristian Berg forsker på saker som ikke tilfaller i PCIB sitt eie. (ikke m det første :blush:)

Men som Idioten skrev på en annen tråd:
“Det blir brukt amphinex som Pcib eier. Hvordan dette blir brukt er det Pcib som bestemmer så langt det ikke er sammen med noe som.fortsatt er beskyttet av patent.” :ok_hand:

9 Likes

https://www.google.no/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-06-07/astrazeneca-approaches-gilead-about-potential-merger

7 Likes

Da blir det vel ikke inngått nye avtaler med eksterne selskaper i en slik fase?

1 Like

Hvorfor ikke?

2 Likes

Hmmmm, selv om det er en såkaldt henvendelse i følge personer tæt på (???), så får man straks tanken - hvordan med PCIB aftalen, er den så skubbet lidt ned af rangstigen.

Altså tænkt som, mon Astra Zeneca har tankerne andetsteds, som kan forhale en aftale, i fald der er hold i ovenstående…

Selv tror jeg det ikke af flere grunde, først og fremmest fordi disse forhandlinger formodentlig har foregået gennem et års tid, vi er tæt på en deadline, Astra har resurser til mere end en forhandling, og ikke mindst PCIBs har nogle enestående produkter…

1 Like

AZ inngikk nettopp av relativt omfattende lisensavtale. Den ble delt her på forumet.

Prosessen med GILD er ikke dagsfersk.

“The U.K.-based firm contacted Gilead last month about a possible tie-up, the people said, asking not to be identified because the details are private. AstraZeneca didn’t specify terms for any transaction, they said”

Så det eksempelet motbeviser antagelsen din:)

9 Likes

100% enig. AZ er så store at de klarer å ha flere tanker i hodet samtidig. Dette har med største sannsynlighet ingenting å si for PCIB, annet enn at det viser at AZ har ambisjoner om å vokse. :+1:

8 Likes

Det nye Gilead/AZ vil få en enorm økonomisk slagkraft.

Så Pcib er muligens på vei inn i et samarbeid med verdens potensielt sett største BP.

13 Likes

OMG tenker man her at AZ og GELIAD deal legger en evt. avtale med PCIB på is?

Hvor stor er AZ? I hvor mange land er de tilstede? På hvor mange områder jobber de? Hvor mange sykdomsforsking holder de på med?

Come on, who is so narrow visioned to think that little PCIB plays some kind of hinder between AZ and GELIAD ??

1 Like

AZ har tydeligvis forstått potensialet til Pcib og forstått at de trenger flere muskler for at finansiere et komplett oppkjøp på sikt.:wink:

2 Likes

Får i så fall en mcap på ca 230 mrd $ og top 3 (helt jevnt blant de tre neste bak nr1) BP i Mcap.

https://finance.yahoo.com/quote/GILD/

4 Likes

Oppsiden for PCIB blir ikke mindre dersom (AZ + Gilead) tar PCI i bruk :blush:

11 Likes

Normalt sett vil det være en periode med frys i inngåelse av nye kontrakter og avtaler i slike prosesser. Med mindre motparten har kjennskap og er innforstått med at noe sånt er på gang. Risikabelt, det her.

På ingen måte

3 Likes

??? 230mrd… også bruk av isch 1% gir problemer ??? (om det er så høyt forresten)

2 Likes

Forklar det gjerne.

Du kjenner detaljene rundt AZ-Pcib dealen allerede(01.07) så det krever ingen forklaring

2 Likes

Selvfølgelig, bare tenker høyt og ser på mulige utfall da PCIB utgjør min største investering. Og da tenker jeg også at det finnes så klart mulighet for at alle pågående avtaler vil kunne fullføres før en eventuell sammenslåing. Men oppkjøp av PCIB ser jeg nå på som langt mindre sannsynlig, i alle fall i første omgang.