Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Since the Q4 2019 reporting an additional 4 sites in US have been activated, meaning that 34 of the originally planned 40 sites in Europe and US are currently activated. In addition, PCI Biotech has made regulatory progress in the process of adding Asian sites into the RELEASE study, having secured recently regulatory approval in Taiwan

South korea next :smile:

The US patent to be granted in April 2020 gives broad coverage for the combination of TLR agonists with the fima Vacc technology.

This US patent is therefore important for PCI Biotechs partnering efforts and it also provides intellectual property of importance for our ability to potentially generate an internal future vaccine pipeline, said Per Walday, CEO of PCI Biotech.
Todays announced US patent secure protection until 2035 and this patent application is still pending in Europe and key Asian markets.

Med disse meldingene og uten corona “rabatt” tipper jeg vi hadde ligget rundt 100kr aksjen idag.
#Arctic kursmål 86, uten disse 2 siste børsmeldingene

8 Likes

Må foglarna vite, men det gir jo grobunn for spekulasjoner, men klarer ikke å se noen som utpreger seg.

Er det vanlig å få bekreftelse på forhånd at en vil få innvilget patent ?

2 Likes

Uvanlig , men så er det uvanlige tider. Generelt er amerikanernes svar : “You dont have a deal , until you have a deal”

1 Like

1.400kr.

Og det er tidenes røverkjøp!

For AstraZeneca? Eller blir de kuppet i en budkamp?
I så fall kan prisen fort ende over 2.000kr.

«Les og forstå. Les og forstå.»

11 Likes

Wow… aldri sett mer omsetning enn idag.

image

9 Likes

Jada , det var jeg som laget regnestykket som endte ( beskjedent ) på 1400 kr i fjor. Men livet er dessverre ikke det samme i dag. Antar de fleste ( også Must ) vil akseptere 700 kr nå… Ellers : Den som ikke er inne ved børsslutt i morgen , burde kanskje få en tapperhetsmedalje. Helgen kan bli lang :slight_smile:

Kveldens beste vits!!

3 Likes

Tilogmed Snøffelen og Sørlendingene mener jeg har nevnt kr 1200 til kr 1500 som ikke utenkelig sum som bud :blush:

Deilig med spekulasjoner på Gode dager :money_mouth_face::blush:

9 Likes

For å bruke tilgjengelige tall vi kjenner fra før : 7 x 86 kr blir 602 kr…Kanskje også EM skjønner at BP bør kjøre løpet videre …hurtig ,( med ubegrenset kapital ) til gode for menneskeheten ? …Ingenting er som i går

Har skrevet dette gjentatte ganger på denne strengen

EM har ikke tatt 10,09 % av aksjene bare for å legge noen milliarder til bankkontoen.
Den som vil ha EM sine aksjer må legge noe annet enn penger i budet!

4 Likes

Dersom aksjene mine skulle bli tvangsinnløst til en kurs under 2 500 kroner (tilsvarende under 8 mrd. € for hele PCIB), vurderer jeg å kjøpe aksjer i AstraZeneca for en betydelig del av gevinsten.

PS
Nå er det riktignok en tid siden det ble gjort sammenlikning med danske Genmab her på PCIB-trådene, men til orientering utgjør dagens markedsverdi av Genmab hele 3 700 NOK per aksje i PCIB.

12 Likes

Men henger ikke den 7-gangeren veldig fast i det oppkjøpet det tallet er hentet fra? Her kan det jo ha vært en haug med parametre som ikke stemmer i PCIB-verden. Hva er egentlig grunnlaget for å bruke akkurat 7 her? Fordi saken er det nærmeste sammenligningsgrunnlaget vi har?

Og – kan vi egentlig si med noen grad av sikkerhet at dagens kurs har noe å si for riktig utmåling av potensiell kjøpssum? Teknologien har ikke endret seg, ei heller problemene BP ønsker å få has på.

4 Likes

“Statsminister Erna Solberg sier de gir 2,2 milliarder kroner til vaksine for pandemi-bekjempelse. - Vi gjør det for å få frem en coronavaksine - og for å forberede oss på neste pandemi,”

4 Likes

Akkurat 7-gangen er selvsagt bare et eksempel på hva som kan skje… selvsagt er jeg ganske så enig i hva dere skriver , også jeg kan vente til vi blir Norges Genmab. “Spekulasjoner på gode dager” som Chilli skriver.

3 Likes

Huff, her blir det for mye spekulasjon om fremtidig rikdom! Logger av.

3 Likes

Jeg tar meg selv ikke så alvorlig at jeg forteller når jeg logger av. Tror ikke mange er interessert i å vite det :slight_smile:

2 Likes

Hva da, for eksempel? Og hvordan vil det evt påvirke oss dødelige som i hovedsak er ute etter pengegevinst?

1 Like

De er nok som nevnt av Jonas Einarsson veldig bekymret for å teste ut helt ny teknologi i en vaksine de ønsker å få klart så raskt som mulig. En mulighet og kanskje også strategi kan være å vente ut de testene på vaksinene som gjøres nå, og når en eventuelt får hurtig godkjenning på de/den vaksinen som har best resultater så kan en eventuelt prøve seg på å hive seg inn i “runde 2” når en skal videre dokumentere effekt og kanskje være med i en studie arm.

Dersom en avventer til dette tidspunktet så slipper en også å “satse” på en av vaksinene som er under svært hard konkurranse og risikere å bruke tid og ressurser på noe som til slutt viser seg å havne utenfor standarden.

12 Likes

Slik jeg oppfatter det EM sier i et av de få intervjuene han har gitt , er han opptatt av at hans investeringer skal gagne samfunnet.

Når vi vet at Oslo Keftsenter er et av verdens beste på kreftforskning, er det tenkelig at EM vil kreve at den som ønsker full kontroll over OCC sitt “gullegg” skal bidra til å styrke OCC.
F.eks. ved å kreve at kjøperen legger forskningsavdeling(er) til Norge, eventuelt etablerer produksjon i Norge.

5 Likes

Hva med en reke emisjon? Kan godt hende vi trenger det snart. vinn-vin !

Sorry :stuck_out_tongue_winking_eye: god natt

2 Likes