Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ett typisk tegn ( dessverre er det slik) er at for eks PCIB får et unaturlig volum og kursløft en dag og så kommer melding dagen etter.
Vår lille børs har vært plaget av en del lekkasjer og dette tror jeg aldri vi blir kvitt.
Så dette kan være gull-tipset for når du setter alle kluter til.
ALLTID noen som vet mer enn markedet og slik vil det nødvendigvis være så lenge det er flere som deltar i møter/forhandlinger.
På mange måter greit at betydelige nyheter kommer før eller etter børsens åpningstider.

3 Likes

Om du ikke tror lededelsen i PCIB og AstraZeneca klarer å kontrollere innsideinformasjon om dette, så har du ikke mye tiltro til dem. Selvfølgelig kommer meldingen utenom børsens åpningstid. Sannsynligvis etter. Særdeles dårlig strategi å “vente til du ser volum og stigning”, vil jeg mene.

24 Likes

Spot on polygon. Vil påstå at PCIB er av de proffeste på dette på Oslo Børs. De har vært i gamet lenge og går ikke på noen miner her.

14 Likes

Ledelsen i selskapene har stålkontroll på informasjonsflyten. Derfor alle tolkninger av kroppsspråk, semantikk, hosting og harking. :wink:
Men i et sånt klima kan ryktespredning få enkelte svake sjeler til å reagere feil - som regel selge for tidlig. Men det er ikke ledelsen i PCIB eller AZs feil. Punktum.

4 Likes

For mye lesing er heller ikke bra. Skal jeg innølse noe lån eller bli det slik at i etterkant viser seg at jeg kunne ha innløst mye mer lån. Og vi har hatt vår ups og downs flere ganger i de siste årene, så at ta en del gevinn nå er meget fristende skal innrømme det. Men så har jeg også sett at langsiktighet lønner seg på en vinning hest.

Si for eks at man satser 100 på PCIB og hadde tatt ut hvergang 20 etter 20% oppgang.

Så hadde min avkastning betydelig ligger lavere.

Så never change a winning horse (PCIB) , blir det en utsagn når vi ser tilbake på historie i 2025?

11 Likes

Tipper meldingen (budet paa PCIB;-) kommer i morgen, mandag eller tirsdag. “most soon”;-))

3 Likes

Følgende utsagn kopiertfra over her---------

“We have this as a delivery solution for gene therapy such as nucleic acid therapeutic. On slide 19, the main bottleneck in this area which has a huge promise if it can be realized is to deliver sufficient payload of the nucleic acid therapeutics into the cells and We have a very efficient delivery system To do this. We can deliver a number of different nucleic acid therapeutics and we can do it quite efficiently and localized and targeting

Da er vi vel verdens beste på området da vell?
Flere 10 år med forskning worldwide har ikke gitt ønsket resultater /effekt men PCIB ser ut for å sitte på løsningen?

Korriger meg gjerne men begrunn.

Sett at AZ og PCIB ikke skulle bli enig om en avtale så er jo overstående like sant.
Altså , en eventuell utgang uten avtale med az på dette gjør jo i realiteten ikke noe med selskapets verdi og produktenes effekt.

Psykologien vil jo føre til en "midlertidig fartsdump "men alt er intakt.

Dette er altså ikke noe “clavis modell” hvor selskapet mister all verdi.

Viktig å ta med seg i vurderingene.

Kan en sitte med aksjene gjennom et slikt utenkelig senario så vil verdiene komme tilbake skulle en tro.

Men det blir nok avtale.

lykke til

12 Likes

TheLion.
Har du troa så sitt stille.
Hadde jeg investert og tenkt som en mekler,og gevinstsikret på eks 50 % oppgang.
Hadde jeg ikke vært i nærheten av der jeg er nå.
Med 14 gangern på noen aksjer…
Nei. Jeg har hatt troa i Maaaange år, og selger ikke på kurs.
Men hva Pcib presterer. Og det er nå det begynner.
5 Amerikanske politimenn på ryggen, hadde ikke fått meg til å selge nå !!!

14 Likes

Jeg har ligget siden 2008 innenfor topp 50… så kan vel si jeg er langsiktig :wink:

4 Likes

Da er vi 2 !!!:metal:

2 Likes

Jeg synes de engelske uttrykkene er gode å ha i bakhodet; “The trend is your friend”, og “Never catch a falling knife”. I dette tilfelle gjelder THE TREND IS YOUR FRIEND!

2 Likes

Må da være et meget godt tegn at aksjen “vår” står i mot trenden i dag, og holder stand på en ellers blodrød børs.

5 Likes

Imponerende! Men da antar jeg du har en medisinsk bakgrunn?

Rolig nå gutten . Jeg skrev for eksempel PCIB og har ikke noe med tilliten til ledelsen i PCIB å gjøre.

3 Likes

Vi går MOT børsen og da også MOT avtale ???
Lov å leke med tanken i varmen.

3 Likes

Vel, du skriver at det kommer til foreligge ulik informasjon i markedet, og den må i så fall lekke fra enten PCIB eller AstraZeneca. Så da er det sistnevnte du ikke har tillitt til da?

Din overlegne alder er nok grunnen til det fryktelig utdaterte synet på OB som en ”røverhule”. Et syn som kun lever videre i noen tradere sine hoder som en behagelig forklaring i en del sammenhenger.

8 Likes

Er det raketten som tennes i dette øyeblikk?

2 Likes

Får fyre opp dette først!

Selgerne forsvinner etterhvert som kursen stiger, håper dette holder seg:-). Ser at når børsen synker flytter folk pengene fra Olje til andre bransjer :-). Deilig!!!

3 Likes

«Vi vil lykkes». :crossed_fingers:

4 Likes