Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

NOK EN GANG : Var bare et eksempel. Hadde hukommelsen vært på topp så kunne jeg nok ramsa opp en del typiske eksempel HAR FULL TILLIT til både PCIB og AZ.
Mye småtriks på børs som dem nye ikke kjenner til. For eks et meglerhus anbefaler STERKT kjøp en dag og så topper dem selgersiden neste dag. Var så lett å se i gamle dager da alle handler ikke var anonyme som i dag.
Kos oss over oppgangen og glem “krangel”. Ha en fin dag.

8 Likes

Mye PHO gevinst som blir puttet i PCIB idag vell? I tillegg nærmer det seg helgen, og da vil vell folk være tidlig ute før alle skal hamstre før fredags ettermiddag

4 Likes

Blir bare å krysse fingrene nå fremover. 19 dager igjen før siste børsdag i Juni er omme. Magefølelsen min sier at de kommer med info om ganske nøyaktig 2 uker ifra i dag. Jeg er ihvertfall klar for takeoff om det skulle være i den retningen det går :slight_smile: Dette er den største triggeren jeg har vært med på i selskapet, og om det blir en eller annen form for avtale så er jeg rimelig sikker på at det blir av stor betydning. Hva kursen er i forkant er etter min mening ikke så falrig. Det som er viktig er hva kursen blir etterpå. :crossed_fingers:

Og for de andre som meg som trenger en nedtelling til siste børsdag i Juni:

https://www.timeanddate.com/countdown/launch?iso=20200630T155959&p0=187&msg=PCI+BIotech+småprat+takeoff&font=cursive

Så håper vi det blir en like vellyket launch som med spacex :crossed_fingers:

15 Likes

Er dette starten på opp til flere FOMO-dager.???

3 Likes

Dette har vel litt å gjøre med uttalelser i går å gjøre. At nå tror enda flere på avtale.

Jeg håper det. :+1: Feriepenge på konto d.20 :star_struck:

1 Like

Det hadde passet meget bra med Einarsons uttalelse om siste podkast den 26… :smiley:

2 Likes

Man må vel regne med at forhandlingene som pågår er reelle nok, og at ingenting er avgjort før det er avgjort. Selv om begge partene skulle være svært interesserte i å få til en avtale så ligger det vel også i sakens natur at ingen ønsker å gi mer enn nødvendig for å få til avtalen. Hvis en av partene virker desperat etter å få til en avtale så må man nok regne med at det blir utnyttet av den andre parten. Her ligger det imidlertid viktige incentiver på begge sider av forhandlingsbordet, så slik sett er nok interessene godt balansert. Tror PCIB har en realistisk tilnærming til forhandlingene og ikke er et lett bytte for taktiske utspill som måtte spille på frykten for ikke å få en avtale. Og det lille man kunne tolke fra PWs referanse til avtalen i går tyder også på at alt er under kontroll.

13 Likes

Har nevnt det tidligere men PCIB er ikke så avhengige av penger fra AZ for å komme i mål med RELEASE. Blir det utsettelser der kan man hente 50 mill raskt. Selv på kurs 30 uten AZ deal. Videre har vi Bøhn i spissen for styret som kjenner teknologien godt, stålkontroll på det enorme potensialet og “skin in the game” med over 120 000 aksjer. Jeg tror størrelsen på den evnt avtalen rett og slett avhenger av hvor gode data er forsket frem. Jeg tror ikke PCIB lar seg presse veldig økonomisk. Blir det en elendig økonomisk avtale men veldig gode data vil dette skape negativ presedens senere. Dette er en plattformteknologi, og virker det på alle 3 områdene kan man ikke selge seg billig. Strategien om å lisensiere ut står seg. Dette vet både ledelsen og styret i PCIB, og forhåpentligvis AZ også. Lykke til!

12 Likes

Er det en logisk grunn for at AZ venter til siste frist med en eventuell avtale?
Er det f.eks. testresultater de har ventet på som kan være grunnen?

Til April var noe test resultater av Q4 ikke vurdert som jeg kjønte. Alt i alt blir det en rask prosess.

1 Like

Det er nok en del av grunnen da det grunnlaget må være med som en del av vurderingen. Ellers er det nok å bli enighet rundt betingelsene og masse advokat mat i forhold til at kontraktene skal bli god som gull.

2 Likes

Kan du ikke bare ta et par tiere til, Arve, og sveipe opp det som ligger frem til 74?

7 Likes

Kunne de ikke først signert avtale for onkologidelen siden denne har vært klar lenge, og så heller utvidet avtalen til andre områder ved en senere anledning? De kunne feks gjort en ny avtale på at det må gjøres mer undersøkelser utenfor onkologi for å finne alle bruksområder for fimaNAc. 6 uker på å finne ut om fimaNAc også kan benyttes utenfor onkologi er vel litt i minste laget om ikke det er en spesifikk sykdom de retter seg mot.

Tja, det kunne det vel gjort. Men hvorfor? Bare for å spare noen få uker?

Alternativet er jo få et bredere bilde, mer oversikt, bedre beslutningsgrunnlag og en prosess istedenfor to.

3 Likes

Tror en avtale om onkologidelen kunne vært gjort for flere mnd siden, så kunne de brukt tiden frem mot sommeren til å undersøke mer for andre indikasjoner.
Siden de har gjort det på denne måten tenker jeg det er større sannsynlighet for at AZ ønsker ekslusivitet.

7 Likes

Og det kunne fyrt opp kursen og ikke minst oppmerksomheten betraktelig

2 Likes

RT 73 13:08

4 Likes

Børspause i PCI Biotech Holding

21.11.2016 Det er innført børspause i PCI Biotech Holding. Oslo Børs undersøker kursbevegelser.

Nå kan man nok si at den gang var det pga forventninger til Q rapport dagen etter.

Hvis ikke hukommelsen spiller meg ett skikkelig puss minnes jeg at både PHO og NANO har opplevd bevegelser i forkant av nyheter de siste 5 årene. Lekkasjen behøver ikke komme direkte fra selskapet, men fra andre som jobber tett på. Hvor mange personer har mulighet til å se PCIB og AZ representanter komme smilende ut av samme møtelokale ?

2 Likes

Har 90 k og det får være bra. Tenk å sitte med 90 og det ikke ble avtale. Huff nei mer risiko tør jeg ikke ta. PS. Som jeg har prediket tidligere så blir det avtale!!!

2 Likes