Men samer skryter sikker på seg litt rein til andre samer, spesielt etter ett par øl😅
Samen ble spurt om hvor mange rein han hadde og svarte 100 på selvangivelsen og 1000 på vidda.
Det virker som noen trodde på avtale i dag og når den ikke kom så kaster dem korta. OK. Tenk om det kommer noe før børs i morgen? Surt å selge i dag da.
Venter bare på the ggggguuu(d) news.
Tror ikke det blir joint venture som Sørlendingen. Vi er for små og kan f,eks ikke ta ansvar for utvikling av levering alene. Men har tro på en stor avtale med enerett og rettet emisjon(10 %) langt over dagens kurs.
Nei da, jeg har to kontoer, men står sammen listed på vps.no og som ranked sammen på PCIB sine lister.
Det blir ikke lagt sammen på aksjonærlisten dersom de ulike kontoene er spredt på ulike AS/privat, samt dersom deler er på investeringskonto zero.
Imponerende at vi har 140% av topp 20 på forumet.
Zerohedge skriver at den amerikanske finansminsiterene Mnuchin, har meddelt at han vil sproeyte nok en trillion dollar til inn i den amerikanske oekonomien den neste maaneden.
Trodde det skulle reversere fallet paa de amerikanske boersene, men saalngt ser det ikke slik ut. Men uansett kan det forhaapentligvis bidra til at boersfallet de neste dagene ikke tiltar for mye.
For det hadde vaert greit med en ok boers, frem til AZ meldingen kommer.
Har du lest hva gepard1 skriver på HO…?
Dow ned nesten 4,5% så i morgen kan vi få en karamell som svir i alle retninger og da kan den beste plassen være å ha pengene sine i PCIB.
Blir vi også rammet vil jeg vurdere å melde meg inn i 100k-klubben og kjøpe en 10-er til.
Måtte ta en fl rødvin nå for å roe spenninga. Marinert ytrefilet
av svin i dag i stedet for reker.
Vi har det godt i Norge.
Jeg pleier å si vi har det godt vi rike og min bror ( ikke flink med penger) svarer : vi har det ikke så verst vi fattige heller.
Skål for en spennende fredag.
Da måtte jeg igjen gi litt etter for spekulantgenet i meg i dag. Kjøpte en mindre post for å få være med på mulig moro.
Sist jeg solgte meg ut av dette selskapet var i fjor på kurs 30.
Jeg har lenge vært skeptisk til mulig avtale med AZ. Har tenkt at siden det drar seg ut mot deadline, kan ikke AZ være spesielt overbevist. En del av innleggene i denne tråden har dog fått meg til å forandre mening. Hadde AZ ment at en avtale ikke var aktuell, hadde de ikke kastet bort sin dyrebare tid på dette. Spesielt ikke etter først å ha brukt 5 år på samarbeidet.
En fare har også vært at Corona krisen skulle ha forsinket hele opplegget. Men da måtte PCIB ha meldt dette for lenge siden. En slik forsinkelse ville man jo ha kunnet kalkulere for i det minste flere uker siden. Det ville vært rart om de kom med en slik melding nå på målstreken.
Tenker også at både AZ og PCIB vil unngå å havne i samme smørja som NattoPharma og Kappa, med krangel om patenter og trusler om søksmål. Her har de muligheten til å få det formelle på plass før videre beslutninger tas - og da er det logisk at man bruker tiden man har til rådighet disse dagene i juni.
Da Bayer gjorde avtale med Algeta var det finanskrise!!!Altså gode dealer er mulig i alle makroforhold
Fra cirka 10kr i 2009 til cirka 360kr i 2013!
Det ble cirka 18-20 mrd i mcap for den ene indikasjon.
@Jubel, rett skal være rett. Da Bayer kjøpte opp Algeta, var det slett ikke bare Alpharadin (seinere Xofigo) de kjøpte, men også forskningsresultater fra utprøving av et tilsvarende legemiddel mot brystkreft.
Men ikke minst var det den thoriumbaserte teknologien som Bayer var ute etter. Alpharadin var imidlertid Algetas frontprodukt.
Så den hopper altså fra ca 40 til bare ca 65 på en deal verdt 800m dollars🤨 Trodde det var mer! Bruker man algetaeksemplet viser det egentlig at man (i et riskperspektiv) bør vente til dealen er inngått fordi man vil ha god tid til å få med seg en heftig oppgang uten å sitte inne før dette er bekreftet. Just saying
@Sleeperts Det vil nok være avhengig av hvordan avtalen er formulert. Føler egentlig at det er veldig vanskelig å sammenligne PCIB med andre avtaler og responsen de har gitt.
Da Algeta signerte denne avtalen, kunne de ikke snu seg rundt å tegne 20 nye slike avtaler på andre indikasjoner.
En verifisering av teknologien vil prise inn en sannsynlighet for ytterligere avtaler, og da er det bare å finne frem multiplikasjonstabellen
Blir nok ikke like lett å hoppe på PCI-toget etter avtalen er signert
Hvor mange aksjer var det i Algeta når avtalen ble inngått?
Det interessante er jo hva økningen var i mcap, ikke aksjekurs.
Opp 62% på en dag er jo ikke gale;)
Den gikk fra 40 kr sent i 2009 til 220kr i 2011. Det er en oppgang på 190kr på svært kort tid. Det er jo russiske prosenter på kort tid. Og dette var i «gamle dager». Tar gjerne ti gangeren fra 70kr til 700kr på like kort tid som det . Det er i så fall helt fantastisk verdiutvikling.
Og Abacus har rett i detaljene. Og Algeta fikk ikke 800 millioner usd upfront altså😂. Mange måter å strukturer en mulig avtale på.
Se på mRNA dealer snøffelen lagde oversikt over. Det er Nac teknologien. Det hotteste i biotek. Og en mulig kommersiell avtale vil i PCI Biotech sitt case kunne være flere indikasjoner. Videre bør du se på hvordan biotek har utviklet seg siden 2009 med prising og EUR , USD mot NOK.
Vi burde ikke få noen dårligere avtale en dette.