Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Asia pleier ikke å gjøre så veldig mye, men futures kan være en god indikator og de er nå grønne :+1: vi får se om osebx tok ut alt eller en del av fallet i går. Å hvem tørr å sitte utenfor en hel helg??? :scream:

6 Likes

@Danron10 , @dr.Stockman. hvem vet har dere rett, tror nok at noe sikre noe.
Screenshot 2020-06-12 at 07.58.41

4 Likes

Nei, si det. Man må tenke seg godt om før man går til et slikt skritt. Mye taler for at det vil bli en avtale. På mandag skriver vi 15 juni. Dersom en avtale skal behandles at styret og aksjonærene, og samtidig være klar før 1 juli, er der snart ikke mer tid og ei enn at den må presenteres. Skjer det i dag eller i løpet av helgen? Vel, om det skjer og avtalen ligger der mandags morgen, så vil dem som har satt seg på sidelinjen gå en traurig sommer i møte. For å si det mildt…

8 Likes

“… og aksjonærene” ? Den skjønte jeg ikke.

2 Likes

Det eneste som må godkjennes av aksjonærene er vel et bud på selskapet, og dersom det skulle skje er jeg sikker på at 30.06-fristen eventuelt blir flyttet til dagen da budfristen utløper. Det burde ikke by på problemer for noen av selskapene.

Men jeg har mer tro på at vi får en avtale med eksklusivitet på enten hele, eller deler av, FimaNAc. Og for alt vi vet kan denne saken ha kommet helt til styrerommene allerede, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og ikke stresse med «nå må det snart komme dersom…» osv.

7,60% sjanse for melding i dag. Ifølge @anon70076902. Altså over 90% sjanse for at vi må vente noen flere dager før vi hører noe. :sunglasses:

«Det kommer en melding i juni». Hilsen PW. :wink:

13 Likes

Vel, ifølge noen her inne så vil en melding komme på en Fredag, så man har helgen på å fordøye ting.

Det betyr at det er 33.33% sjanse for melding i dag :joy:

4 Likes

Radium 104 tid ca. 50 min. Snakker Jonas om, at hvis et selskab skulle købe hele pci, skal de have aktiviteter indenfor alle områderne pci leveringsteknologi arbejder med. Mit hoved har ikke stået stille siden den kommentar. AZ har aktiviteter indenfor alle områderne og har samtidig travlt med CoVid19 vac området, som jeg synes manglede for et par måneder siden. De passer jo perfekt til hinanden…

9 Likes

Tror nok denne saken har vært i styrerommet lenge​:grinning: Tror nok de er enige om alt allerede. Kun jussen som gjenstår​:+1::grinning:

4 Likes

Det er utrolig spennende dager vi har i vente.Tror kursen kommer til og svinge mye ,men at trenden vil vær opp i neste uke helt til vi får avklaring.Da blir det himmel el helvete.Tror jeg trenger noen øl nå.

2 Likes

Skulle være en smiletegn. Ble grining😀

1 Like

Det er berre lekkert. Aldri har det vært større opplyst sannsynlighet for børsmelding!?Må det bli et lykkelig utfall :crossed_fingers: :rocket:

Hvis en person har hatt tiltro til avtale før, er det rart å sitte uten PCIB nu?! Uten PCIB i porteføljen er risikosport i helgen? Kanskje ikke noe poeng å bli veldig overrasket om PCIB kursen ender solid opp før helgen?

Nu kan det påpekes at riskreward vurderinger er høyst individuelle i markedet. Det kan sies å vises nu når PCIB kursen i dag er ned i et scenario med BP melding innen Juni. Burde egentlig kunne tilsi stor økning når en biotekmygg ligger lagelig til for en mulig kommersiell avtale med et big pharma. Hvor ofte er slike mulige avtaler på forhånd annonsert? Har aldri opplevet en slik mulighet. (Og ja det er risiko, høy mulig oppside, og no free lunch)

6 Likes

Kommer det ingen børsmelding før helgen får vi ordne det selv.

mrbean-az

11 Likes

Jeg må innrømme at jeg fryktet en smell i dag men ser ut til å gå greit.
PCIB tror jeg ender dagen i pluss.

9 Likes

Tangering laveste aksjekurs på 9 børsdager idag.
Men kan se ut som at 68,50 er en litt magisk grense/støtte for kursen siden dette har hvert laveste kurs et par ganger de siste 9 børsdager og fallet stoppet her nå i morges.

Bamse; Ettersom du er så fryktelig bekymret for at jeg er for mye diversifisert og har for lite PCIB-aksjer, så fikk jeg kjøpt litt mer rundt 69 nå i morges, og er nå tross alt eksponert med 39.800 aksjer (dvs. en drøy promille av alle aksjer i PCIB :wink:)

11 Likes

En fantastisk tråd fra kontorstolen av mai 2019
Anbefales.

6 Likes

Brukbare odds, spretter den herfra og går gjennom 74 er det fint lite motstand å se før 82, faller den under 68,5 er det 65 som er neste.

5 Likes

Det er fortsatt mye som henger i PCIB luften. Vil f.eks. AZ eller Moderna ta i bruk fimaNac eller fimaVacc i sin bestreben paa og bekjempe Covid 19. Og vil utlralyd revulusjonere bruken av fimaChem, og fimaNac?

Hvor langt har PCIB og AZ kommet i og sette verdier paa i dette, i tillegg til sin verduvurdering av fimaNac paa flere omraader enn onkologi???

Alt dette henger i luften, naar vi tappert forsoeker og regne ut hvor mye en avtale med AZ kan vaere verdt. Alternativt hva ett bud burde ligge paa?

1 Like

Da har jeg kjøpt inn en kartong korrekturlakk med løsemiddel

Google Photos

Reprising av PCIB og nye kalkyler krever mye rettearbeid og pensling av regnearket mitt… :crayon::chart_with_upwards_trend:
Skriver rett på skjerm

3 Likes

4 Likes

Nå sitter man spent å ser om den går igjennom 74… :crossed_fingers:

2 Likes