Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

stiger mye?

Vi var på 83.

Vi burde vært tresiffret…

8 Likes

Jubel…

Det du sier mellom linjene at det er fokus på virus om dagen :joy::joy:
Folkens, PCIB er en sjelden mulighet til rikdom… Det beste kinderegget noen kan ønske seg… FimaChem, FimaVAC og FimaNac…

6 Likes

Synes det faktisk var en god nyhet jeg, og valgte å gi den både tommel opp, og likes, selv om noen ga den en tommel ned her på PCI-tråden.

Følgende blir bare (ville) spekulasjoner, men det er jo det vi delvis har en småprat-tråd til.

I går kom altså PCI Biotech med melding om at de ville bli innvilget patent i US i april. Så hvorfor ikke melde om det når patent offisielt er innvilget?
Kanskje flere grunner.

Patentet gjelder jo både profylaktisk og terapeutisk vaksine:

" The combination of TLR agonists with PCI Biotech’s vaccine technology, fima Vacc , has been shown to be effective for enhancing cellular immune responses that are important for the effect both of therapeutic and prophylactic vaccines."

Og på en måte som både er viktig for bekjempelse av virus- og bakterierelaterte sykdommer.

"TLR agonists have similarities to molecules present in various types of infectious agents, like viruses and bacteria, and can act as adjuvants to alert the immune system of a possible infection, thereby activating the immune system. "

Så det er vel ikke utenkelig at det kan være verdt å prøve ut PCI-teknologien på coronaviruset, hvis noen ønsker å gjøre det.

Når Erna Solberg gir 2,2 mrd av norske skattepenger til CEPI, som vel har hovedkontor i Oslo, London og Washingthon, og kan det jo være en grei deal å gi noen hundre millioner norske kroner til fimaVACC for å kjøre i gang vaksineprogram.
Om CEPI hadde vært først partner på fimaVACC ville det gitt en makeløs publisitet

Kanskje helt tilfeldig at disse to nyhetene kom samme dag?

PCI-nyheten i går var uansett en flott nyhet overfor AZ for å vise verdiene som ligger i selskapet vårt.

48 Likes

Jeg tror det var et helt bevisst trekk av PCIB.
Det var som å si “Hey, her er vi”

10 Likes

Myndigheter USA vil innvilge patentet. Mulig det hastet?

10 Likes

Hvis de forteller en samarbeidspartner om at et patent straks innvilges, så må de vel børsmelde det?

3 Likes

Hvis AZ er på neste top 50, da går aksjen 100% på få minutter.

3 Likes

AZ kan da ikke handle i PCIB når de er i forhandlinger, eller?

1 Like

Fortsatt noen som lurer på om Storhai er på vei inn? :smiley:

Folk lempa ut på 30-31-32. kr i går. Utrolig synd for dem det gjaldt.

4 Likes

Usikker. Men du har sett posisjonering fra konkurrenter eksempelvis innen tank markedet. Så er sikkert mulig også i biotek?

1 Like

Synd ? Det er heilt frivilllig !

5 Likes

Brant meg litt selv der, livsfarlig å trade for mye i denne :slight_smile:

3 Likes

Skrives en del om PCI Biotech nå på internasjonale medier grunnet oppgangen, så får litt fortjent oppmerksomhet. Fant i forbifarten en portugisisk lenke som jeg ikke skjønte så mye av, hvor PCI Biotech også er nevnt (her er lenke med google translate aktivert:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbragamagazine.com%2F2020%2F03%2F27%2Ftumor-celular-p53-antigen-mercado-2020-anlise-de-crescimento-da-indstria-global-segmentao-tamanho-compartilhamento-tendncia-demanda-futura-e-atualizaccedil%2F

4 Likes

Ligger an til nok en omsetning helt i rekordsjiktet i dag.

tenor (1)

4 Likes

Mulig Spetalen oppdaget at dattera er mer sexy enn mora ?

6 Likes

Det ser ut som det er veldig smart av PCIB og boersmelde innvilgede patenter. For bedre reklame enn dette, er det vanskelig og oppnaa. Faar haape PW fortsetter med dette.

Ellers undres man over om det er noe stoerre paa gang? For de siste to dagers kursbevegelser har vaert fantastiske.

10 Likes

Mandagens liste vil vel ikke vise endringene for disse to siste dagene med rekordvolum???

1 Like

Var færre aksjer å få «haiet inn» i intervallet 40-50 enn i 30-40.
Kan tyde på det bare er stabeisene igjen i aksjen :smile:
Bra :+1:

5 Likes

Eg er så glad eg ikke prøver å trade. Så slipper en løpe skoene.

Når det er sagt så tror eg at eg ofrer 10k i dag så eg blir kvitt årets forskudd skatt, greit å bli kvitt den nå.

5 Likes

Kan prøve å trade i aksjer, men IKKE i Pcib.
Ikke når man vet potensialet til Endosomal escape/release.

4 Likes