Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det kan vel ikke være bedre timing enn i disse dager med å komme med melding om invilget patent på sin fimavacc teknologi i USA. I USA har de nok plutselig de siste dagene satt ekstra fokus på denne type teknologier i disse dager. Jeg vil nok også tro at en del som er kjent med selskapet og teknologien som tidligere kanskje bare har tatt en rask kikk kanskje nå får øynene opp og går litt mer i dybden. Om de sjekker detaljene og dataene som foreligger så burde interessen ta seg ganske kraftig opp. Noe vi ganske så tydelig ser nå.

15 Likes

Etter å ha vasket spy i hele natt etter guttungen, forsovet meg til 2 møter og generelt hatt en grusom start på fredagen var det F**N ikke feil å logge inn på Nordnet nå! HURRA og FØKK korona! Og gratulerer til alle som ikke solgte på under 30.

24 Likes

Enig @laplagam

Og jeg spekulerer i at de sjelden har sett slik teknologi så lavt priset ever i USA? Scoop? Virus teknologi, finnes det noe «hottere» per nu?

Markedsverdi er cirka 1,7 milliarder? Hva hadde tilsvarende teknologi vært priset til i USA blir selvsagt kun spekulasjoner men har en god magefølelse på at det ville vært flere nuller i mcap summen.

7 Likes

Staar fortsatt paa at den dagen vaar leveringsteknologi blir annerkjent world wide, vil PCIB bli verdens hotteste biotekselskap. For som Krisitan Berg sier, teknologien virker paa alt vi har testet den paa. En stor artikkel i Lancet hadde hjulpet mye. PW-Den burde vel komme snart;-))?

6 Likes

ja , erna kjenner ihvertfall til PCIB.

Hun nevnte jo “vårt høye faglige nivå”…

5 Likes

Her bruker kineserne teknologien vår på tarmkreft

当前位置: X-MOL 学术Photochem. Photobiol. Sci. › 论文详情

High aldehyde dehydrogenase activity does not protect colon cancer cells against TPCS2a-sensitized photokilling.
Photochemical & Photobiological Sciences ( IF 2.408 ) Pub Date : 2020-02-28 , DOI: 10.1039/c9pp00453j
Judith Jing Wen Wong,Pål Kristian Selbo

Aldehyde dehydrogenases (ALDH) are detoxifying enzymes that are upregulated in cancer stem cells (CSCs) and may cause chemo- and ionizing radiation (IR) therapy resistance. By using the ALDEFLUOR assay, CD133 + human colon cancer cells HT-29, were FACSorted into three populations: ALDHbright, ALDHdim and unsorted (bulk) and treated with chemo-, radio- or photodynamic therapy (PDT) using the clinical relevant photosensitizer disulfonated tetraphenyl chlorin (TPCS2a/fimaporfin). Here we show that there is no difference in cytotoxic responses to TPCS2a-PDT in ALHDbright, ALDHdim or bulk cancer cells. Likewise, both 5-FU and oxaliplatin chemotherapy efficacy was not reduced in ALDHbright as compared to ALDHdim cancer cells. However, we found that ALHDbright HT-29 cells are significantly less sensitive to ionizing radiation compared to ALDHdim cells. This study demonstrates that the cytotoxic response to PDT (using TPCS2a as photosensitizer) is independent of ALDH activity in HT-29 cancer cells. Our results further strengthen the use of TPCS2a to target CSCs.

更新日期:2020-03-19

18 Likes

Selv om kursen nå henter seg litt inn igjen etter Corona-fallet så bidrar også kronefallet til at den vil fortone seg rimeligere sett fra utenlandske øyne , og dette kan jo gi et ekstra bidrag til at flere utlendinger vil inn i aksjen.

14 Likes

Med det antallet som går nå kan jeg bare tenker meg at folketrygdfondet er endelig på vei inn.

Just quessing.

3 Likes

Har ikke fått fulgt med i det siste. La inn ordre i går på 31 da kursen var 30,3 men ser den ikke gikk gjennom. Kjøpe siste halvdel av “det jeg skal ha” nå, eller se an litt…?

Kanskje det, de har muligens innsett at det er lurt og investere i Norges nye olje;-)))

4 Likes

Dagens dip unnagjort, nytt forsøk på 50 :wink:

Børsen ble veldig sur ser eg, så det smitter nok litt. Men dagen er lang :slight_smile:

10 Likes

@Longtrader, alt annet enn en dip til 42 i pcib ville være sensasjonelt sterkt.

Det går ikke an å overdrive hvor heftig volumet er i PCIB denne uken vs det som er vanlig.

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/PCIB.OSE/overview

7 Likes

Jeg tror også en ikke skal undervurdere hvor stor betydning finansieringen i dagens situasjon er. Veldig mange selskaper nå er helt på kanten til å dukke under, og da vil nok investorer søke etter selskaper som ikke er i umiddelbar konkursfare. For PCI Biotech sin del så har de finansiering frem til 2022 så dette er ikke noe tema i dagens situasjon. Når en i tillegg faktisk jobber med relaterte behandlinger som trengs i dagens situasjon så blir det ikke noe mindre positivt heller. Veldig spennende å se hvor langt opp dette kan gå.

8 Likes

nei, mindre volum så hadde eg muligens prøvd en trade.

1 Like

http://pcibiotech.no/partnering/

Avholdes i disse dager mars 23-27 , 2020
Ser på hjemmesiden at de er oppført som deltager (digitalt) på denne.
Deltar PCIB?

6 Likes

Voldsom utvikling i PCIB om dagen. Dette patentet som blir godkjent nå har jo blitt søkt om for mange måneder siden. Merkelig at det skal ha så stor effekt på kursen? Patentet som ble børsmeldt i januar ga vel en 10% stigning på en dag før kursen begynte å falle igjen dagen etter.
Jeg tenker aksjen stiger mye nå grunnet en kraftig FOMO etter det store fallet, muligens kombinert med at noen fond eller andre store har sett en mulighet til billig inngang. Blir spennende å se aksjonærlister neste uke.

Videre oppgang etter lunsj :smiley:

1 Like

Denne kjøperen er selvsagt ingen tulling. Det enkleste er ofte det beste.
Stopper man opp litt, vil nervøse aksjonærer komme å fallby sine varer billig. Så er det bare å sope opp når nok nervebunter er samlet.

7 Likes

Patentet söktes för fler år sedan 2014/15 tar lång tid att få ett patent beviljat. Patentet stärker PCIBs position yttrligare inom vaccination.

4 Likes

Over en million aksjer omsatt.

2 Likes