Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nei, nå koker det rikelig godt i både forum og PCIB!

Det er mange som spekulerer i hva det forhandles om i disse dager og fleres tanker går i retning oppkjøp. Mulig jeg spør dumt nå, men skyter fra hoften likevel: Vet et evt bud på selskapet, hvorfor skal det bli en pris på 900-1500 kroner som det spekuleres om, når vi har så mange aksjonærer som selger på små dupper? Hvordan kan man unngå at et bud på f.eks 400 blir akseptert av selskapets aksjonærer?

4 Likes

Det er vel de kortsiktige/traderne som gjør dette, da. Eventuelt så er det mange som ikke har så mye valg om dagen. Lite penger inn, gjør at man kanskje må selge noe på et tidspunkt man ikke ønsker. Og med den oppgangen vi har hatt de siste dagene, forstår jeg det kan friste, om pengene ikke strekker til ellers. Syns jo egentlig veldig synd på de som er tvunget til å selge nå.

3 Likes

Fordi vi har solide, trygge aksjonærer på topp20, som vet meget godt hva selskapets teknologi er verdt. :blush:

Disse er vår garanti mot at PCIB forsvinner på billigsalg.

12 Likes

De som selger for skillemynt, slik som i dag, representerer ikke majoriteten av aksjonærene i Pcib.

9 Likes

Et bud vil nok starte lavt,men alle burde forstå at man ikke bør selge på det første budet,som oftes blir det stående i 6 mnd.Og får de ikke nok som aksepterer vil nok budet høynes.Og det kan også komme bud fra flere hold,så tvihold på aksjene.

5 Likes

Kan jeg få noen skillemynt av deg?:wink:

Bud på 400 kr hadde vært helt konge!

4 Likes

Jeg vil tro det er svært mange kortsiktige inne i aksjen som bryr seg katta om oppkjøp, avtaler eller hva det nå måtte være.

1 Like

Det jeg håpet å høre @Durable , men hva slags garanti kan man ha for at disse er klar over teknologiens verdi når 400 aksjen blir lagt på bordet? Og fond kan man aldri stole på…

Ville være en tragedie dersom et skambud skulle bli akseptert

4 Likes

En av garantiene er at BF vet hva det er verdt.

Om AZ sier vi byr 25 milliarder - så sier kansje noen andre at

Det er for lavt, vi byr mer.

3 Likes

https://finance.yahoo.com/news/pci-biotech-holding-ob-pcib-130513238.html
Artikkel i yahoo finance i går:
Forfatteren hadde ikkje akuratt så veldig god innsikt i selskapet

1 Like

Spm: - Stoler du på styre til PCIB?

Styre i PCIB vil ikkje anbefale eit skambud og der har du egentlig “garantien” din. (men du må da stole på styre)

Kun GGK har kursverdi over 600 viss eg husker riktig.

2 Likes

Det var en analyse Hegnar.no verdig, var ikke mye å hente fra han forfatteren der… Ser ut som interessen øker over dammen i det minste

3 Likes

Nogle av de der har været her lenge, hvor mye penger har været hentet totalt i PCIB? Og hvor mye penger har de brukt totalt fra oppstart for at være der vi er i dag? Har de f.eks brukt 2 milliarder… :grinning:

2 Likes

25 mrd er helt utelukket. Det er Algeta-prising. De kunne lindre 1 indikasjon noen uker.
PCIB virker på alt.
Nei, Bamsefar aksepterer ikke under 1000kr.

22 Likes

Nei, men kom gjerne med et prøvebud slik vi kommer opp der vi burde være :joy:

6 Likes

Jeg finner mye informasjon om PCInano, men rettighetene til PCInano eies vel av Kristian Berg? Hvorfor eier ikke Pci Biotech alle rettighetene til teknologien?

PCIB eier og har patenter som dekker alle de forretningsområdene de driver innenfor. Så er det slik at Kristian Berg forsker videre og kan komme til å legge flere nye ting inn i PCIB eller f. eks PHO. Det sies endel om dette i Radium podcast 104.

2 Likes

Eller Ultimo.

Eller nye selskaper

2 Likes

Om BF kjøper PCIB så kan de altså kanskje få PCInano med på kjøpet?

1 Like