Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ja det er flere muligheter og Kristian Berg har en utømmelig kilde av nye ting, uten at dette kommer i konflikt med PCIB sine patenter selvsagt.

4 Likes

For noen dager siden var 44 en kurs vi bare drømte om på kort sikt men i dag kan dette faktisk være en kanon-inngang. Jeg tok en tier på åpning (41,90) for å ta igjen en jeg solgte i går på 32. Kostbar trade men tror det var lur å bite i det sure eple og ta den tilbake i dag.

3 Likes

Utsagnet: “Virker paa alt vi har prövd det paa” kom KB med paa Radium (104?) Han har to favorittselskap han vil overlate det til uten aa si hvilket. Jeg forsto det som PCIB/PHO, men Arnesen er ogsaa en av “gutta boys”.

1 Like

Ville selvsagt solgt på flekken om jeg ble tilbudt 400 kr. Mulig jeg sier nei når aksjen havner på det nivået, men da troro jeg nok at vi også har litt mer å bygge på. Viktigste grunn til at jeg ville sagt ja idag er ganske enkelt at det finnes andre aksjer hvor man nå kunne fått en rimelig inngang. Hva med over ti Ultimo for 1 PCIB-aksje. Man trenger ikke sette pengene i banken akkurat. Regner forresten med at de som ikke ville solgt under 1000 kr har plassert alle sine midler i PCIB (kanskje med belåning i tillegg) slilk jeg selv mer eller mindre har gjort i forhold til mitt unoterte selskap (som heldigvis ikke rammes særlig av Corona-krisen).

4 Likes

37 millioner aksjer a 400.

Det blir vel 15 milliard - det er billig.

Men ville nok solgt litt, slik eg hadde å kjøpe litt annen biotec som du sier.

Og muligens noen få tusen på en buffer konto, men cash er jo for pyser :wink:

1 Like

Gjelder ikke meg. Jeg har startet med å kjøpe indeksfond nå, og kommer til å fortsette med det gjennom nedturen. 1000kr++ ville gitt et bra tilskudd til indeksfond når de er på billigsalg.

2 Likes

Har satt bokmerke paa innlegget.

Noen fryser på beina. Er en bra dipp i fra 48,75 til 43 !!! Trodde en stund vi ville bryte 50 i dag jeg men må si jeg tviler på det nå ja. He he.

1 Like

Vel.

Volumet ser ut for å bli like stort i dag.

Hvem er det i disse tider som støvsuger markedet og godtar prisøkning (les dårlig tid?)

Spesielle greier spør du meg.

Kanskje noen store fra utlandet?
Skal vel flagges ved gitte prosenter.

Er det en konkurrent til AZ som vil prøve å hindre at AZ kan overta PCIB???

Følg med , følg med i neste episode.

5 Likes

Hm, frykter at flere har mentaliteten om at 400 er mer enn nok… Jeg håper virkelig aksjonærene og PCIB får sin fortjente pris ved et eventuelt salg…

2 Likes

spot on, nå er det bare å støtte på 42

Taco, ja, vi får håpe.

3 Likes

Jeg tror det er lurt å ikke bry seg så mye om daglige svingninger. En leveringsteknologi skal ikke koste under 2 milliarder. AZ eller Roche bryr seg heller ikke om kursen til PCIB, men om verdiene leveringsteknologien har for dem.
En oppgang i dagens børsklima er uansett meget sterkt, særlig etter gårsdagen.
Ta et steg tilbake og nyt reisen mot 1000++ :wink:

2 Likes

Tja, det er vel ikke unaturlig at noen plukka aksjer under 30 og sikrer gevinst i dag på så god oppgang heller. Det er jo utrolig mange muligheter for kortvarig gevinst på børsen om dagen med disse svingningene.

1 Like

Hele oppgangen i USA i går, samtidig som det blir meldt tidenes desidert høyeste arbeidsledighetstall på en uke med over 3 millioner som søker om trygd, var ganske surrealistisk spør du meg. Det var nok en siste krampetrekning, og jeg tror det blir en stund til tre dager på rad med positiv børs igjen i USA.
Først nå starter corona-epidemien sine virkelige herjinger i USA. Jeg tror ikke det blir særlig vakkert, så tregt som de har reagert. 17.000 smittede bare i går, og USA suser nå til topps på lista. Og det er bare starten.
Og hva så? Jo, vi vet alle at Oslo Børs blir svært påvirket av hva som skjer i USA, og følger de amerikanske indeksene nokså tett. Jeg blir svært overrasket hvis vi har sett bunnen allerede. Hva gjelder PCIB er det slett ikke godt å vite, men at den står imot det fallet som mest sannsynlig kommer er vel å tro på julenissen -med mindre det kommer nyheter fra forhandlinger med AZ / BP.
Ingen tvil om at det nå både er vanskelig og spennende!! :slight_smile:

3 Likes

Er jo to muligheter her. Oppgangen er drevet av småspekulanter som kaster seg på en aksje som er i siget, og som kaster seg ut igjen når det går motsatt vei. Det høye volumet gjør at jeg satser på alternativ 2, som er at en eller flere med større muskler er på vei inn. Om det skulle bare være en enkelt så vil han helt opplagt legge inn en og annen pause slik at nervøsitet kan bre seg med den følge at aksjen faller tilbake. Selv om flere er på vei inn så oppstår som regel slike pauser uansett, selv om det da vil være konkurranse om å skaffe seg mest mulig før kursen har rukket å stige for mye.

4 Likes

Ja håper ikke for mange brenner seg på å kjøpe for høyt nå, har selv gjort dette en rekke ganger tidligere og det er kjipt. Spesielt farlig i dagens børsklima.men håper selvsagt på det beste, men uten nyheter kan vi falle mye tilbake.

1 Like

Sier du nei takk til 10x hvis du får pengene i morgen?

3 Likes

Ja…

3 Likes

Synd, du kunne jo fått mange PCIB-aksjer for den summen.