Vel , om man sammenligner med f.eks. BergenBio så er det selskapet nå verdsatt til 3,28 mrd mens PCIB er verdsatt til 2,68 mrd.
Personlig anser jeg risikoen for større i BergenBio enn i PCIB. Styrken til PCIB er den enorme potensielle bredde i anvendelsen av selskapets teknologi, les verktøy!
Hvor mye AZ vil legge på bordet for en avtale, avhenger av i hvilken grad de kjenner til at også andre selskaper står ved dørstokken til PCIB!
Det er lov å håpe.
Svaret vet vi uansett ikke før D time
La oss tenke Worse case - ingen deal.
Jonas og PW sier i podcasten at de må tenke A-B-C alternativer. Det virker på meg som at Jonas er tett på dialogen med AZ. I samme dialog så understreker de gjentatte ganger at de eier dataene.
Kan det tenkes at disse data offentliggjøres i samme børsmelding - det hadde skapt enorm blest rundt PCIB og hva AZ har bedrevet tiden med, samt et budskap til BP - gi oss et bud!
Budkrig vil vise markedsverdien - men kan kun komme når BP vet resultatene.
Hvorfor diskutere et alternativ som er så usannsynlig…
Vi alle vet at risikoen ligger der og alternativet er reelt… Men det er det
So it can be 60 (65) sites in total?
Litt fag burde ikke skade på slutten av dagen. Nattuglene leser best da.
PCI og CSC (Cancer Stem Cells) er noe av det mest spennende, synes jeg.
Photodynamic Medicine: From Bench to Clinic er en veldig dyr bok, men Kristian Berg et al. sitt bidrag kan nås herfra (Chapter 9: page 161- 176 ) + Kristian Bergs bidrag alene (Chapter 10: page 181- 196)
https://books.google.no/books?id=LmwoDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=no#v=onepage&q&f=false
Edit: Unnskyld pølsefingre på smartphone
Om AZ ønsker sterkt å bruke pci men for all del å ikke miste muligheten til å bruke pci, vil ikke beste strategi være en bred eksklusiv avtale? Om de går for bud, men taper en eventuell budkrig så er de jo helt ute, men med å inngå en bred lisensavtale og gjerne med 10% eierandel så sikrer de seg i allefall tilgang til pci teknologien…
Kanskje vanskelig å overgå AZ i en budkrig, men det er andre sterke BP som eks Roche som kan være interessert i pci
Når hvert sekund av hver dag føles som en lottotrekning hvor du sitter og ser at tall etter tall som trekkes står på kupongen din…
Undres hva man skal ta seg til når vi får fasit på det vi venter på? Når det ikke lenger er like spennende å lese alle de optimistiske (og mindre optimistiske) innleggene på tekinvestor? Når det ikke blir adrenslinrush hver gang en sms tikker inn…
Takk PCIB og tekinvest for det dere står for av spenning i hverdagen
Mye spenning frem mot 30.06, og skulle AZ ta 2+ indikasjoner, da bliver fortsettelsen like spennende for min del, for da vil andre beilere nok stå på lur…
Ja og så er der jo de andre 2 bein, som med «litt» penger fra bein 1, fort kan komme i sving…
Vi venter bare på at antennes
Lykke til alle, men husk at det kan bli litt vinglete, for alle er ikke fullastet…
Vi skriver nå 15. Juni. Kun 12 børsdager igjen av juni. En gjenganger her, når kommer meldingen om AZ?
- Denne uka (15-21.6)
- Neste uke (22-28.6)
- Senere(29.6 eller senere)
0 stemmegivere
Ikke uenig i at AZ vil forsøke å presse prisen så langt ned som mulig. Det vil jo også være til det beste for AZ sine aksjonærer.
Samtidig er det ledelsen PCIB sin plikt til å sikre en best mulig avtale på vegne av sine aksjonærer.
Og jeg mener PCIB sitter med særdeles gode kort på hånd. For i den grad partene ikke kommer til enighet, så vil fem års forskningsdata tilfalle PCIB. Og jeg har ingen tro på at dette er dårlige data, for å si det mildt. Uten en avtale så vil PCIB også ha frihet til å oppsøke andre BP med sin teknologi.
Men når vi vet hvilke resultater PCIB har oppnådd, så vil det være naturstridig dersom AZ setter seg i en posisjon som gjør PCiB sin teknologi tilgjengelig for AZ sine konkurrenter. AZ vil nok forsøke å sikre seg eksklusivitet og jeg tror AZ vil strekke seg langt for å hindre andre BP å få tak i teknologien. Vi snakker tross alt om en unik levringsteknologi som har potensialet til å gi det BP som får bruksrett, et medisinsk forsprang på andre BP. (Forutsatt at jeg ikke har misforstått fullstendig).
Derfor føler jeg med rimelig sikker på at det blir avtale og at ledelsen i PCIB har gode nok kort på hand til å sikre en god, lukrativ avtale.
Innen et par uker burde vi ha fått svaret. ;-))
Dersom man ser på sannsynligheten for avtale for disse forskjellige ukene som sammenligning så har vi at de to fulle ukene er like sannsynlige med sine 41.67% men den siste lille perioden kun har 16.67%
Dette er det store spoersmaalet. Rangerer AZ resultatene de har oppnaadd, og fremtidsmulighetene med vaar teknologi saa hoeyt at de er villig til og betale godt for og sikre seg denne?
For er det slik at resultatene er uovertrufne, maa de betale godt. For vi kan ikke si ja til en avtale som vil gi oss mindre penger enn vi ville oppnaadd ved og inngaa lisensavtaler med la oss si 10 andre selskaper. I saafall maa den vaere uten eksklusivitet.
https://twitter.com/astrazeneca/status/1272222268903522305?s=21
Rart ikke denne i formasjonen har fått mer oppmerksomhet. RELEASE er den største verdidriveren pdd (kr Arctic analysen) by far. Med økning av sites ser det ut til at PCIB setter alle kluter til for å nå interim i q2 2022. Veldig positivt i mine øyne!
50 million; det kalles ambisjoner
Her er det altså snakk om hvordan diabetes type 2 pasienter har økt risiko hjerte- og karsykdommer. Selv om AZD8601 er innenfor ‘Cardiovascular, Renal and Metabolism’, så er det nok ikke diabetiske fotsår som er fokuset på 57th European Renal Association. Dette er et stort felt for AZ, med mange andre medisiner i pipelinen også.
I fare for å bli repetativ, men for at ingen skal misforstå: Jeg har ikke tro på at NAc er involvert i forsøk som handler primært om diabetes a la “hjelper kroppen med å produsere insulin”.
Urolig børsvær, men PCIB holder stand. Ca. 46000 omsatt 1. halvtimen.
Økt virusfrykt påvirker neppe de som kan bidra med en løsning: farma/biotek. I en rasjonell verden i det minste.
Godt å være eksponert i et binært case nå.
Og fortsatt med PCIB fundamentals er PCIB minus 5,5% i år. Det er en liten kuriositet på morgenkvisten og i starten på en ny uke.
En biotekmygg med indikasjon i avsluttende fase med mulighet for interim avlesning og AA som også KAN få kommersiell avtale med BP skal kanskje kunne fortjene solid pluss i 2020 og ikke minus tegn? Tre ben, flere forskningssamarbeid som har vart flere år og som kan gå over i andre faser!
Risiko helt klart, men vurdert riskreward innen biotek synes jeg etter min mening at all time high burde kunne vært nådd med enkelhet allerede nu.
Men nu har alle glemt de «opplagte» verdier i RELEASE og «alle» ser nu kun til AZ muligheter og PCIB blir da veldig binært. Det står og faller ikke kun på AZ. Må være mulig med to tanker samtidig.