Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Er jo ikke utelukkende at avtalen kan omhandle en emi til fordel for AZ. Men tiden vil vise. Håper selvfølgelig på et annet utfall enn akkurat det alternativet

1 Like

Ja, du kan så si. Men jeg er ikke overrasket at PCIB aksjonærene er rimelig spent på hva som kommer any time nå. Mer overrasket over at du er slik en kald fisk. Når man vet hva en avtale med AZ vil ha å si for kursen, begge veier, så synes jeg det må være lov å utvise en smule engasjement og spenning. Våre skriblerier på TI påvirker ikke kursen uansett. Men de er nok et utslag av økende spenning og håp om at det denne gangen er PCIB aksjonærene sin tur. Om et par uker er katta ut av sekken. Lykke til!

30 Likes

Får svare for meg selv:
Stange hull i taket i trendkanalen, så raketten slipper ut av TA-fengselet! :rocket:
Der gir aksjeloven en dypere mening for meg.

I tillegg til humoristisk nervepleie, selvsagt :laughing:

5 Likes

Jeg antar at flere kansje hadde sagt takk for seg og tatt ut gevinst nå, om det ikke hadde vært for visse skribenter som fortsetter å lyse opp veien mot 1.Juli.

Så bare fortsett å belys hva samtlige av oss faktisk eier, og hvilke muligheter PCIB kommer til å få ved en mulig avtale.

3 Likes

Ja, vi er så forskjellige!:wink: Noen lar seg ikke rive med og andre får overtenning. Greit nok for meg at vi er forskjellige. Ville vært et forferdelig kjedelig samfunn dersom alle hadde vært A4-format. :joy:

6 Likes

Kanskje litt dumt å skru forventningene alt for høyt i første del av dette samarbeidet, AZ legger ikke flere penger på bordet enn de er nødt. Men at de vil sikre et videre løp i fred og ro bør koste noen kroner, en avtale kvalitetssikrer leverings-teknologien og det må være det viktigste målet i denne fasen.
Modena som AZ har en bit av skryter av egen leverings-teknologi ikke minst i vaksine sammenheng mot corona, men de har ingen produkter på markedet så langt. Blir det en avtale mellom PCI og AZ undergraver det litt av Modenas utspill om deres teknologi, derfor vil nok AZ si svært lite i kommende pressemelding som undergraver denne. Sist men ikke minst vi sitter på mer enn de fleste er klar over, at ultralyd kan erstatte lys åpner en ny verden av muligheter, og det har sikkert AZ fått med seg.

4 Likes

Hva er dette med AstraZeneca? Er det en samarbeidspartner PCIB har?

3 Likes

Dette er Fornybarkrakk sitt første innlegg her på PCIB-tråden. La oss ta godt i mot ham. :sweat_smile:

11 Likes

Vel, som alle vet, er jeg superopptimist. De siste ordene jeg har lest at PW har uttalt denne maaneden, er at “vi tilbyr en meget effektiv leveringsteknologi.” Husker ikke hvem som skrev dette, men dere finner det lenger oppe i traaden.

Slik jeg ser det, tilbyr vi verdens fremste leveringsteknologi for medisiner, som i tilleg skaper faerre bivirkninger enn hva vaare konkurenters leveringsteknologier gjoer.

Dette setter medisin produsenter i stand til og behandle sykdommer de ikke kunne behandle effektivt tidligere. Hvorvidt AZ annerkjenner dette i dag, og oensker og sikre seg vaar leveringsteknologi for enhver pris, vet jeg ikke, men sjansen er der.

4 Likes

Til orientering har ikke jeg fullmakt til å slette innlegg. Peace out :sunglasses:

11 Likes

“Kanskje litt dumt å skru forventningene alt for høyt i første del av dette samarbeidet, AZ legger ikke flere penger på bordet enn de er nødt. Men at de vil sikre et videre løp i fred og ro bør koste noen kroner”

I utgangangapunktet er jeg enig med deg, MEN MEN…
For at AZ skal kunne jobbe med dette i fred og ro, og hvis flere BP i tillegg viser stoor interesse, må AZ betale for enerett for visse indekasjoner eller for hele FimaNac…
Oppe på dette kan AZ ha funnet en behandlingsform rundt diabetes, med hjelp ifra FimaNac… Alt dette kan ikke betales med “vekslepenger”

Tror og håper flere blir “blåst av banen” ved en avtale…

PW har også brukt ord som “enorme verdier” når det gjelder Nac…

Tvi tvi :partying_face::smiling_face_with_three_hearts::grin:

18 Likes

AZ får ikke jobbe lenger med dette i fred og ro uten å inngå avtale med PCIB. Inngår de ikke en avtale med enerett, vil PCIB i første omgang gi alle de andre selskapene PCIB har forskningssamarbeid med tilgang til PCIBs nye måte å levere mRNA på.

De vil da muligens få så gode resultater at avtale med disse øker betraktelig.

Så lenge det er sjanse for at vi har den beste måten å levere mRNA på er nok AZ nødt til å inngå avtale. Noe annet har de ikke råd til. Det er bare å se hvor det satses hardt og hvor det kommer til å bli et rotterace om levering med Amphinex lykkes.

AZ har satt seg selv i pole position og de vil neppe la være å bruke den posisjonen.

17 Likes

Nå AZ gav PCIB tillatelse til å informere markedet om samarbeidet I slutten av 2019 så var det nok fordi det ikke lengre var nødvendig å holde dette hemmelig.
Hvorfor? Fordi AZ har fått eksklusivitet til å foreta sine handlinger før alle andre. Den er tidsbegrenset til ut Juni, men AZ visste nok hva de ville når samarbeidet ble offisielt.
Spennende uke som kommer :grin:

16 Likes

Det er ingen tvil at det blir en avtale!!!
Hva skulle AZ prøve å teste som ikke er testet ila siste årene gjennom hemmelig samarbeid? Den perioden siden offentliggjøring har etter min mening vært/brukt bare for fordypning og klargjøring av avtalen og rettigheter!
Det blir ikke overtid :clinking_glasses:

11 Likes

Dette er en småprat-tråd og da bør en ikke irettesette deltakere som benytter dette forumet til å senke trykket før det koker helt over , :slight_smile:

Vi kan nå ihvertfall minne omgivelsene på at vi var der og vi satset , til egen vinning og for utvikling av ny medisin og derved for en komende bedre verden for våre medmennesker.
Altså , et univers av avstand til dere som gjør som strutsen.

Tenkte tidligere at PCIB og AZ fortrinnsvis ville offentliggjøre resultatene av forhandlingene i helgen eller før / etter børsens åpningstid.
Imidlertid , ved ettertanke så er jo meldingens oppbygging sansynligvis veldig enkel.
Dette er jo ikke som frigivelse av en studie som kan være veldig teknisk og vanskelig å forstå .
Resultatene blir nok formidlet videre til markedet med en gang PCIB mottar dem.

Jeg blir happy uansett hvilke betingelser man oppnår bare det blir avtale.
Det har PCIB sannelig fortjent nå.

Dersom avtale med omtale avhva PCIB er kapabel til så vil vi forlate dødens dal for alltid og bena kan kastes på bordet.
Da er vi dømt til å lykkes. :moneybag:

lykke til

18 Likes

Har det noen gang blitt informert om hva som skjer med eks BioNtec som også har brukt flere år sammen med Pcib.
Hvis avtale med AZ???
De kan vel ikke bare plante støvelen i Ræva på dem!!!

4 Likes

Sitter ikke selv i PCIB, men flere bekjente av meg gjør det og håper det kommer til en avtale med AZ.
Men, mange synes å flå bjørnen før den er skutt, det er det hvertfall liten tvil om :smile:

Lykke til!

8 Likes

Uansett…
Alle kan komme med bud…
Så de har all verdens muligheter :grin::partying_face:
Kun PCIB som kjenner til alle sine resultater, ikke rart PW har satt “hardt mot hardt” :muscle::blush:

6 Likes

Den er ikke bare skutt, ligger til langtidsteking… Blir den beste middagen noensinne :joy::blush:

6 Likes

AZ har stått i båsen og blitt foret opp siden 2015. Nå har den mørnet i 6 måneder og innen 2 uker blir den flådd :yum:

8 Likes