Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi kan jo snu på det og tenke oss at PCIB utviklet ett makromolekyl for en spesifikk indikasjon, f.eks gallegangskreft. I tillegg kan vi tenke oss at molekylet hadde mulighet til å brukes i ytterligere 4 indikasjoner. I dette scenarioet ville vi fint kunne sammenligne verdier med tabellen over.

“Problemet” er at PCIB ikke har et eget makromolekyl men en effektiv leveringsteknologi. Den kan i teorien benyttes på “alle” indikasjoner hvor nukleinsyrer benyttes OG hvor man kommer til med lys (pt). Hvordan skal man da verdsette teknologien?

I tillegg har man oppside i form av mulig bruk av ultralyd i stedet for lys.
Det betyr i klartekst at teknologien kan benyttes på ytterligere indikasjoner.

Dersom det blir AZ-avtale tror jeg både vi, Pål Falck, Einarsson, HPB, PW, RS alle blir blåst av banen.

Men ikke @solo

32 Likes

Litt som Microsoft og IBM.

6 Likes

Traderne kjøper seg vel inn igjen nå på slutten i frykt for å gå glipp av AZ meldingen.
15 dager igjen av juni. Meldingen kan komme når som helst. Skjønner ikke at noen våger å trade/være ute av aksjen i disse dager.

4 Likes

flott innlegg :hugs: og passer jo fint med oppsettet jeg snekkra sammen, @abacus

Jaxi`s Astrazeneca Exclusive fimaNAc deal with PCIB :sweat_smile: :sunny:

170mill$ upfront + 1,7B$ milestones + Royalties 7-13%
Astrazeneca to invest in PCIB by buying 10% in a corporate placement

Deal details:
4 Exclusive oncology indications
Upfront: 25mill$ pr. Exclusive oncology indication x 4 = 100mill$
Milestones: 250mill$ pr. Exclusive oncology indication x 4 = 1B$
Royalties: 7-13%

2 Exclusive other disease indications
Upfront: 35mill$ pr. Exclusive other disease indication x 2 = 70mill$
Milestones: 350mill$ pr. Exclusive other disease indication x 2 = 700mill$
Royalties: 7-13%

Astrazeneca to invest in PCIB by buying 10% in a corporate placement,
Premium stock price 100 NOK

37.265.890 x 0,1 = 3.726.589 stocks
3.726.589 x 100 NOK = 372.658.900 NOK

Upfront payment + investment:
170mill$ = 1,7milliarder NOK + 372mill.NOK = 2 Milliarder NOK

Hva anslår du/dere som trolig Mcap ved en tilnærmet lik avtale som denne!?

10 Likes

3 Likes

Svært god graving her @abacus. Det viser litt potensialet som kan ligge i en eventuell avtale. For min del blir jeg ekstra betrygget over at Per Walday ser ut til å kjøre en hard linje i forhandlingene med et par uker til å teste på andre sykdommer, samt streng linje på at de har disse 6 månedene på å komme frem til en avtale i ny form. Det å la seg kue og la AZ styre showet kan bety at en mister en 0 i alle milestones beløpene og up front.

Så får vi virkelig krysse fingrene for at de kommer til enighet. Jeg tipper vi får oppdateringen i løpet av neste uke.

13 Likes

Er det trolig at PW stenger døren om AZ vil ha enda mer tid?

2 Likes

Sagt på en annen måte;

• bearcase 540 kr pr. aksje.
  • basecase 1350 kr pr. aksje.
  • bestcase 2700 kr pr. aksje.

Og det er, ifølge Snøffelen, fornuftig og ikke noen lek med tall. :sweat_smile:

Meanwhile, påstår noen at de ville solgt umiddelbart hvis noen la 250kr på bordet i morgen. :dizzy_face:

22 Likes

Men er det ikke andre selskaper som har jobbet med fimaNac i tillegg til AZ?

1 Like

De ble enige om å avgjøre dette innen slutten av juni, og dette er kontraktsfestet. Tror det er svært usannsynlig at man ikke har dette avklart innen avtalt tid.

3 Likes

Blir betenkt, om forhandlingene med AZ skulle skjære seg.
Har ingen tro på at vi ser resultatet før den 30.06

Nå er jeg en del preget av å ha vært ute av denne aksjen i lang tid. Men er det ikke riktig at det var flere selskaper utenom AZ som i lengre tid har jobbet med fimaNac?

Dersom AZ legger inn bud på Nac eller hele Pcib kan de teoretisk tape en budkamp.
Så, hvis de ønsker å kjøpe kan det likevel være at de sikter mot en avtale først, deretter bud.
Da vil de oppnå 2 ting - De har avtale og tilgang til teknologien hvis de taper budkamp og prisen blir kanskje lavere fordi Pcib allerede er bundet til AZ. Altså slik Bayer gjorde med Algeta.
En avtale nå betyr derfor ikke at et bud er utelukket.

17 Likes

Ikke andre BP selskaper;-))

10 Likes

Dersom de ønsker å fortsette uten kommersiell avtale så tror jeg det. Derimot om det er snakk om at pågående forhandlngene pågår og de jobber med å sluttføre en avtale så tror jeg begge parter har sunn fornuft. Men tror dette presser de til å ha allerede diskuterte spesifikke termer og detaljer rundt eventuelle kontrakter. Om de trenger mer tid og får dette tror jeg vi får i meldingen spesifikke oppdateringer i forhold til det som foregår i forhandlingene og eventuelt hva som gjenstår.

7 Likes

Takker for den avklaringen!
Det er vel også riktig at ingen av de andre selskapene har trukket seg for samarbeidet? Det betyr at det finnes alternativer til AZ som kjenner teknologien meget godt? Hvor store økonomiske muskler har disse andre selskapene, om et av dem skulle ville overta stafettpinnen?
Uansett er dette i tilfelle bra, da det bidrar til et press mot AZ.

2 Likes

Både Pfizer, Lilly og Sanofi er deleiere i BioNTech, så de er et solid selskap.

5 Likes

BioNTec har mcap på ca 110mrd NOK. De har brukt NAc i forskning i dyr siden q3 2016. Altså lenger i in vivo enn AZ… De bør kjenne teknologien bra hvis de har brukt tiden til rådighet godt.

5 Likes

Merkelig at ikke de har kommet på banen ? Skulle tro at de vet AZ er i forhandlinger med Pcib om Nac. Vi har vel heller ikke fått noen resultater i fra BioNTec heller ?

4 Likes