Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Om du leser mer på hjemmesiden deres investerer de i invasjon i preklinisk fase.Selv mange av de største bio selskapene har de hatt samarbeid med.

Så alle innovative prekliniske biotek i verden er aktuelle for de. Så spennende for PCIB og alle andre da :slight_smile:

Nå er ikke Vacc preklinisk, men det er sikkert veldig aktuelt allikevel.

1 Like

Ja så sitter vi her igjen og venter på at noe skal skje. Og hjertet blir kaldt mens ølet blir varmt og vi begynner å få litt vondt for å le :grimacing:

4 Likes

Hva slags avtale(hvis noen) får PCIB med AZ ved månedsslutt, målt i kroner (NOK) til umiddelbar utbetaling(up front eller sign-on fee)

• 0 kroner
  • 0.1-10 milloner
  • 10-30 millioner
  • 30-50 millioner
  • 50-99 millioner
  • 100-199 millioner
  • 200-299 millioner
  • Over 300 millioner

0 stemmegivere

1 Like

Optimismen er fortsatt stor ser jeg. Kjenner det blir deilig å få en endelig avklaring snart, dette blir bare mere og mere nervepirrende for hver dag…

Kommer det til å bli en selloff helt på tampen av måneden hvis det ikke har kommet noen avtale enda tror dere? Tenker som så at folk begynner å gevinstsikre deler av beholdningen fordi at de begynner å bli nervøse for at det blir no deal hvis det drar ut helt til slutten. Tror det er mange som sitter på ganske mye større beholdning enn de kanskje er komfortable med i PCIB om dagen.

1 Like

PW har vært klar på at han vil meddele markedet umiddelbart dersom samtalene avsluttes, så den logikken følger jeg ikke.

13 Likes

Korrekt. At de bruker tid er positivt, det tyder på at de har noe å snakke om.

15 Likes

Skjønner ikke helt logikken med at det skal vært større sjanse for no deal om det drøyer til 30. juni før avklaring. For meg er det heller motsatt. Så lenge Pcib ikke har meldt noe annet så er det fortsatt forhandlinger mellom selskapene.

14 Likes

Regner jo med at det stemmer, men jeg er veldig spent på kursutviklingen den siste uken før fristen går ut. Veldig usikker på om folk vil kaste seg på i siste liten for å være med hvis det blir en enorm oppgang, eller om folk vil begynne å sikre deler av beholdningen for å sikre seg i tilfelle markedet reagerer negativt på avklaringen. Men snart har vi svaret :+1:

2 Likes

Jeg tror det kommer til torsdag kl 17. Det er hva jeg kalkulert meg til. Most soon. Lykke til alle, her genvinstsikres smultring :doughnut:

9 Likes
13 Likes

Der dukket Mr. Ultrasound opp igjen. :sunglasses: Klippet fra artikkelen over:

«Qian Peng and Henry Hirschberg are granted NOK 50 500 to the project “Improved therapy of brain tumors by PDT induced anti-tumor immune responses”»

Tydelig at det er en link mellom Radiumhospitalet og Hirschberg, selv om det var små beløp det var snakk om her. Dette står det om Hirschberg på http://www.bli.uci.edu/henryhirschberg/ :

«Dr. Hirschberg has two primary research foci, including the clinical application of photodynamic therapy (PDT) and finding new ways to use the photochemical internalization (PCI) as laser-based novel treatment modalities for malignant brain tumors.»

15 Likes

Good digging! Activation through the intact human skull. Citat från ultraljudsartikeln.

50000 borde räcka för att ta det till kliniken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Radiumhospitalet anar kanske att “money wont be a problem” most soon för pcib, därav den nätta summan. :smile:

5 Likes

Kjenner jeg norske investorer rett, så blir det nok en fin blanding av dem som ønsker seg en plass i solen, dersom det blir en lukrativ avtale, og en del som tenker det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg blir særdeles overrasket dersom det mot formodning ikke skulle bli en avtale, eller en dårlig avtale. For uansett hvordan jeg snur og vender på dette, så finner jeg at PCIB sitter på særdeles gode kort. Og teknologien deres er såpass banebrytende at AZ neppe kan være tjent med å se dette kunne havne i hendene på andre BP. Og eneste måten det kan unngås på er å sikre seg eksklusivitet med PCIB. Og eksklusivitet bør koste dem dyrt.

Fingers crossed!:money_mouth_face::crossed_fingers:

22 Likes

1592371452770_9a832964dfe38296b466966859636781a0c35d25bace81ba0b7a27c68cfc7de4.0

11 Likes

Per må ikke reise så langt at han ikke rekker hjem til signering av avtalen!!!
Kan jo bli i dag det for den del.

6 Likes

Blir det noen regionale avtale-pils /gravøl når meldingen smeller inn?
Det kan jo bli behov for terapiprat ved melding i begge retninger. Mye oppdemmet av forventninger som skal få utløp nå snart.

Hvor står fima-PILSen hos deg?

5 Likes

Sånn går no dagan

image

13 Likes

Det er kanskje på sin plass å advare mot forsøk på manipulasjon når vi nå nærmer oss målstreken. Går ut fra at det er en del nervøse investorer som har satt stopploss i denne aksjen nå. Faren er at noen kyniske tradere kan bli fristet til å spre ubegrunnet frykt ved å forsøke å dumpe noen poster for å utløse stopploss. Skulle dette skje, bør man absolutt ikke tolke slike kursbevegelser som om “noen vet noe”! Da risikerer man å dumpe sine aksjer til alt for lav kurs, og så oppleve kort tid etter at avtalen publiseres og aksjen går til himmels. Husk at på OB så har vi sett mange stygge eksempler på lignende saker. Å forsøke å spille på andres frynsete nerver er jo en kjent metode…
Håper dog at dette ikke skal skje i denne.

14 Likes

Om noen har stoploss så ligger ikke det på 70+++ men heller ned mot 65 så sjansen for å utløse dette uten melding er veldig lite sannsynlig.
Kommer det en negativ meld så smeller det nok gjennom alle ev stoploss vil jeg tro nesten uansett hvor dem ligger.

2 Likes