Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Å gå inn med 15k aksjer i dag må jeg si er ett ganske heftig bet. Men å sitte på 15k er kanskje ikke så heftig med tanke på at man har hatt store muligheter til å handle aksjen for under 5kr.

1 Like

Eller at det de har funnet hittil ikke er nok, så de trenger å finne mer om det skal bli noe.

1 Like

Hadde resultatene vært revolusjonerende skulle man tro en avtale eller ett oppkjøp hadde vært gjennomført allerede. Gå tilbake og les hva de mest optimistiske skrev i desember.

Jeg har stor tro på PCIB på sikt, men det 50-100mrd budet som skulle komme før årsskifte forde AZ umulig kunne tørre å vente… Det skjedde jo ikke, så hva kan vi vente oss nå ?

Jeg er mentalt forberedt på at ttt. Og har stor tro på fremtiden.

Hvordan reagere med 2+ indikasjoner AZ er interesseret i at betale for?
Da ligger veien åpen oppad, for da vet alle at det virker…
Går kursen over 200,-?
Da vil mange sitte videre.
Går kursen til 400,- da vil veldig mange selge, for man har haft vanvittig avkastning, og det på trods av, at man fort kan regne inn 1000,-+ på et par års sikt…
Tror alt for mange kommer til at selge alt for tidligt her, om ikke det ender med salg av hele PCIB, ihvertilfelde når stemningen lodes her på tråden…veldig mye nervøse aksjonærer synes jeg.
Lykke til alle, om du går ut på 71,6/100/200/400 eller 1000+

9 Likes

@Bingo123, ikke funnet nok synergier etter 5 års samarbeid? Da tror jeg samarbeidet ikke hadde gått så langt som det har gort til nå.

Jeg kan være med på at det er absolutt en sjanse for at vi også kan få enten en utsettelse grunnet covid eller no deal, men slik jeg tolker det er det flere ting som taler for at det blir en avtale enn det motsatte :smile:

8 Likes

Her er et sitat fra Arne Fredly om Aksel Lund Svindal sin håndtering av Bank Norwegian aksjene han etterhvert tjente helt skammelig bra på, fordi han satt lenge nok.

«En ting er å kjøpe en aksje billig, noe annet er å holde på den. Der har Aksel vært helt rå», sier moldenseren.

For meg er hele poenget med Pcib posisjonen å sitte lenge nok til at det virkelig utgjør en forskjell. Tidlig inn, sent ut. Det tror jeg vil bli svært lukrativt. En AZ deal er bra og en betydelig validering av teknologi og dealmaking-egenskaper, og jeg ønsker det for oss. Men jeg selger ikke på det, uansett hvor bra den er. Potensialet blir ikke i nærheten av tatt ut bare på NAc, selv om det kan bli en betydelig verdidriver.

30 Likes

Ja, blir som å plukke en korg med jordbær, springe å selge den,. Mens åkeren bugner av :strawberry:

4 Likes

Hvor mye en partner maa betale for en indikasjon, kommer vel an paa hvorvidt partneren oensker seg eksklusivitet eller ikke. Uten eksklusivitet, er jeg enig i hva Tacobaguette skriver over. Men med eksklusivitet, kan jeg ikke forstaa annet enn at PCIB maa ta seg godt betalt.

For hvis vi sier ja til eksklusivitet, kan situasjonen kan bli slik at vi de neste aarene blir noedt til og si nei til 10 andre kommende partnere som tilbyr upfront payment for og proeve seg paa samme indikasjon. Saa spoersmaalet blir;? Hvor stor del av disse potensiellt tapte pengene, maa en partner betale ekstra for og sikre seg retten til eksklusivitet?

La oss ta ett tall, og si at upfront payment for en indikasjon er 200 millioner kr. Saa sier man for retten til eksklusivitet, maa man betale tredobbelt, altsaa 600 millioner kr. La oss si at en Partner oensker og inngaa avtale om 3 indikasjoner med eksklusivitet, saa blir det 1,8 milliarder kr. i upfront payment, + milestones.

Har ingen formening om mine tall tilhoerer virkeligheten eller ikke, men poenget er presentert. Retten til eksklusivitet maa prises betydelig hoeyere enn uten. Og det kan det godt hende AZ er villig til og betale for. Og Tacobaguette, da kan det fort bli milliarder ut av det.

5 Likes

“Fy feikum eg vonar vonareidi madegugla for sne” Gammelnorsk og betyr ca. Jeg tror det går til helvete dem har laga Ormen Lange en alen for kort. Det sa Einar Tamarskjelve da dem speidet etter Olav Trygvason i slaget ved Svolder? ( noe usikkert her pga at det er over 50 år siden dette tema i barneskolen)
Blir litt samme følelse å vente at Per og AZ kommer slentrende med milliardavtale under armen?
Litt viktig for meg om det blir reker å rødvin eller sild og potet i kveld?

3 Likes

Hvor har du disse “prisene” i fra solo? Er det sammenlignbare “handler” i andre selskap eller er du i fantasi-land?

De 200 millionene, har jeg tatt ut fra hva jeg har lest paa traaden tidligere. Tredobblingen dog, er mine egne fantasier;-))Men som mange har skrevet foer meg, hvorvidt dette blir fantasier, eller ikke. kommer an paa hvor hoeyt potensiellt betalende partnere verdsetter/rangerer vaar leveringsteknologi. Vi mener den er unik, men ikke hva AZ verdsetter den til?

Jeg har bare registrert at PCIB mener resultatene er saa gode, at de ber AZ om og inngaa en avtale det foelger penger med, hvis ikke maa vi jobbe med og omgjoere disse forskningsresultatene til penger sammen med andre BP selskaper. Aarsak, tid er penger for vaare aksjonaerer ogsaa.

Om bruk av Amphinex kan føre til at mRNA blir levert slik det skal og revolusjonere dagens medisin, er det på nivå med å finne olje i Nordsjøen.

De må først ha klinisk suksess i noen indikasjoner før dette vil vise seg, men muligheten er der.

Norge solgte ikke Oljen til USA eller Sverige. Håper ikke Pcib blir solgt, men vi må ha noen flinke til å bore den første brønnen.

6 Likes

Noen som har erfaring med at slike avtaler vi venter på kan komme på helg?
Da har det jo liten hensikt å “tipse” til markedet at diverse personer er observert i møtevirksomhet bl.a.
Kan bety at vi får en betydelig oppgang i dag? Dette er nest siste helg før “fristen” er ute.
Satser på 80 i dag da?

1 Like

Tviler på det,det virker som markedet forventer at meld kommer til uka.Tror vi får kjedelig kurs mellom 71-73. Men jeg håper du har rett, og jeg tar feil.

1 Like

Fusjoner mellom likeverdige parter kommer ofte i forbindelse med helger.

Her er det David og Goliat, så det kan komme “anytime”. Ikke sikkert AZ sender en børsmelding en gang om det er en lav up-front i en lisensavtale. Men jeg håper jo på noe litt større, men neppe nok til at det rører AZ sin aksjekurs og dermed må komme utenom handelen i AZ aksjen.

2 Likes

Pling pling også var det noe annet. Jeg blitt nervøs.

H&N blitt stanset uten at jeg så den komme.
Emisjon på 30nivå tok meg på fersken.
Nyenburghs vandret i ett år, dårlig satsing av PCIB
Flere topper har jeg gått glipp av, for å bli med på dalbane.
Flere studie avtaler uten upfront… l´Heveder ??

Kan bare har lært at grådighet, drøm og for mye å stole på hva forum sier, og legge alt i enn reir har kostet meg meget dyrt frem til sluten ifjor.

Gevinst sikkret meg.
Hadde ikke alt opp i en basket.
Mye mindre gearing.
Mer handling i perspektiv til verden utenfor Norge.

Så kommer PCIB med en pent melding: flott!
Kommer det igjen med en bombe har jeg friske penger til å kjøpe billige aksjer for å satste på Chem.

Lykketil.

1 Like

God morgen!

Ingenting er meldt, med andre ord dialogen mellom AZ og PCIB fortsetter! Husk at PW har lovet å melde markedet straks selskapene blir enige om å avslutte samarbeidet.

Oppfordrer alle til å holde hardt på sine aksjer nå. Helt naturlig at enkelte tradere blir nervøse må når det drar seg til. Men ingen grunn til å bli nervøs for oss som kjenner caset.

Er det noen som for alvor tror at AZ kommer til å trekke seg ut i siste liten?

Nå jobbes det på høygir med detaljene i en avtale.

Som Pål Falck sa- at de bruker tid er bra. Big pharma bruker ikke tid og ressurser på noe de ikke ser et stort potensiale i.

Jeg tror avtale kommer i slutten av neste uke.

Stay tuned!

55 Likes

satt med jentungen i går, hun satt med lånekassen og stipend / studielån og kikket på hva det ville koste neste 3 årene…

så sa hun : eg har no ikke formue så blir ikke redusert stipend.

Vel sa eg , du har no pcib :wink: :joy:

11 Likes

Hvordan folk ser med et negativt syn at dette drar ut mot fristen er for meg uforståelig… :man_shrugging: Ved radium sin podcast der Einarsson sa at han var glad for at han ikke er ansvarlig for å snekre sammen denne avtalen da det er en veldig krevende og innviklet prosess. Bare det utsagnet fra en lege som har LANG erfaring innen dette fagområdet sier slikt er utelukkende positivt da dette faktisk drar ut mot fristen.

Husker ikke episoden Einarsson kom med denne kommentaren.

AZ må verdsette absolutt alt (chem,vacc,nac) hvis de skal komme med et bud på hele selskapet og det tar lang tid. Om ikke oppkjøp av hele selskapet så er bare en indikasjon sikkert krevende det også.

En baisser er en baisser og de som bruker fristen og varigheten av denne stille perioden negativt er utelukkende bare ute etter en billigere inngang.

13 Likes

Det kan jo vaere dette trekker ut, fordi de forhandlerom prisen paa hele fimaNac, eller hele PCIB?

6 Likes