Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi får satse på Fredag .

3 Likes

Ett spørsmål til den som føler seg kallet. Vedkommende som uttaler at han IKKE har aksjer i PCIB men derimot i XXL i fra 6,50 ca han blir "fredet " og rost. Personlig sitter jeg long og short i fra 5-10 selskap til enhver tid og kunne tenkt meg å fortelle hvilke men hver gang jeg har vært innom slikt prat så blir jeg sletta før jeg har trykket punktum.
Skal vi ha et ordet fritt forum så burde det også være litt romslig med å anbefale andre aksjer. Jeg bruker megler og har masse tips jeg kunne formidla til likesinnede. Er nok dem aller fleste som sitter i mange aksjer og jeg ville blitt glad for gode tips.
Hjertesukk fra gammel traver. OG JA KREFT det var ikke dumt av Stifinner og meg å anbefale PCIB i fra ca 2-3 kr den gangen ( husker ikke akk men det er lenge siden )

23 Likes

Det finnes jo egne tråder for slikt, -det er vel bare til å slå seg løs på en av de trådene.

4 Likes

Mener du virkelig at i tråder som er opprettet for spesifikke selskaper, skal man kunne komme med innlegg som heller anbefaler noen helt andre aksjer? Det ville bare blitt rot og krangling. Dersom du ikke finner en tråd for det selskapet du gjerne vil omtale eller anbefale, står du jo fritt til å opprette en ny tråd.

7 Likes

Ja. Hvis han blir rost og fredet, så burde jo andre også. Andre har jo også veldig gode råd i flere aksjer. Urettferdig!
Hvertfall urettferdig at hver gang andre faktisk har gjort det, så blir de slettet. Og ikke vedkommende. Sykt urettferdig !

Hvis ordet skal være fritt på pci-aksje-tråden som så veldig mange er enige om, så burde det være lov å anbefale flere aksjer. Det sier seg selv.
Akkurat som jeg ikke skal få drikke rødvin til rekene, lissom:)

1 Like

Denne tråden bør også sikres med alkolås :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det er sikkert mange som har lyst til og anbefale andre aksjer, og da blir det fort alt for mye av det, og PCIB traaden blir oedelagt. Har ett par anbefalinger selv, som ikke har noe her og gjoere.

2 Likes

Og melodien er :slight_smile:

Ingen grunn til å gå vekk fra originalmelodiene, så da blir det:

Første Vers: Sola skinner
Andre vers: Sitter på en bombe

Begge Jokke & valentinerne

ahhh, daer jeg med…jokke var vel like energisk som mange på tråden her :joy:

Nå trenger vi sykt en melding ifra PCIB, så forumet får tilbake et leseverdig forum. For nå er det altfor mye smånervøst pjatt på tråden…
Tvi tvi for noe fundamentalt kommer snart. :roll_eyes::blush:

8 Likes

Mulig at du kjenner noen som du vet med sikkerhet har gått inn med slike summer, men om du har det fra anonyme forumskribenter så bør du ta slikt med en klype salt. Det er mange som vil ha kursen både opp og ned, og derfor skryter på seg kjøp/beholdning langt over det reelle (sikter ikke nødvendigvis til noen spesifikke her, men sånn veldig generelt). Slikt hører med til et anonymt forum, dessverre.

3 Likes

parabellum har helt rett. Det er mange som sier de er enten topp 50, 20 eller konkret beløp. Om det med konkret beløp 15K = ca 1 mill. rer riktig vet jeg ikke. Men det er klart at de påvirker alle. Jeg har 4k og er fornøyd med det, og som alle andre håper jeg på MAX utbytte. Men det man skal også være klar over at det er folk som har “økonomiske utfordringer” som kan se på dette som en løsning… litt ettertanke selv om det er småprat…

2 Likes

Jaja, selv om det ofte er hundre innlegg siden forrige gang jeg er innom så går det raskt å skumme igjennom og se at det ikke står noen ting her egentlig. Kun nærvøsitet.
Enten kommer det en nyhet nå i Juni, eller så kommer det en nyhet etter Juni.

1H har for PW betydd september en gang før. Imminent og, for den saks skyld.

1 Like

Det var en spøk. Ille fort ting ble fjerna… :smile:

1 Like

Nå er vel ikke akkurat 1 million / 15.000 aksjer noe å skryte på seg. :sweat_smile:

Mange har jo mulighet til såpass, i alle fall hvis de eier en bolig hvor en solid andel av lånet er nedbetalt, uten at man risikerer å bli gjeldsslave dersom PCIB halveres i kurs.

Jeg synes egentlig det er merkelig at ikke flere tar et bet på denne nå, når nedsiden neppe er lavere enn til 40kr, mens oppsiden KAN være helt enorm.

7 Likes

vel vi lever ikke alle i samme verden skjønner jeg :slight_smile:

2 Likes

Tja, noen er ganske ferske på børs, mens andre har vært med i gamet siden flere tiår før jeg ble født. :slightly_smiling_face:

Selv er jeg litt midt imellom, og for fem år siden stod jeg nærmest på bar bakke, og kjøpte og solgte for noen titusener.

Å bygge opp kapitalen til å nå den første millionen var vanvittig vanskelig og et forferdelig strev, men man kommer dit til slutt med stå-på vilje, driv, guts, vilje til å satse/ta risiko, og MYE hardt arbeid.

Som en legendarisk skribent på forumet her alltid sier;
Lykke til! :blush:

9 Likes

I dag det fredag.

Og det er Midtsommarsaften, med stor feiring i Sverige.

En meget passende anledning til å sprette champagnekorken for AstraZeneca og PCIB. :slightly_smiling_face:
Blir dette den store dagen? :crossed_fingers:

8 Likes

Smak litt på denne…

“The aim of today’s expansion
is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are
transferrable to additional disease areas.”

Slik jeg tolker denne teksten så har AZ kommet i mål med oncology synergier men ønsker å se om NAC også kan bidra på andre områder de er interessert i. Leser man mellom linjene her kommer det en avtale og spørsmålet er mer hvor stor avtalen vil bli…

https://newsweb.oslobors.no/message/490281

12 Likes