Du bør høre på podcastene til Radium😀
Har stor forstaaelse for at enkelte mener flere av oss er for opptimistiske. Og kanskje det er riktig, og at vi vil bli skuffet,
Men man maa huske paa at informasjonen vi fores med er at fimaVacc, naar man tar gjennomsnittseffekten paa oekningen i T8 og T4 celler, ligger paa ca. 640%, paa fimaChem tror jeg oekningen ligger paa ca. 1500%, og paa fimaNac rundt 400% sammenlignet med det beste markedet tilbyr i dag.
Og da forventer man at markedet vil si Wow, dette vil vi ha, og ikke bare det, ogsaa betale godt for det beste. Men hvis det ikke er slik, saa er det ikke slik. Det faar vi snart svar paa? Ingenting vil overraske meg, men med dette bakgrunnsbilde, haaper man jo paa en god avtale.
Hvorvidt de ikke kan bli enige pga. for stor avstand i verdisettingen, kan hende, men etter saa mange aars samarbeid, tipper jeg de faar til en avtale, saa faar vi se hvor god den blir.
Men man har ogsaa den andre varianten, at AZ rangerer gjennombruddet som kom med fimaNac i fjor som noe enestaaende, hvor de i dag innser at de har mulighet loese medisinske gaater de bare kunne droemme om tidligere. Normalt betales slike oppfinnelser meg godt. Undertegnede haaper selvfoelgelig paa det sistnevnte;-))
Jeg mente ikke å være negativ men skjønner ikke hensiktene med å være den mest aktive på forumet når du ikke har aksjer? Helt ok at man lufter sine tanker men det får da være nok?
Trodde dette forumet og akk denne tråden var tiltenkt oss som har aksjer i PCIB men mulig det er feil?
Enig.
Jeg synes det er viktig at alle stemmer blir hørt, uavhenging av hvor mange aksjer en har i PCIB.
Enhver post skal bedømmes ut i fra saklighet og hvorvidt det som skrives er korrekt.
Det er ingen som tjener på at dette forumet blir et hausende ekkokammer.
Men det er flott vi har noe å krangle om, slik at vi har noe å gjøre i tiden frem mot 1.7
Nyt solen folkens, men ikke nyt pengene på konto før de er der.
Er ikke forum som dette et av verktøyene vi kan bruke for å ta mest mulig riktige valg?
OK gir meg.
100% rett og man skal ha helt klart for seg at AZ sannsynligvis ønsker å sikre seg ALLE de indikasjonene der de ser at de kan bruke NAc teknologien i ett JAFS!,
Hadde AZ tegnet en puslete ikke eksklusiv avtale så kunne hvem som helst andre snappet opp NAc teknologien foran nesa på AZ. må huske at vi har 5 andre NAc samarbeid gående, med bland annet BioNTech som har store muskler og mektige samarbeidspartnere.
Hvorfor fikk AZ det så travelt med å teste NAc utenfor onkologi feltet? De kunne jo strengt tatt bare gått for en avtale som inneholdt de onkologi indikasjonene der de allerede hadde gode resultater med NAc.
Jo fordi AZ gjennom avtalen med PCIB har fått en slags førsterett på NAc frem til 30.juni og har oxo en klausul som sier at ingen NAc data skal publiseres før etter 30.juni - for først da tilfaller all opparbeidet forskningsdata PCIB alene.
Smart av AZ å kjøpe seg tid på denne måten spør du meg, da selv en liten NAc onkologi deal ville fått haiene til å snuse rundt
På generelt basis…
Så kunne det ikke falle meg inn å gå inn å ha noen formening om en aksje jeg ikke har tenkt til å kjøpe eller er generelt negativ til…
Men det er meg, så mye annet å glede seg over i hverdagen, enn å bruke energi på en aksje jeg ikke eier eller skal kjøpe…
Helt enig med Chilli
Joda men det er jo ikke alltid man vet hva man mener og har tenkt til å gjøre
En sunn diskusjon med utfordrende spørsmål er veldig bra, men det er helt naturlig at 80%+ på en PCIB tråd er optimistiske…
Ellers savner jeg noen potente innlegg ifra flere eminente skrivere… Men tror faktisk “alle” er på vent
Jeg er enig med deg Arve/rusbrus.
Men jeg husker deg på Strongpoint-lenkene, da du solgte deg ut og senket kursen godt, og argumentererte for Pcib, på Strong-lenkene… ( du kjøpte deg opp i Strong tidligere og økte kursen godt, det skal også sies. )
Og det er godt med argumenter både for kjøp & salg i en aksje. Selv om det selvfølgelig er overvekt av positive holdninger på dette Pcib- forumet. Annet hadde vært underlig? Men når vedkommende ikke lengre har aksjer, og anbefaler en annen aksje, så blir det pussig, for å si det litt mildt.
Når det i tillegg gjøres nå like før målstreken i Pcib, med derav spente nerver, må man vente litt hoderisting, og regne med at det ses på som utidig baising.
Vi vil bli utvanna, men som du skriver; det vil være en utvanning som vi godt kan tåle. Med en pen “overkurs” vil det være en rein fornøyelse.
Sannsynligvis vil en avtale inneholde dette ja, ref. Pål Falck , Arctic og vi vil alle bli utvannet med den prosentsatsen AZ kjøper(Max 10%) . men på den andre siden i ett slikt scenario så kjøper de til premium pris pr aksje.
for eks. slik :
Astrazeneca to invest in PCIB by buying 10% in a corporate placement at premium price 100NOK:
37.265.890 x 0,1 = 3.726.589 shares
3.726.589 x 100 NOK = 372.658.900 NOK
new total amount shares in PCIB 40.992.429
Aksjemarkedet er ingen barnehage. Her er alle sin egen lykkes smed. Fordi jeg har blitt oppmuntret av Snoeffelens, FiloD’s, Soerlendingens og andre skrblerier paa Tek traaden, saa har jeg ingen rett til og surmule, eller skylde paa noen andre hvis det gaar galt. Det er ikke velferd paa en aksjetraad, men informasjon. Etter at du lest denne. er ansvaret helt og holdent ditt eget, paa godt og vondt.
Det er feil.
Tråden er for alle som vil lære selskapet å kjenne, på godt og vondt.
Det er lurt å gjøre før man blir aksjonærer og imens de er aksjonærer.
Og det er få om noen som er interessert i å lese dag ut og dag inn om en anonym bruker som til stadighet skal påberope seg x antall aksjer.
Mye mer interessant å lese hva skikkelige folk tenker og se hvilke spørsmål som befinner seg hos potensielle investorer. Det er tross alt de som skal kjøpe seg inn og få kursen opp…
Les alt som dukkar opp her på småprattråden. Ser rett og slett på det som interessant tidsfordriv.
Har like mange aksjar i PHO, TRVX og NANO som i PCIB, men det er for tida overhodet ikkje i nærheita så interessant og spanande å fylgje desse trådane som PCIB-tråden. Det er jo heilt naturleg at spaninga stig for kvar dag ut over juni!
PCIB har uante moglegheiter. Framtida er lys (bokstavelig talt🙂), uavhengig av avtale eller ikkje avtale med AZ. Men avtale blir det!
Ser ingen grunn til å advare nokon som helst om følgene av diverse senarium. Sjølv sel eg ikkje ein einaste aksje i PCIB dei neste tre åra, verdiane av PCIB-teknologien vil ein dag vise seg i formidable aksjekursar.
Sjølv om alle vi som har aksjar håper på snarleg personleg rikdom, er det like naturleg at ALLE andre også burde ønske at PCIB blir ein enorm suksess. Da har selskapet redda tusenvis av liv, det tel litt det óg!
Show me the money
Sang til PCIB:
Jeg husker da vi møttes for første gang
Det var sol og sommer og fuglene sang
Og jeg var full av dritt, og du var drita full
Og det var kjærlighet ved første…
Jeg sitter på en bombe
Mens jeg venter
Håper dette holder nå
Jeg sitter på en bombe
Og jeg venter
Begynner å bli ustø nå