Hvilke studier tenker du på da…?
De fleste som i det hele tatt bruker tekinvestor og andre fora har garantert mer oversikt enn den besserwisser tonen din
Ettersom du har tjent en del og tapt en del, tenker jeg at du er i null. Er du da morgendagens investor man burde høre på?
Like bare leker best, de andre kan gjerne komme med gode argumenter, men det må være gode
og ja, skal klarer en tur ned, blir mye mindre sur av det enn å ikke være med opp
Jeg har tenkt på dette og gjort mine egne vurderinger. Blir det en avtale, men i det lavere sjiktet vil det uansett validere teknologien, dog ikke i den ønskede skalaen.
På de fleste tråder skriver folk som enten har aksjer eller i det minste finner selskapet interessant. At brorparten da ØNSKER selskapet alt godt, er ikke det minste overraskende eller betenkelig. Det betyr ikke at skribentene ikke har motforestillinger underveis.
Men jeg skal gi deg et lite poeng i at for ofte blir motforestillinger sablet det og det hele bagatelliseres med at avsender kun ønsker en billig inngang.
Men i det store og hele er denne og andre tråder på TI fylt til randen av faglig kyndige der vi andre kan henge oss på som gratispassasjerer.
Har skrevet tidligere at jeg ikke trodde på noen rally i juni før en eventuell avtale. Børs er jo ofte en kamp der aksjonærene dras mellom frykt og grådighet. Sjelden er det så tydelig som i PCIB akkurat nå der en viktig avtale om kort tid enten skal undertegnes eller vrakes. I dag har frykten et ørlite overtak.
Men det viktigste å lese av de små kursutslagene vi har og har hatt er at intet har lekket ut fra forhandlingsrommet.
Jeg føler ikke helt at jeg trenger å forsvare meg når jeg blir beskyldt for å ha drevet med aksjer i kort tid, siden min bruker ble opprettet for 6mnd siden. Det samme gjelder om at jeg ønsker kursen ned for en billig inngang…
Jeg ønsker folk alt godt og at de tjener på sine investeringer, uten unntak. Jeg bare synes samtalen her inne er skummel fordi jeg ser at noen går all-in med 1mil, noe som gjør at uerfarne lett kan følge etter. Jeg vedder på at samtlige her inne, inklusive meg selv har gått på kvist ved å investere stort i noe på bakgrunn av andres råd, og tapt på det. Jeg savner en mer nyansert dialog som synliggjør medaljens forside og bakside, og hva argumentene er for at det ikke blir noe deal?
Trist når eksempler som @abacus kommer frem for å sable ned ting som ikke passer han fremfor å ta det på et saklig nivå
Selv har jeg vært i PCIB og doblet investeringene mine 2 ganger det siste året. Nå er jeg ute fordi jeg har mistet troen på en god avtale. Noe sier meg at når AZ har vist interesse så lenge, men ikke har en deal i boks 2 uker før fristen, i dette volatile markedet, så er dealen ikke i nærheten så god som vi ønsker. Mulig jeg tar feil, det får tiden vise. Selv er jeg tungt inne i XXL siden 6,35kr, dersom noen lurer…
lykke til
@parabellum det er meget altruistisk af dig at informere om konsekvenserne ved en no deal. Du skriver; " Nå er jeg ute fordi jeg har mistet troen på en god avtale. Noe sier meg at når AZ har vist interesse så lenge…". Herind tolker/analyseres der på både fundamentale og psykologiske forhold. Så hvad binder du dit argument op på. Som du skriver det lige nu, er det svært for meningheden at forholde sig til at “du synes” noget. Hjælp os. Så vi kan blive klogere. tak
Med tanke på de andre lovende beina PCIB har å støtte seg til, skal det vel egentlig ikke rare avtalen til med AZ for å forsvare dagens børsverdi på 2,7 milliarder kroner.
Og hva tror du motiverer dem som skulle ØNSKE kursen ned??
Styrken til TI er ikke all positiviteten i seg selv, men at det finnes så mange skribenter som kan gi oss faglig forståelse og innsikt i selskaper som dette. Du skal lete lenge for å finne andre forum med like mange faglig dyktige skribenter.
Hvorfor skulle en dårlig deal kreve lengre forhandlinger enn en god?
Trenger man å si noe mer? 3 mnd +156,43%
Hei @parabellum.
Bare bra at noen her inne er uenig, og har sin egen mening. Men at du har funnet et mønster i forumet, der alle ønsker at aksjen går opp gir deg nødvendigvis ingen analytikertittel. Dette er et aksjeforum om nettopp PCIB, og at samtlige som investerer i aksjen ønsker at den går opp, er vel nesten en kollektiv holdning i de fleste forum (med mindre det er en del shortere der, men hvem har vel baller til å shorte PCIB).
Argumentet ditt om at AZ ikke vil by nok er derimot et litt mer saklig tema. I dette scenarioet ser jeg det fornuftig å regne med at PCIB verdsetter sin egen teknologi så høyt, at AZ ikke makter å ha råd til å inngå en avtale. Dette gir jo ikke helt mening, ettersom PCIB i stor grad vil ha nytte av en samarbeidspartner, slik at de kan få mer cash på bok for å blant annet videreutvikle produktene og sikre penger i god tid fremover. 31.03.2020 hadde AZ $3,413B i form av ren kontantbeholdning på bok ( Kilde). At AZ ikke skulle hatt råd til en avtale, der upfront er den eneste kostnadsposten i første omgang, har jeg ingen tro på. For AZ vil det være et stort tap bare at forskningen som er gjort med PCIB-teknologien slippes offentlig.
La oss si AZ ønsker rettighetene på PCIB sin leveringsteknologi innen 2-3 indikasjoner. Tror du i denne situasjonen at PCIB vil kreve mange milliarder upfront, og da i tillegg milepæl++? Et slikt scenario blir mer drømmende enn realistisk. Vi vet dog ikke hva slags summer og hvilke omfang som diskuteres, men at det diskuteres, det vet vi.
- At PCIB har gode resultater innen NAc, det vet vi.
- At AZ satser hardt på mRNA og Advanced Delivery, det vet vi.
- At AZ har pengene, det vet vi.
Dersom man tenker i form av oppkjøp, så er det et annet scenario. Men i første omgang tror jeg begge parter ser seg fornøyd med indikasjoner (1-3stk) og muligens inngang på eiersiden (5-10%). Så får vi se hva utfallet blir, jeg krysser fingrene.
Sånn dialog liker jeg!
Enig i at de har gode resultater, selvom de ikke har kommet i gang med alle lokasjonene som de ønsket.
Satsingsområde, også helt enig.
Pengene - ja, penger har de. men quote; “AstraZeneca had US$19.8b of debt at December 2019, down from US$21.0b a year prior. However, it also had US$6.22b in cash, and so its net debt is US$13.5b.”
Det har stått mye om dem i nyhetene i det siste om utviklingen av COVID19 vaksine, hvor de skal stille 400 millioner vaksiner (experimental) for europa. Dette vil koste mye penger og er svært ressurskrevende. quote: "AZ also agreed to a licensing deal with the Serum Institute of India to provide 1 billion doses of the vaccine to low- and middle-income countries, with the goal of 400 million produced by year’s end. "
spørsmål jeg stiller meg ang PCIB og AZ nå er;
-Verdsetter PCIB seg for høyt, og at det derfor ikke er landet en deal enda?
-Har AZ ikke kapasiteten til å innrullere PCIB på dette øyeblikket pga COVID19 vaksinen?
-Hvorfor, etter 10 år med “interesse”, skulle de nå velge å kjøpe det opp? Hvorfor ikke før? Jeg har hørt forskjellige podcasts om effekten av PCIB teknologi men hvorfor slo ikke AZ til før?
-Er dette feil tidspunkt mtp Corona?
-Hvorfor, nå som markedet er så utrolig ustabilt, lar de ting henge i luften?
Du er velkommen til å bli insider. På chaten som følger abonnementet er vi flere som er mer nøkterne og kritiske, men vi gidder som regel ikke dele våre synspunkter på Småprat av nettopp de grunnene du skisserer over. Snakkes der!
@parabellum, helt topp at noen kommer med andre meninger her inne, det er bare bra for diskusjonen. MEN jeg mener det vitner om at du ikke har satt deg godt nok inn i caset før du uttaler deg. For det første har de ikke hatt samarbeid i 10 år. Du spør om hvorfor de ikke ville kjøpe det opp før? Breakthrough kom i fjor sommer, og analysene av de utvidede forsøkene på andre indikasjoner var ferdig analysert først i april-mai i år. Derav sier det seg selv at AZ først ønsket resultatene av disse forsøkene før de vurderer hva de ønsker å gjøre videre. Enig?
Jeg går ut fra at begge disse selskapene gjennom denne lange prosessen er kjent med i grove trekk hva man snakker om m.h.t. verdsetting.
Ser ikke bort fra at den siste brikken som kan ha fått stor innvirkning på interesse fra AZ, er den begrunnede teori om at teknologien også kan kombineres med ultralyd. Selv om dette krever lengre tid med ny forskning og testing, kjenner AZ så godt til grunnlaget i teknologien at de kan legge stor vekt på denne muligheten. Potensialet blir da ekstremt mye større!
På tide å roe nervene.
Her var det mye hysteri .
La folk få mene, hva de vil,
Fasiten har vi sannsynligvis fredag 26.
Så får vi se, hvem som treffer nærmest blinken.
Selv heller jeg til 80/20.
80% for og 20% ingen avtale.
Denne kommentaren sier jo litt om denne tråden da Arve. Sist jeg var negativ ble jeg kalt for troll.
Et noe underlig resonnement at man bør være inne i en aksje for å delta.
For de fleste er det viktig å få avklart et og annet FØR man velger å kjøpe eller avstå. Slike fora er jo ikke bare til for å klø hverandre på ryggen, men forhåpentligvis bli bedre opplyst i forkant av de valgene man måtte ta.