Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Tviler sterkt på ned da det blir helt meningsløst i forhold til tidsfaktor/avtale så om vi skal justere kursen i dag så må det bli opp opp opp.
Har jo blinka 80 på min netthinne i flere uker nå så jeg blir ikke sjokka om vi ender på 80++ før helga.

2 Likes

Pcib har bare forskningssamarbeid. De trenger ikke å ta hensyn til dem i det hele tatt når det gjelder kliniske avtaler med AZ. Med mindre de har noen klausuler i forskningsavtalene, men det tviler jeg sterkt på.

6 Likes

Det kan hende at resultatene er saa gode at AZ internt har sjonglert med bud/avtale/bud/avtale. Hvor de kommer til ett punkt i avtaleforhandlingene hvor de sier, det er bedre og kjoepe hele selskapet? Ingen vet hvor haren hopper til slutt.:wink:

4 Likes

Kunne ha skrevet litt bedre, rekyl opp eller en liten nedgang :-). Lite selgere og ser ut som om kjøperene er interessert i å vente på resultatetene før de kjøper. Får håpe de er positive, og at de angrer seg i ettertid !

2 Likes

PCIB fikk hvalen AZ ut av dypet, nå venter vi turistene på at hvalen gjør sitt sprell på overflaten så vi kan knipse noen fine bilder til vår FB profil. Er vi heldige så har PCIB en harpun liggende i lugaren, da blir det kjøtt så det monner på alle mann :whale:

4 Likes

“Problemet” med aksjonærene i PCIB er at dem som har vært med i flere år ( som meg siden 2016) er lasta det kontoen tillater. ( kjekking som skrev i går at han hadde panta kjærringa men ikke noe han var redd for å miste). Det er noen få på topp 50 som har justert litt men dem aller fleste sitter i ro og dermed er det ikke her kursen blir styrt.
Blir en vanvittig følelse den dagen vi får børspause nå ( om det da ikke kommer på kveld/helg?).
Kan jo få koronafeber av mindre og når gradestokken i till viser 25++ så blir man svett om dagen ja.

4 Likes

Ja sover dårlig om natten nå og har en del mindre aksjer enn deg :joy: :joy:

Vi får vente i spenning og ta det som en mann enten det blir en opptur eller nedtur :slight_smile:

Ta det som en person tror jeg er det riktige begrepet i 2020 :joy:

2 Likes

Omsatt 15k første timen. Det sier vel alt om tanker/tvil og tro.
Alt tyder nå på at det er her (71-75) nivået blir frem til avtalesignering.

Safety innen etablering av ny teknologi / medisin er en kritisk faktor for alle selskapene som driver innen det kommende feltet gen-terapi , feks mRNA.

Dersom det glipper hær og selskaper blir saksøkt av kunder/pasienter så kan det raskt koste mere enn de fleste av oss ville tro var mulig.

Derfor , safety er kanskje en av de aller viktigste parameterene innen denne nye teknologien og safety på produktene fra PCI platformen er vel ganske enestående , ikke?

Videre så er deliveryprosessen med PCI-platformen en “ikke-biologisk” prosess men en “fysisk” prosess så det som introduseres går inn i cellene samma fa…
Og resistens i denne sammenheng er et “ikke tema”

Overstående er slik jeg , en amatør ser på prosessen så korriger meg gjerne.

Etter mange 10 år med BP worldwide forskningsinnsats på delivery så antar jeg at der er mange modeller og metoder som fungerer.
Det fungerer desverre bare ikke godt nok.

Antall metoder er jo verdiløst.
Det er ikke antallet men ytelse/sikkerhet som er avgjørende.

Lykke til.

7 Likes

Vil tro enhver skapelig avtale med AZ utløser et konfettidryss, og et rungende “jada!” i mange hjem.
En forlengelse av forhandlingene med en måned eller to er i mine øyne også svakt positivt, og er nok et tegn på at en avtale er på de siste trinnene i trappa.

Men skulle det ikke bli noen avtale, bør selskapet ha forberedt en god melding med en solid, attraktiv og troverdig plan B.
En kun kortfattet melding med avslutning av AZ-samarbeidet vil gi en kraftig nedtur på kort sikt.
Regner med at selskapet har tenkt gjennom dette scenariet og vil dra fram andre kort i ermet for å beholde optimismen rundt selskapet og dets plattformer. Hvilket det også er all grunn til.
For selv om PCIB med sin lave burn rate ikke er i pengenød, må de trolig ut og hente kapital mot slutten av neste år, om jeg ikke tar helt feil.

Som medisin (ikke patentert) mot denne nervepirrende tålmodighetsprøven går ledige stunder med til produksjon og fargelegging av fest-konfetti før kanonene lades i helga.

7 Likes

En melding om «forhandlinger på overtid» bør jo være langt mer enn «svakt positivt», da det kan leses som nærmest en bekreftelse på at det blir avtale. Da vil det strømme på med nye kjøpere som vil posisjonere seg for avtaleinngåelsen. :ok_hand::star_struck:

Når det er sagt, så tror jeg ikke på noen utsettelse. Som PW har sagt; «det blir avgjort i juni». :ok_hand::sunglasses:

16 Likes

På nåværende stadium i prosessen er jeg ikke i tvil om at AZ ønsker en avtale. Det hele beror nok nå på hvor mye de vil betale.
En mulig sannsynlig utgang kan være et relativt beskjedent beløp nå, men med opsjoner som utløser ytterligere kapital ved oppnådde milepæler.

3 Likes

AZ er helt i toppen på lovende koronavaksine og få den første koronavaksinen ferdig som begynner i fase tre om noen uker.

Per har sagt at pci-teknologien kan brukes når koronavaksinen skal forbedres. Er dette noe han har kommet på helt av seg selv, eller er det noe han har diskutert med AZ?

Skal jeg tippe har han tilbydd AZ sin pci-levering til koronavaksine og fått tilbakemeldingen han presenterte på q1. Hvordan skulle han ellers vite at BP ikke har tid til å skifte sko.

9 Likes

Godt skrevet. :slight_smile: Aksjen står fremfor et superbinært øyeblikk, da skal man sitte med aksjer man kan tåle en prisnedgang på.

5 Likes

Takk!

Nattesøvnen min er ok, men når klokka nærmer seg 08.00 sitrer det - mer og mer for hver dag!

7 Likes

Hei.
Jeg har holdt på med aksjer i en del år. Både tjent en del og tapt en del.
Ser innom tekinvestor flere ganger dagen på forskjellige aksjer jeg er interessert i.
Må si at jeg legger spesielt merke til 1 ting her inne; nemlig at alle ØNSKER at pcib skal opp. Det argumenteres ikke imot. Jeg håper dere skjønner at dere ikke får en sunn dialog av å kun snakke med folk som sitter med en hard en i buksa av tanken på avtale med AZ?
Ja, AZ har sett på pcib siden 2010. Ja, AZ er interessert i pcib sin teknologi. Men har noen tenkt på at kanskje AZ ikke er villige til å by høyt nok, tatt i betraktning et nytt oppkjøp de nylig gjorde? Eller hva med studiene med mangelfulle resultater?
Anbefalingen min, spesielt til dere som ikke har 100% oversikt (gjelder de fleste her), er å oppsøke en mere nyansert debatt omkring pcib.

4 Likes

Jeg har ingen belåning og skal tåle ett tap. Men at jeg kommer til å bli en mørk og utrivelig surpeis en periode - det kan ingen ta fra meg! :wink: Lykke til alle sammen! :crossed_fingers:

9 Likes

Takk for omtanken, @parabellum. Erfarne folk skal man lytte til.

Ellers ser jeg at du har vært medlem av dette forumet i et halvt år - og at dette innlegget er det første du har skrevet, uansett aksje. At du har satt deg godt inn i selskapets status og mål, kan vi se ved at du viser til PCIBs samarbeid med AstraZeneca helt siden 2010.

18 Likes

Hah, rookie numbers. Jeg begynner å skjelve i 7-draget!