Hahaha… 11 timer uten å ha sjekket småprat-tråden og +100 innlegg. Expectation vs reality utfallet/gapet ble stort gitt. Nyter selv sluttspurten av juni og innspurten mot det som er en viktig hendelse for både aksjonærer og selskap - men dette er ikke noen make or break God kveld og god sommer og lykke til med valgene du har gjort allerede og gjør de neste 2 ukene.
Jeg satset 1.070.000,- i PCIB for noen dager siden, det ble 15K aksjer. Pengene er ikke tapt hvis det ikke blir avtale, men det vil ta litt tid før pengene er tilbake. Regner med at det blir stor gevinst uansett hva som skjer, eneste forskjellen er tiden det tar. Større mulighet enn dette får man skjelden på børsen.
Ja, har selv vært med en stund mht Pcib og skyldes primært at min egen far måtte gjennom bukspyttkjertel kreft. Jeg har siden lest meg opp på forskjellig behandlings metoder og unner alle familier som er rammet slik tec. som leveres her. Det er uten tvil fantastisk hva de har kommet opp med! Leverings metoden er ‘mind blowing’ !! Det blir avtale for de som nøler… dere må prøve nyte sola mer!! Forstår uroa mht investerte kronasjer her
Jeg ser det er jo slik at hvis dette ikke var interessant for AZ så hadde det vært over og ut for lenge siden. Det at dette haler ut i tid er jo kun fordi det megles… er jo økonomene som kniver nå. Dette er revolusjonerende tec. !! Det viktigste uansett for meg er at slik tec. kommer frem, med AZ eller senere evt med en annen BP, slik at alle mennesker kan ha glede av dette når livet kan bli brutal. Blir ihvertfall spennende å lese dybden av avtalen som kommer uansett grunn får våre investeringer !! Lykke til alle sammen og vil takke for mye bra informasjon som deles av mange dyktige skribenter her inne.
Les om fremtiden slik Astrazeneca ser det.
Developing the next generation of drug delivery technologies.
Det lyser PCIB av hele satsningsområde til AZ
I tillegg har vi sett alle nyansettelsene AZ har foretatt knyttet til leveringsteknologi denne vaaren. Etter 5 aars samarbeid, og avtale om og inngaa en ny avtale foer 1.7., ville det vaere merkelig om ikke vi er med i deres fremtidsplaner. Jeg tror AZ ville satse paa fimaNac som sin hovedleveringsteknologi for mRNA. Og muligens fimaVacc og fimaChem ogsaa. Det lukter en stor avtale, eller oppkjoep i lange baner spoer du meg.
Jeg er ikke enig med deg. Dette er hva de skriver, og tyder på at Lipid er deres satsningsområdet. (Hvorvidt dette kan endres med en avtale med Pcib, vil vise seg.)
Opptil 80% av målene vi søker å nå er inne i celler der de kan være vanskelige å få tilgang til. Gjennom en balansert tilnærming av internt utviklede teknologier og eksterne samarbeid, gjør vi fremskritt i å møte utfordringene med intracellulær målretting av terapier.
Vi fokuserer på potensiell bruk av mRNA for å produsere terapier direkte i cellen, og forvandle cellen til ‘biologiske fabrikker’ som produserer terapeutiske proteiner, antigener og / eller antistoffer for å behandle syke organer og vev.
RNA-terapeutika tilbyr potensial til å spesifikt modulere cellulære veier på måter som ikke tidligere var mulig. Imidlertid må vi få RNA-molekylene inn i cytosolen til cellen.
Vi undersøker lipid nanopartikler (LNPs) som en lovende bærer for intracellulær levering av mRNA for produksjon av proteinterapeutika i celler. LNP-er har en vellykket track record for å levere nukleinsyrer, og de er den desidert mest avanserte tilnærmingsmetoden for mRNA-levering. Som sådan er de det naturlige valget som leveringsmiddel i denne forskningsfronten.
Vi har vist at mRNA innkapslet i LNPs kan levere mRNA inne i celler og starte cellulær proteinproduksjon etter intravenøs, subkutan og lungetilførsel. Vi fokuserer nå på å forbedre effektiviteten og sikkerhetsprofilen til dette medikamentleveringssystemet.
Ved siden av forskning på LNP-struktur og funksjon, samarbeider vi med forskere ved Gøteborgs universitet for å finne ut hvordan LNP-er leverer mRNA-lasten deres inne i cellen og hvordan den deretter frigjøres. I en nylig publikasjon i Nature Communication , ledet av Lennart Lindfors, hovedforsker, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D, and Adjunct Professor at University of Gothenburg, Sweden, har vi vist at når celler blir utsatt for LNPs, skiller de ut små vesikler (eksosomer) som inneholder mRNA-lasten. Under in vivo-studier kan slike eksosomer dessuten levere funksjonelt RNA til en rekke vev og fremkalle en lavere inflammatorisk respons enn dagens tilnærminger - et funn som kan tilby et attraktivt alternativ for levering av RNA-baserte terapeutika i fremtiden.
Molla
Men dette har de holdt paa med lenge, og har vaert deres hovedsatsingsomraade saa langt. Derfor er den meget omskrevet paa AZ sine sider. Men naa er det en ny og bedre leveringsteknologi paa vei inn , med faerre bivirkninger. Den heter fimaNac. Og som du sikkert har sett, har ikke AZ nevnt fimaNac som satsingsomraade noen steder yet? Hvorfor, jo fordi alt skal holdes hemmelig frem til en avtale er paa plass. For som noen skrev paa traaden for en stund siden, leverer fimanac mRNA rundt 400% bedre enn den beste Lipid leverings teknologien gjoer, og det med mye faerre bivirkninger.
FimaNac vil ikke ta hele deres marked for mRNA> men omraadene de har behov for en bedre leveringsteknologi paa. Tror naa jeg;-)) For hvis “Lipid” skal vaere saa bra, hvorfor er det enda ikke godkjent noen medisiner med denne leveringsteknologien. Svaret er antakeligvis for mange bivirkninger.
Rett skal være rett. Det forskes på mye og naked delivery uten bivirkning er nok alle BP sin drøm? At det lett kan tolkes at AZ og PCIB sommeren 2019 gjorde breakthrough her er kommentert av PW og på PCIB tråder. Det er nok det som gjorde at PCIB har ess i ermet. Fasit er uansett her innen dager! Generelt vil ikke BP ha sitt navn ut. PCIB krevde det og satte frist, da har du godt samarbeid og en svært lovende teknologi når BP og biotekmygg utarbeidet børsmeldingen nov 2019. Kan ikke være tvil om at dette er lovende?
« The importance of considering molecular size in drug discovery
The size of the molecule is an important consideration in drug discovery. For example, Anticalin® proteins, which are approximately 25kDa, can be used in a similar fashion to monoclonal antibodies (MAbs) but due to their smaller size, open up the options for drug delivery to non-injectable routes such as inhalation to the lung.
The size of a molecule in drug discovery determines how and where it can act within the body, and how it can be administered. For example, small molecules, which are less than 1kDa, are able to pass across cell membranes to reach targets in the cell, and most are delivered orally. Conversely, large molecules such as MAbs which can be as large as 700-800kDa, are generally not cell permeable which restricts them to targets outside the cell. These tend to be delivered via injectable administration routes.»
Og se hva AZ skriver om proteiner
Proteins consist of one or more chains of amino acids, linked together by peptide bonds. There are 20 naturally occurring amino acids that make up the building blocks of proteins. Shorter chains of amino acids, generally less than 50, are called peptides. Insulin for example, consists of 51 amino acids, and is therefore borderline a peptide and a protein.
Proteins are characterised by their amino acid sequence and higher order structure. They can also have secondary structures such as α-helixes and β-sheets formed by hydrogen bonds; tertiary structures formed by di-sulfide bonds; and a quaternary structure formed by protein sub-units. These structures are important as they determine the activity of the protein. Since proteins are large molecules, they are generally not cell permeable and hence restricted to extracellular targets and injectable administration routes.
https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/drug-modalities.html
Hvis man leser alt i linken jeg la ut, så står det…
"Nye legemiddelleveringsverktøy og plattformteknologi har potensial til å endre måten vi utvikler medisiner på i nærmeste fremtid. I tillegg til interne plattformer og teknologier, samarbeider vi for å bringe innovasjon fra eksterne selskaper, oppstartsbedrifter og gründere inn i AstraZeneca for å skape en blomstrende FoU-atmosfære med nye konsepter og ideer. "
Her skriver de at de samarbeider med små selskaper om ny leveringsteknologi. Kan det være PCIB som har leveringsteknologien som kommer i nærmeste fremtid?
Likevel har de forsket på levering med PCI i Fimanac i nesten 5 år og forhandlet i 6 måneder.
Levering med lipider er ikke like målrettet. De kan heller ikke kontrollere frigivelsen av payloaden slik de kan med Fimaporfin og lys.
Det kan være behov for begge deler til forskjellige oppgaver.
Noen ganger ønsker man å «teppebombe» fienden (lipider). Andre ganger trenger man «presisjonsbombing» av bestemte mål (PCI), f.eks ved diabetes og Gallegangkreft.
Ny dag nye muligheter. “Tampen brenner” sa vi til barna når dem nærmet seg målet i “gjemsel” og div andre “øvelser”.
Selv er jeg 99,999% sikker på avtale FØR 01.07.20. men “markedet” er ikke like sikre og dermed tør dem ikke løfte kursen videre.
Bare det blir avtale med AZ så vil kursen gå 50-100% uansett hvor “dårlig” den måtte bli. Bare annerkjennelsen i fra AZ er verd milliarder ( i hvert-fall på sikt).
Tidligere var jeg sikker på bud men av en eller annen grunn har jeg sklidd over i videre samarbeide med div kompensasjoner?
Akk her håper jeg at jeg bommer med mine tanker da bud er det som gir mest på kort sikt.
Pytt. Lite vi kan påvirke så bare å vente på “dommen”.
At dette er/blir spenning på grøsser-nivå er det vel liten tvil om?
Lykke til for oss alle.
“Nærmeste fremtid” heter heretter "Most soon … " på alle PCIB tråder
Sitter med en følelse av at utsettelse også er aktuelt som følge av Covid 19. Altså at det kommer en melding lik den forrige, hvor det sies at de skal bruke de neste månedene for å vurdere videre samarbeid. Men krysser fingrene her for at vi får en partneravtale nå. Det hadde vært strålende etter mange års venting
Et bud ville vært forankret hos styret og blant noen av de største PCIB-aksjonærene, og vil være enklere å forberede enn en avtale basert på PCIB sin strategi om lisensiering på non-/semiekslkusivitet.
Med bare knappe to uker igjen av juni er jeg 99,999% sikker på at det ikke blir bud, men jeg er ikke like sikker på at det kommer en ferdigforhandlet avtale innen månedsskiftet.
En avtale av den typen ledelsen i PCIB vil ha er komplisert i seg selv, og den kompliseres ytterligere av de 5 andre samarbeidsavtalene PCIB har på Nac.
Jeg tviler ikke på at alle disse har klare krav til PCIB og AZ om hvordan deres intereser ivaretas etter 1. juli.
Har tenkt det samme. Men når man ser hvordan PCIB behandlet AZ (satte foten ned for videre forskning og tvang dem frem i lyset) har det blitt klarere hvor makta sitter. Det er forhåpentlig hos den som sitter med patentene.
Ikke utenkelig med en slik melding nei
Markedet tror Ikke på avtaler i vacc eller nacc !!!
Hele dagens selskspsverdi tilskriver KUN gsllegangs studiet…innen chem…
Så kan en jo tenke selv,hva oppside potensialet er i PCIB
Trodde det var imminent men
Stillstand, får vi en rekyl opp eller ned nå