Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Under, 全球范围内上市及临床阶段的光敏剂, som betyr “Globally available and clinical stage photosensitizers”, som er en lang liste, så står både PCIB sin Fimaporfin og Photocure sine Methyl aminolevutinate Hydrochloride og Benzyl aminolevulinate.

Dette er i et kapittel om “recent developments and future trends in new technologies”.

15 Likes

Denne oversettelsen stemmer ikke helt overens med min tolkning men jeg skal ikke rapportere deg for falsk/feil oversettelse :joy:

1 Like

Nytt forretningsområde?:rofl::+1:

7 Likes

Hus4 ser klokkeklar ut for meg.
“Stige med bein løper bort til stige uten bein.”

Sikkert for å hjelpe eller noe.
Om stige 1 kanskje har med 2 øl bort til stige 2 eller noe annet skjer, er vanskelig å si uten å se hus5

1 Like

Litt på siden kanskje. (?)

Men det er vel mange her på dette nettstedet som har interesse av dypere viten om kroppens immunsystem, Derfor vil jeg anbefale en bok som burde være interessant både for leg og lærd, da den er skrevet på en populærvitenskapelig måte, - men full av saklig og historisk informasjon.
Den kan lånes på biblioteket, men er god nok til å kjøpes og eies.:
«Immun. Kroppens evige kamp for å overleve» Forfatter :Anne Spurkland.

« Immun er en engasjerende bok om kroppens mest usynlige organsystem, som vi ikke merker noe til før det svikter.»

10 Likes

Det var i alle fall ikke slik jeg oppfattet @rockpus. Snarere tvert imot.
Han advarer jo mot mekanismene som kan gjøre at noen «ristes» ut av aksjen.

Jeg blir ikke overrasket om vi få se kyniske aktører som manipulerer aksjekursen og forsøker å presse den nedover.
Jeg vil faktisk våge påstanden om at det allerede har foregått i noen uker nå. Noen sørger for å holde kursen nedenfor 74-75kr.

Hvis PCIB en av de nærmeste dagene, uten at ny info er kjent i markedet, plutselig åpner 5% ned og fortsetter til minus 10-15%, nedom 65kr og kanskje litt lavere nedover på 60-tallet, så for all del; KEEP CALM!

Noen forsøker å utløse stop-loss og sikre seg aksjene dine, før den forhåpentligvis, store oppgangen.

17 Likes

Hvis PCIB en av de nærmeste dagene åpner 5% opp og ender opp 15% uten nyheter så…

5 Likes

Hva er forskjellen på PCIB og feks.vis Clavis?

Clavis sitt produkt feilet og selskapet fra småaksjonærenes ståsted ble med et fingerklips utradert / verdiløst.

Det er viktig å se forskjellene her på å forhandle om partnerdeals mellom 2 selskaper (AZ&PCIB) og studieresultater i siste fase som feiler og ingen andre produkter i pipline til å overta stafettpinnen.

Verdien og de oppnådde medisinske resultatene er jo de samme med eller uten AZ men skuffelsen vil nok være stor , avhengig av hvorledes det hele presenteres.

så ikke begå tabben med å komme i panikkmodus dersom det ikke skulle bli noen avtale i denne omgang.
Det er jo ikke produktene det er noe gale med og verdien er inntakt.

Gjelder selvsagt ikke for kortsiktige spekulanter men hvem bryr seg om dem?

4 Likes

Ja, det også, @JAXI. :slightly_smiling_face:

Basically; just keep calm!

Det kan bli veldig volatilt fremover, og det kan det være lurt å ha forberedt seg på, slik at man håndterer det med ro og ikke gjør noe overilt.

3 Likes

Det betyr
Clinical Phase II

3 Likes

Jeg antar at du (og rockpus) skriver til dem som har betalt for sine PCIB-aksjer med penger dem har råd til å tape, men hva med dem som ikke har råd til å tape, som eier PCIB-aksjer med max belåning (30 % hos NON og DNM), og resten betalt med penger som sårt trenges til andre formål, men som i børsmeldingen fra november forrige år og all haussingen på aksjefora og i media tar en uoverveid risiko i PCIB for å komme litt ovenpå økonomisk.

Burde ikke vi som sitter på den grønne grein økonomisk heller fortelle hva som er den reelle nedsiden ved ei dårlig børsmelding, i verste fall ingen avtale med AZ.

Risk/reward er god til biotekaksjer å være, men risikoen er der.

Jeg ser ingen tegn til kursmanipulering i PCIB-aksjen, men oppfatter at en del av mine medaksjonærer tar ned riskoen til det som gir ok nattesøvn.

7 Likes

Jeg har pantsatt kjerringa, men ingenting jeg ikke har råd til å tape :wink:

4 Likes

4 Likes

Det er ikke tilrådelig å bruke belåning nå, før AZ avklaring.

Men når de er sagt , du får ikke låne mye om du har kun PCIb, ligger nok da på 10% hos NON tenker eg.

30% får du iallfall ikke.

Det er belåningsverdien som er 30%, aldri heilt forstått den kalkulator og beregning metodene.

2 Likes

Tydelig att mange er nervøse…
Ikke så rart, de fleste innlegg handler om “hvisomdersomatter”
Sjansen for en “ikke avtale” er mikroskopisk!!! Den største nedsiden er om ikke avtalen er god nok i førsteomgang, slik at kursen ikke går sååå høyt som flere ønsker…
Risikoen er på nivået der all aksjespekulasjon generelt sett ligger…
Alle som har aksjer i biotec selskap bør håpe på en knall avtale for PCIB aksjonærene, for da flyttes noen kroner statistisk sett over i andre aksjer, i samme sektor… Vinn Vinn :partying_face:
La alt bero, dette går veien :muscle::+1::smiling_face_with_three_hearts::partying_face:

16 Likes

Vet ikke om det er sammenlignbart men likevel Interessant å først lese denne fra 2010: https://e24.no/boers-og-finans/i/Eo877A/clavis-faar-milliardavtale

Og deretter denne: https://e24.no/boers-og-finans/i/4da4bG/nytt-sjokk-for-clavis-setter-fremtid-paa-spill

Litt mer frykt, kjør på :scream:

Skal du på ferie og har flyskrekk, kjør på med artikler om flystyrt :roll_eyes:
Sjansen vil alltid være der, men er den reel… NEI!!!

10 Likes

Det kommer stadig nye nick her. De fleste virker svært nervøse. Antagelig tradere.
Derfor blir nok volatiliteten i aksjen økende fremover.
Å advare andre mot aksjen, mot belåning etc,- hvorfor gjør dere det når dere selv er her ?
Har dere ikke tillit til at deres medaksjonærer tar fornuftige valg, er dere Mor Theresa eller ønsker dere flere billige aksjer ?
Om 2-4 uker er sikkert de fleste borte igjen :blush:
I alle fall 2 klovner som følte seg truffet.

19 Likes

Jeg skal være den første til å innrømme at det ikke er lett å holde hodet kaldt dersom kursen uten kjent grunn begynner å falle i disse dager. Jeg er selv en av dem med inngangskurs på dagens nivå (73kr) og kan fort tape en god del av innsatsen. Dermed skal ikke jeg sette meg på min høye hest i denne sammenheng… Poenget med mitt tidligere innlegg om saken var nok for å forsøke å berolige både meg selv og andre… :wink:

2 Likes

Et godt tips er å kjøpe seg inn over flere dager++ til forskjellig kurs. Da tåler en ofte svingingene litt bedre.

3 Likes