Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ja, dette var ikke småsparere

6 Likes

Trodde ikke på noe junii-rally. Men å feile er undervurdert moro.

5 Likes

Småsparerne har villig solgt 500 000 pcib-aksjer til en billig penge i dag.
Imponerende! :clap: :clap: :clap:
Jeg holdt på å bli en av dem, men måtte knipse meg selv på salgsfingeren :joy:
Logger av til vi får melding. :sweat_smile:

11 Likes

Kan da ikke være småsparere med 500 000 aksjer?!?!?! Føler det begrepet begynner å bli vel utvannet.

2 Likes

Meieriet må jo selge litt når kursen stiger. Det vet vi jo.
At endel tradere og folk med giring får solgt litt er bare sunt på lengre sikt.

4 Likes

Det er jo forbudt å handle på innsideinformasjon, men jeg har sett mange ganger på OBX at kurser har gått kraftig opp eller ned i forkant av en børsmelding. Det er åpenbart for meg at det ofte er aktører som sitter på informasjon før resten og handler på det. Dagens oppgang kan i så måte være et tegn på at en avtale er i boks, og at melding er nært forestående…

5 Likes

MP pensjon er helt råe på disiplin! Rått at en av norges største private pensjonskasser satser på pcib!

1 Like

Nytt raid nå??
Her er det noen som vet noe!!
Og når vi ser hvilken vei kursen går , så må det nødvendigvis være Gode nyheter!!:norway:

6 Likes

Får håpe at de har gjort avtale om at AZ må kjøpe aksjer over børs.

4 Likes

Intradag ATH! :star_struck:

7 Likes

Enig. Kommer vel en positiv melding om ikke alt for lenge. Det KAN jo ikke være vanlig FOMO. For høyt volum til det. Og hvorfor skjedde ikke denne fomoen da i forrige uke?

2 Likes

Det er kanskje bare kun en naturlig reaksjon når alle vet at en biotekmygg er i samtaler med big pharma om en MULIG kommersiell avtale? Bakteppet er at de har samarbeidet siden 2015 og myggen fikk sin vilje med offentliggjøring gjennom børsmelding i november 2019.

Samtidig så er kursen i 2020 opp 6%. Er markedsverdi som PCIB har med sin teknologi høy per i dag samtidig som kursen kun har steget 6% i år? Tenker dette er helt naturlig kursbevegelse når det er meldt at avgjørelse vil skje innen denne måned! Kun 6 børsdager fra i morgen. Det er noen som nu synes riskreward ser uimotståelig?

4 Likes

Jo men kjøpsinteressen er jo gedigen i dag,kontra fredag!!

4 Likes

Jeg ser også en gedigen salgsinteresse!

2 Likes

To forskjellig ting…
De som kjøper ser en høyere oppside… De som selger har fått oppsiden sin… :rocket::partying_face::blush:

5 Likes

Finansavisen fornekter seg ikke,er de totalt blokkert i topplokket :joy::joy:

Dagens hittil desiderte vinner er PCI Biotech som ved lunsjtider er opp 15 prosent til 81,90 kroner. Det er ingen spesielle nyheter som sørger for oppgangen.

Selskapet leverte et positivt regnskap for første kvartal etter at en valutahedge på 360 millioner kroner i euro ga avkastning på 27,4 millioner kroner. Selskapet er likevel usikre på fremtiden som følge av coronakrisen.

5 Likes

Dersom omsetningen er på basis av “at noen vet noe”, så er det vanligvis slik at dersom aksjen stiger, så er det i tilfelle kjøpere som “vet noe”. Dersom aksjen faller, så er det normalt selgere som “vet noe”.

2 Likes

Det at MP satser på PCIB er ikke så overraskende når en vet at CIO jobbet i Fondsfinans fra ca 1990 - 2013 og dermed nok diskuterer en del med største eier i PCIB og styreformannen i PCIB (også ex Fondsfinans).

2 Likes

Hvor f… blir det av kl. 11-effekten?

Har noen sett noe???

1 Like

Det dippade ner till 79.6 vid 11.40, om man nu vill hitta 11-effekten :mag:

1 Like